Olej w skrzyni biegów - jak sprawdzić i co ile wymieniać?
Moderator: Sebu$
Olej w skrzyni biegów - jak sprawdzić i co ile wymieniać?
Witam - mam pytanko co ile i czy wogóle można wymienić olej w skrzyni biegów manualnej Zafira A silnik Z18XE, nie widzę nigdzie korka spustowego i nie wiem co z tym zrobić a chciałbym wymienić. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2011, 15:22 przez lisek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja na razie wlałem litr (u mnie jest łatwy dostęp od góry) i na razie tak jeżdżę. Masz rację, powinno być 1,6l, ale jeździłem chwilę bez oleju i -o dziwo- biegi wchodziły lżej niż z olejem. Takie eksperymenty.
Później wymieniałem w międzyczasie sworzeń wybieraka (cena 9zł w salonie Opla!). I po tym skrzynia jak nowa. Dodam jaszcze że ta maź, która wyleciała ze skrzyni to mieszanka opiłków z olejem. Według mnie konieczna jest bezwzględna wymiana oleju w skrzynce przekładniowej. Opel chyba nie przewidywał, że ten element będzie tak długo eksploatowany.
Później wymieniałem w międzyczasie sworzeń wybieraka (cena 9zł w salonie Opla!). I po tym skrzynia jak nowa. Dodam jaszcze że ta maź, która wyleciała ze skrzyni to mieszanka opiłków z olejem. Według mnie konieczna jest bezwzględna wymiana oleju w skrzynce przekładniowej. Opel chyba nie przewidywał, że ten element będzie tak długo eksploatowany.
podepnę się pod temat.
zastanawiam się czy w skrzyni biegów (2,0 DTI) olej jest "rozchlapywany" po całej skrzyni, czy smarowanie jest tylko punktowo, na te tryby, które aktualnie pracują przy danym biegu?
zastanawiam się czy w skrzyni biegów (2,0 DTI) olej jest "rozchlapywany" po całej skrzyni, czy smarowanie jest tylko punktowo, na te tryby, które aktualnie pracują przy danym biegu?
ok, dzięki za info, bo ostatnio się spotkałem z opinią, że olej może być podawany punktowo tylko na te tryby, która akurat pracują, co by oznaczało że należy jeździć na biegu, a nie na luzie, tak aby zapewnić ciągłe smarowanie. ale jeśli jest tak jak mówisz, to ok pozdrawiam!
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
romi76, fajnie by było jak byś zaczął od posta w temacie powitań, a później pytanie odnośnie wybieraka wpisał w szukajce to pięknie by Ci wyświetliło posty na ten temat i np ten: link
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Witam,
mam pytanie w 2.0 DTI (cięgna) powinno wejść 1,55l oleju do skrzyni mechanik natomiast wlał 2l i powiedział, że dopiero zaczął wyciekać, na 100% nie naciągną mnie na olej bo dałem mu swój i dobrze go znam więc w cenie i tak jest tylko usługa, nie mam pojęcia co jest z tym olejem, może ktoś ma jakiś pomysł?
mam pytanie w 2.0 DTI (cięgna) powinno wejść 1,55l oleju do skrzyni mechanik natomiast wlał 2l i powiedział, że dopiero zaczął wyciekać, na 100% nie naciągną mnie na olej bo dałem mu swój i dobrze go znam więc w cenie i tak jest tylko usługa, nie mam pojęcia co jest z tym olejem, może ktoś ma jakiś pomysł?
Wymieniłem olej w skrzyni biegów i powiem szczerze różnicy nie widzę, przebieg 130 tyś, ubytek minimalny, olej po zlaniu był naprawdę czysty, w kolorze - oczywiście czerwonym, zalałem teraz pełny syntetyk elfa 75W90. Jakość zmiany biegów na pewno nie wzrosła, ale mam za to zaliczoną kontrole i wymianę na nowy o klasę lepszy. Nie chcę spekulować ale u tych co po zlaniu mieli niezłe bagno zamiast oleju to pewnie przebieg musiał być konkretny nie zawsze zgodny z licznikiem