Strona 1 z 2

Co to jest???

: 02 maja 2011, 12:45
autor: ZoonQ
Koledzy bardzo proszę o pomoc. Kilka dni temu zauważyłem plamę oleju pod swoim autkiem. Wymieniłem simering na wale, uszczelkę pod pokrywą zaworów i w tych miejscach jest ok. Ojeju w silniku nie ubywa,płynu chłodzącego też a nadal zostaje pode mną plama. Sprawdzałem wczoraj i zauważyłem strużkę płynu wydobywającej się z za koła chyba jakiejś pompy?
Pytanie moje polega na tym: co to za urządzenie znajduje się obok alternatora (pasek wieloklinowy z alternatora idzie prosto na koło tego czegoś:), nad kołem pasowym wału- podejrzewam, że to coś od wspomagania ale co dokładnie.Zafira 2.0 Di z klimą.
Z góry dziękuję za pomoc. ZoonQ

: 02 maja 2011, 15:01
autor: soczewa
Kolego gdzies tam jest pompa oleju. Mialem identyko jak ty wymienilem simeryng i dalej cieklo. Dopiero koles dokrecil mi wlasnie nad kolem pasowym bodajze 3 sruby sa kolo siebie w pionie i jest teraz spokoj. 2 byly lekko niedociagniete. Sprobuj tego najpierw

: 02 maja 2011, 16:21
autor: ZoonQ
no spróbuje i tego, ale dziwi mnie, że oleju w silniku nie ubywa....wczoraj dolałem na maxa do zbiorniczka od wspomagania i jutro zobaczę, czy ubyło

: 02 maja 2011, 18:20
autor: Harry200
Przed alternatorem jest pompa płynu chłodzącego tam zdarzają się wycieki jak zaczyna puszczac uszczelnienie pompy,wspomaganie jest elektrohydrauliczne i nie ma kontaktu mechanicznego z silnikiem....

: 03 maja 2011, 10:09
autor: ZoonQ
tzn jest to pompa wodna? Ale płynu chłodzącego mi nie ubywa, a z tego miejsca wycieka olej. Co z tym uszczelnieniem można to naprawić, czy trzeba kupić nową?

: 03 maja 2011, 12:57
autor: Harry200
Jeżeli płynu Ci nie ubywa i to co Ci cieknie to jest olej, to może jak radzi soczewa masz którąś śrubę nie dokręconą,co do naprawy pompy to niby można kupić zestaw naprawczy ale najlepiej jak zaczyna cieknąć kupić nową..

: 14 maja 2011, 19:19
autor: ZoonQ
Dzięki koledzy dokręciłem wszystkie śruby i po kilku dniach testu szczelności wszystko jest ok. :piwo:

olej w płynie

: 14 maja 2011, 20:21
autor: marcinzx1
witam koledzy szukałem tematu na forum ale nic nie mogę znaleźć dlatego pozwoliłem se założyć nowy temat a mianowicie zauważyłem dziś ubytek oleju w silniku a płyn chłodniczy jest zabarwiony tak jakby olejem czy macie jakieś sugestie co mogło by być przyczyną tego ? nie zauważyłem żeby były jakieś wycieki dopiero po niedzieli będę miał dostęp do kanału to pozaglądam pod spód czy coś tam widać ale liczę na was koledzy że coś podpowiecie dzięki.

: 14 maja 2011, 20:33
autor: jacek28
jesli olej miesza sie z płynem to podstawowy objaw uszczelki pod głowicą :(

: 14 maja 2011, 21:07
autor: Anony Mous
jacek28 pisze:jesli olej miesza sie z płynem to podstawowy objaw uszczelki pod głowicą :(
w najgorszym wariancie głowica padła.

: 14 maja 2011, 21:46
autor: nowa122
kolego zacznij od chłodniczki oleju może ona puszcza płyn i idzie w olej ja miałem vectre i taki objaw po prostu odkręć węże i złącz na ostro

: 14 maja 2011, 21:53
autor: Harry200
Potwierdzam to co pisze nowa122,usterka chłodnicy oleju może dawać takie objawy..

: 14 maja 2011, 22:00
autor: marcinzx1
H,Łajszczak pisze:Potwierdzam to co pisze nowa122,usterka chłodnicy oleju może dawać takie objawy..
ale mi idzie olej w płyn a nie na odwrót

[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 22:09 ]
czy to działa w dwie strony???????

: 14 maja 2011, 22:16
autor: Harry200
Ciśnienie oleju to jest na obrotach około 3 atmosfer a wody ok 1,nie wykluczam też uszczelki pod głowicą,ale możesz odłączyć węże wodne od chłodnicy oleju i złączyć je razem jakąś rurką,uruchomić silnik i jak będzie uszkodzona chłodnica to po niedługim czasie olej powinien się pojawić w rurkach na wejściu albo wyjściu wody..

wyciek oleju

: 15 maja 2011, 10:06
autor: nowa122
koledzy mam pytanie jest możliwe że wycieka olej z pompy wodnej x20 dtl może miał ktoś z was