Świece w oleju do połowy.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
djrafix

Świece w oleju do połowy.

#1 Post autor: djrafix »

Dziś przy wymianie świec w mojej zosi,zauwazylem dziwny objaw, juz na pierwszy rzut oka zaglądając z góry na świecę widać,ze są w oleju silnikowym, po odkręceniu świeć każdej na każdym cylindrze były do połowy prawie w oleju,co jakiś czas olej dolewam do silnika nie jest to jakies takie znaczne dolewanie, co to może być ?

Dodam jeszcze, ze boki swiecy sa mokre,a srodek i elektroda sucha lekko przybarwniona na brązowo - więc spalanie ma ok. W czym tkwi wina ?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#2 Post autor: firek »

djrafix, może być tylko jedno-uszkodzona uszczelka pod pokrywą zaworów, spokojnie możesz usterkę usunąć samemu- zakup uszczelki, zdjęcie pokrywy, wyczyszczenie powierzchni pod uszcelkę i montaz ponowny, zalecałbym dodatkowe uzycie jakiejś masy uszczelniającej-napewno nie zaszkodzi ;)

djrafix

#3 Post autor: djrafix »

aa, rozumiem. Włąśnie delikatne pocenie zauwazylem na górze...wysmarować silikonem na góre na uszczelke czy pod uszczelkę i wtedy nałożyć na silikon uszczelkę jak proponujesz?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#4 Post autor: firek »

Właśnie z reguły na zewnątrz nie zawsze są objawy a głównie ceknie od wewnatrz na świece.. ;)
Ostatnio robiłem podobny zabieg w Espero(dosyć często tam się to dzieje) to dawałem na pokrywe i na głowicę masę uszczelniającą a pomiędzy uszczelka i juz z 30 tys spokój
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 20:22 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

djrafix, najpierw uszczelka potem silikon. Oczywiście silikon odporny na temperaturę. :>

djrafix

#6 Post autor: djrafix »

No tak , oczywiśćie. Dzięki za info, jutro sie tym zajmę.

darkp1

#7 Post autor: darkp1 »

Lepiej jak firek napisał jakąś masę uszczelniającą. Mi tak mechanik robił z jakąś masą GM i było ok, w poprzednim aucie ;)

djrafix

#8 Post autor: djrafix »

Wymieniłem:), Usczelka 60zł + silikon. Poprzednia uszczelka była tak twarda chyba od nowości nie wymieniana, no i zobaczymy pojeżdze troche i sprawdze czy coś naleciało, dzięki i pozdrawiam

wisniaq

#9 Post autor: wisniaq »

Dopiszę tutaj żeby nie tworzyć nowego tematu.

Problem:
Szarpanie, dławienie, kangury na zimny silniku (po 1km) ustępowały. Na ciepłym silniku miałem wrażenie że szarpał przy dodawaniu gazu i szarpał przy próbie utrzymania stałych obrotów przy mniejszych prędkościach

Co zrobiłem:
Przede wszystkim wymieniłem świece. I tu zagadka:
Stojąc przed samochodem dwie świece od prawej były zalane olejem od dołu (gwint + elektrody). Również końcówki elementów od tego całego modułu były delikatnie mokre.
Wszystko wytarłem, wkręciłem nowe świece i przy odpalaniu (warto dodać że odpałił szybko jak nowy silnik) zrobiło się sporo dymu z tłumika, który ustał po 3sekudach. Zakładam że w końcu w tych dwóch gniazdach poszła iskra stąd ten dym.
Jednak zastanawia mnie czy te nowe świece również się nie zaleją po pewnym czasie.
Co o tym sądzicie

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: lawless »

Tak na szybko znalazłem może tutaj poczytaj jeśli chodzi o świece http://autokult.pl/2011/02/23/ocena-wyg ... ch-czesc-1
Myśl samodzielnie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”