No to się podepnę tutaj:
1. Stan obecny
Po krótce auto:
a) przestało 'palić na dotyk' (ze 2 sek. kręci, ale pali zawsze)
b) na zimnym silniku dławi się po dodaniu gazu (mniej, niż przed wymianą cewki, ale ciągle trochę)
c) po zdjęciu nogi z gazu trzyma obroty przez jakieś 2 sek. (krócej na 4-ce, na 5-tce praktycznie nie występuje)
d) z okolic silnika dochodzi jakiś metaliczny pogłos -
POSŁUCHAJ
e) przykapca spod korka wlewu oleju
f) głośno słychać pompkę wspomagania kierownicy (ale może wcześniej nie zwracałem na to uwagi a było tak samo)
2. Co zrobiłem
a) przepustnica wyjęta i dokładnie wyczyszczona
b) wymieniona cewka i świece
3. Błedy
a) 0170 - na początku był tylko ten, wyskoczył jeszcze przed wymianą cewki i świec, nie wiązał się z zapaleniem kontrolki CE - niestety po wymianie cewki nie miałem możliwości skasowania tego błędu, więc 'wisi' od wtedy
b) 0420 - pojawił się niedawno, samochód stał parę minut rozgrzany ja jałowych obrotach i pojawiła się kontrolka TC z tym błędem, później doszła CE (TC zgasła, czasem wraca; CE świeci ciągle)
c) powyższe błędy sczytuję metodą gaz+hamulec - nie mam dost. do komputera ani interfejsu i dlatego też nie mogę ww. błędów wykasować
4. Poboczne problemy
a) wyciek oleju silnikowego na
łączeniu ze skrzynią biegów - simmering już mam, ale nie mam kiedy i gdzie wymienić ...póki co dolewam oleju
b) przytarta siatka na wydechu
[Fot. 1] [Fot. 2] - jestem bliski pewności, że przytarłem ją w dniu, w którym zaczęły się wszelkie problemy (o których możecie poczytać
TUTAJ)
5. Rozwiązanie/winowajca?
Od razu uściślam, że żadnym fachowcem nie jestem, ale chętnie się uczę :)
Podmiana części od kogoś nie wchodzi w rachubę - nokogo takiego tu nie mam.
a) Błąd 0420 sugerowałby drugą sondę lambda - nie znam się na zasadzie działania układu wydechowego, ale czy winowajcą może być uszkodzenie z pkt. 4b? Spaliny się tędy (na moje oko) nie wydostają, ale czy jest szansa, że jest toto rozszczelnione i wpływa jakoś na odczyty tej sondy?
b) A może zatkał się katalizator? Czy w takiej sytuacji spaliny miały by problem z wydostaniem się i stąd są widoczne w komorze silnika? I czy to może z kolei wpływać na 'późno opadające obroty' z pkt.1c (w końcu to wszystko z komory silnika wraca z powrotem do przepustnicy jak rozumiem)?
c) Jakąś rolą może pierwsza sonda odgrywać?
d) a może pkt. 1d i 1f coś sugerują, tylko ja nie widzę związku?
Pozdrawiam, Łukasz.
[ Dodano: Nie Wrz 08, 2013 11:27 ]
Nie no, zero pomysłów???