Błąd P0149

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

Błąd P0149

#1 Post autor: olo018 »

Witam ,i stało się zofia padła,rano odpaliła a po poł o 17 strajk,nie pali ,kręci ładnie a nie zapali.Przyjechało OMTC,samostart i zapaliła pochodziła kilka minut ,jade do domu i po kilometrze znów kapa.Ponownie przyjechał pan z OMTC i ponowna próba ,na obrotach pracuje noga z gazu kapa,na kompie wyszedł właśnie P0149 znalazłem ten bł ale co on oznacza co padło?,myślałem że to te trawersy,ale sam nie wiem auto na servis i jutro będzie szok pewnie no ale potrzebuje auta na co dzień więc płać i płacz,jakieś porady ,sugestie mile widziane,na dodatek dopiero co naprawiłem kompa bo też siadł,urok czy co??.

Ale chyba to sterownik.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Ten błąd P0149 Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie.Czy naprawiali Ci komputer w pompie wtryskowej nie ruszając samej mechaniki pompy,jeżeli tak to taka naprawa polega na wymianie uszkodzonego tranzystora mocy wstawiając mocniejszy,ale powód uszkodzenia tranzystora czyli przycierający się zawór zostawiają.Jest jeszcze druga możliwość występowania takiego błędu - zapowietrzanie się układu paliwowego,jeżeli wystąpiło nagle to mógł się uszkodzić któryś z wężyków przelewowych albo plastikowe trójniki które ich łączą a sądząc z opisu że na obrotach działa to raczej zapowietrzanie układu.Wcześniej nie miałeś problemów z porannym odpalaniem :?: .

olo018

#3 Post autor: olo018 »

Jeszcze nic nie robili ,a od jakiegoś czasu miałem może 3 razy przypadki kiedy musiałem kręcić trochę dłużej,musze im zasugerować te wężyki przelewowe .

Właśnie rano tego nigdy nie było raczej po postoju w ciepłe dni.

Witam diagnoza servisu pompa do wymiany ,koszt 2400e.
Wymontowana pompa ,jest ta z dwoma wtyczkami ,daje ją do regeneracji ,naprawy,dowiedziałem się że tą pompę trzeba po zamontowaniu zalogować czy zgrać z kompem w aucie,nie wiem czy to prawda ale sam nie będę montował,wymontował servis i servis zamontuje.
Zobaczymy jakie będą efekty,a stwierdzili że trawersy są szczelne.

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 23:05 ]
Pompa idzie do naprawy :/

[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 20:55 ]
Diagnoza pompa nie do naprawy!! :( ,kupiłem nową za 4500 zł po oddaniu starej,czekam na dostawę ,pon,wt,będzie montowana wreszcie zofia ruszy,mam taką nadzieje! :cry:

qlczyk

#4 Post autor: qlczyk »

Mi wywala p0149 ale tylko jak jadę ponad 150km/h.Kupiłem samochód już z taką bolączką.Jak wywali błąd to wystarczy że troszkę zwolnię i auto odzyskuje moc.Przejechałem już z tym ponad 50 000km.Początkowo myślałem że pompę można zregenerować, ale regenerują tylko pompy ze sterownikiem psg5 a my mamy pompę z dwoma wtyczkami i sterownikiem psg16.
Jaki masz przebieg w swojej zośce?

olo018

#5 Post autor: olo018 »

Około 140 tyś,jutro odbieram ,chyba ,auto z serwisu i mam nadzieje że będzie ok.
W Dąbrowie Górniczej jest zakład który twierdzi że naprawia takie pompy za ok 2500zł,jak i czy faktycznie naprawia nie wiem.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#6 Post autor: Dek »

olo018 pisze: ,kupiłem nową za 4500 zł po oddaniu starej,czekam na dostawę

Taki trochę OT ale jak widzę taką kwotę to zaczyna mnie oblewać zimny pot.

Dwa miesiące pracy żeby ot tak wydać na samochód, straszne. Mam tylko nadzieję ze to bardzo rzadki przypadek.

Ciekawe ci co tobie wysyłają "nową " pompę - po co im "nienaprawialna" pompa na wymianę?

pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

Mogą z niej wykorzystać na przykład czujnik obrotów pompy wtryskowej który jest inaczej nieosiągalny..

olo018

#8 Post autor: olo018 »

Pompa zamontowana i kapa,na 3 cylindrze brak kompresii dosłownie zeroo,na pozostałych,29,29,28,nam dość tego auta,mają ściągnąć głowice i sprawdzić co się stało się.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#9 Post autor: Harry200 »

To jest bardzo dziwne bo napisałeś że po awarii pompy na samostart zapalała i parę kilometrów robiłeś i teraz nagle straciła kompresję,może w czasie wymiany pompy ruszyli rozrządem i skrzywili któryś zawór :?: ,to się zdarza jak nie poblokuje się wszystkich punktów dobrze,no ale teraz to tego im nie udowodnisz ..

olo018

#10 Post autor: olo018 »

Mnie to też dziwi,przed awarią silnik pracował bdb,no ale jak piszesz nie udowodnię im,choć będą musieli zjechać z ceny,4 miechy po gwarancji taka kapa.

[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 21:40 ]
Brak kompresji był spowodowany totalnym zasyfieniem zaworu i gniazda,prawdopodobnie podczas odpalanie samostartem poszły jakiej syfy z dolotu.

[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 20:03 ]
Nowa pompa okazała się zepsuta :evil: :x ,i znów zabawa i koszty :evil: ,3 tydzień auto kaput,mam dość,będzie chyba pożegnanie z zofią!!.

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 17:36 ]
Auto naprawione w następnej pompie został wymieniony sterownik i zaprogramowane wszystko od nowa .wreszcie auto mam znowu :D

[ Dodano: Czw Lip 21, 2011 13:41 ]
Jeśli ktoś będzie potrzebował namiary na firmę która wymienia,lub naprawia pompy PSG16 i może dojechać do domu na naprawę,to proszę pisać
Firma jest w Dąbrowie Górniczej , tzw Śląsk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”