Strona 1 z 1

roznica w silniku X18XE1 zafiry i vectry b

: 05 cze 2011, 12:55
autor: darek_s
Pytanie jak w temacie,konkretnie chodzi o mocowanie silnika do poduszki zafira i astra maja łape w rozrządzie vectra na alternatorze i ma tez pasek rozrzadu innej dlugosci wynikajacy z innego poozenia rolki prowadzącej.Czy do silnika vectry da sie przykrecic łape zafiry,czy w głowicy bedą odpowiednie miejsca do przykrecenia łapy i czy rolka prowadząca tez bedzie musiala byc przykrecona w innym miejscu dokladnie tak jak jest w zafirze.Wydaje sie ze blok i głowice powinny byc takie same ale moze ktos miał ztym stycznosc i wie wiecej.Pytam bo chce wiedziec czy silnik z vectry mozna wsadzic do zafiry lub astry.pzdr.

: 05 cze 2011, 13:46
autor: Mihó
Porównywałem te silniki między VB a AG.

1. Mocowanie prawe silnika w VB jest z przodu - wspólne dla kompresora klimy i pompy wspomagania.
1b. Astra G prawe mocowanie ma w osłonie rozdządu. Paski i obudowy są różne.

Głowica i blok są takie same. może Ci się zdarzyć, ze kupisz słupek z VB i otwory pod rozrządem będę skorodowane, ale daje to się wyczyścić. Z praktyki wiem, że nawet nawiercić i gwintować nie byłoby ciężko.

Mocowanie w VB koło alternatora to jest tylko do drążka reakcyjnego. On nie przenosi żadnych sił w pionie ! To nie na nim wisi silnik

: 05 cze 2011, 15:11
autor: darek_s
Wielkie dzieki to mi sporo wyjasniło,mam jeszcze jedno pytanie Z18XE powinien podejsc jako goły słupek tylko czy zadziała czujnik obrotów wału który w Z jest obok filtra oleju,czy są to elektrycznie te same czujniki rózniace sie tylko wyglądem i umiejscowieniem?pzdr.

: 05 cze 2011, 16:00
autor: Mihó
1. Teraz rozmawiamy o Z18XE a X18XE1:

1. Czujniki są różne
2. Różnią się także ich sposoby umiejscowienia
3. Wał jest inny - wynika to z pierścienia podawczego dla czujnika prędkości wału
4. Głowice są dokładnie takie same. Z18XE ma zaślepkę na EGR przykręcaną na 3 śrubach
5. Kolektory - wydechowe się różnią, a ssące - na 90% jest to samo.
6. Z18XE ma inną pompę oleju - nie ma uchwytu pod czujnik. Musisz przełożyć
7. Rozwiązanie filtrów jest inne. X18XE1 ma wkład, a Z18XE ma metalową puszkę (tradycyjny filtr). Wg mnie - drugie rozwiązanie jest lepsze, bo masz do wyboru longlife, lub zwykły filtr. Polecam zwykły + zwykły olej + wymiana 15 tys / rok

: 05 cze 2011, 16:21
autor: darek_s
Roznice tych silnikow mniej wiecej znam,chodzi mi o to czy jak bym wlozyl Z18 do siebie na starym osprzecie golutki slupek to czy czujnik obrotow walu zagada z komputerem,czy konieczne by bylo przelozenie starej pompy oleju i wtedy czujnik obrotow byłby stary.Gdzies kiedys w necie czytalem o przekladce tych silnikow do astry i gosc cos pisal ze bezproblemowo,ale nie moge tego znależć.pzdr.

: 05 cze 2011, 22:52
autor: Mihó
Musisz przekładać pompę z czujnikiem

: 13 paź 2011, 14:07
autor: 123west
Witam
Czy ktoś ma noty katalogowe lub inne źródła o nastawie wolnych obrotów lub (biegu jałowego). W Zafirach wydaje się że są one wyższe na poziomie 1000 obr/min.

: 16 paź 2011, 11:39
autor: firek
123west, wolne obroty w Zośce powinny oscylowac w okolicy 750-850 obr/min.
1000 to stanowczo za duzo ;)

: 16 paź 2011, 11:57
autor: darkp1
No chyba że silnik jest zimny i chodzi na "ssaniu" ;)

: 16 paź 2011, 12:02
autor: Harry200
Te silniki jeżeli chodzi o obroty biegu jałowego powinny mieć takie same,tylko na ''ssaniu'' tak jak napisał darkp1 powinny być podwyższone..

: 16 paź 2011, 23:09
autor: 123west
Zasięgnołem języka na zaprzyjaźnionym form asterek gdzie piszą że dla silnika X18XE1 Obroty jałowe dla tego silnika wynoszą 700-930rpm. Czy możecie to zweryfikować bo to inny zakres niż podajecie.750 -850. Niech to ktoś rostrzygnie bo wiem że moja zocha ma to do regulacji i wizytę na techu bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duzy apetyt na zupę w mieście.

: 17 paź 2011, 12:15
autor: Dek
123west pisze:... bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duży apetyt na zupę w mieście.
Ale taką wartość masz ustawioną jako "zadana prędkość obrotowa" (w komputerze) czy po prostu takie obroty są trzymane na obrotomierzu.

U mnie ten parametr (w komputerze) cały czas jest 800 obr.

I jak jest silnik ciepły to obroty chodzą miedzy 790 a 820.
A jak jest zimno to na początku jakieś 1100 i potem powoli spada do 800.
(dane z komputera)

Przy czym te początkowe 1100 są u mnie zawsze na zimnym silniku bez znaczenia czy na dworze jest 25 czy -25. Jak już silnik był raz zapalony to przy ponownym zgaszeniu i zapaleniu już ma niższe obroty.

Ot pewnie jakaś zasada jest ale jaka.. kto to wie.

pozdrawiam

: 31 paź 2011, 17:42
autor: 123west
Obecnie byłem na techu gość pyta ile ustawić no to 850 nie pewnie zawistowałem i tyle mam za 60złych ale korci zejść niżej bo na silniku nie zrobiło to najmniejszego wrażenia i pracuje cicho, stabilnie ale chyba oszczędniej o 15%. Na 2 biegu po płaskim przy tych obrotach toczy się ok 15km/h czy można jeszcze mniej?

: 31 paź 2011, 19:35
autor: Grzesiek
Ja mam tak samo. Na zimny 1000 pozniej leciutko spada ponizej 1000