Strona 1 z 1
Cisnienie doładowania - diagnostyka interfejsem
: 17 maja 2011, 07:43
autor: Mattai
Do doświadczonych kolegów - który parametr w fejsie diagnost. odpowiada i jakie powinien mieć wartości jeżeli chodzi o doładowanie turbiny?
W jakich zakresach wartości można się spodziewać nieszczelności?
Bo mam wrażenie ze któryś cybant mi puszcza, tylko nie mogę wyczaić który.
: 17 maja 2011, 11:05
autor: Dziadek13
No przypuszczam że jak by któryś puszczał to by gwizdało no i na luźnym połączeniu byłby olej bo zawsze coś puści turbina i odpowietrzenie silnika.
: 18 maja 2011, 07:08
autor: Mattai
Na pewno mam uszczelkę do wymiany pod EGR troszkę okolica zapluta mazidłem, ale zastanawia mnie bo jak autko odpale to rura od turbo do IC jest jakoś tak - miękka, nawet bardzo, troszkę mnie to zastanowiło, do tego pojawił się szum którego wcześniej może nie wyłapałem.
: 18 maja 2011, 08:57
autor: darkp1
mattai, u mnie po odpaleniu rura od turbo do IC też jest miękka, i to bardzo, dopiero po dodaniu gazu jak turbina dmucha twardnieje.
: 18 maja 2011, 09:00
autor: kicaj
rura od turbo powinna twardniec dopiero przy przegazowaniu - na wolnych obrotach przeciez turbo nie pompuje...
: 18 maja 2011, 19:04
autor: oki
Podam wartosci dla 2.0 LET
Na wolnych obrotach silnik zasysa ok -0,8 Bara względem atmosferycznego więc rura jest miękka.
Turbina pompuje z reguły 0,6-0,7 Bara przynajmniej u mnie i w tym przypadku twardnieje.
Wojtek dla odmiany deklaruje ponad 1,1 BAR (czy oby nie wirusik)
Wskaźniki obydwa miałem na stole i sprawdzałem ciśnieniowo są identycznie wyskalowane.
Co do pytanie to interfejs diagnost. podaje wartość napięciowo AIR INTAKE lub wartość w Bar. gdzieś poniżej w oknie. Jest też tam temperatura zasysanego powietrza.
: 19 maja 2011, 07:17
autor: Mattai
Czyli tyle powinno wskazywać z programie diagnostycznym?
Piękny render w awatarze
: 19 maja 2011, 10:27
autor: oki
Też mi się taki kolorek podoba, szkoda ze nie w realu.
: 19 maja 2011, 15:46
autor: Mattai
Bardzo podobnego kia ostatnio widzialem, robil wrazenie.
: 29 maja 2011, 21:09
autor: Michu
Mam takie pytanie czy ktos z was wymieniał może w silniku 2,0dti turbinę by dawala większe cisnienie= moc ??
: 29 maja 2011, 21:21
autor: Dziadek13
Michu pisze:Mam takie pytanie czy ktos z was wymieniał może w silniku 2,0dti turbinę by dawala większe cisnienie= moc ??
To by musiał nie tylko turbine wymieniać a co z czujnikiem doładowania,oprogramowaniem,raczej nie ma takiej możliwości.
: 29 maja 2011, 22:24
autor: Mattai
Jak robić rakietę, to może jednak inne auto.... przy tej masie to raczej można coś popsuć, i nie mówię tylko o silniku...
: 29 maja 2011, 22:55
autor: Michu
No tak oprogramowanie wiadomo a co do rakiety nie koniecznie, zafira A OPC nie rozni sie sie jeżeli chodzi od podzespoly. dajmy na to jakies turbo od ciezarowki ?? miejsce jest.
sam program daje około 20-30km i 40niutkow koszt 900zł.