Strona 1 z 3

biegi nie wchodzą przy włączonym silniku

: 01 lip 2011, 14:37
autor: twardypt91
Miał ktoś już podobny problem? Wyjeżdżam z garażu umyć auto. Wszystko działa. Po myciu pora wjechać, więc muszę wbić wsteczny. Ale bieg nie chce wejść, inne biegi też nie wchodzą przy włączonym silniku. Podczas próby wrzucenia biegu czuć, że auto chce ruszyć. Ostatecznie wjechałem poprzez wyłączenie silnika, wrzucenie biegu i ponowne odpalenie (podczas uruchamiania tak jakby auto chciało ruszyć). Przejechałem kawałek do garażu i jeszcze próbę zrobiłem. Bieg 1 i R bez problemu działały. W czym problem to się domyślam. Ale czy ktoś już miał taką "przygodę".
Druga sprawa: autem miałem pokonać trasę 50 km w obie strony. Czy w takim przypadku opłaca mi się ryzykować postój "na polu"? Do warsztatu raczej się dojedzie.

: 01 lip 2011, 15:16
autor: Dziadek13
Widać że sprzęgło sie kończy.

: 01 lip 2011, 16:21
autor: twardypt91
Jakiś konkretny element masz na myśli?

: 01 lip 2011, 16:23
autor: MieHor
Możliwe są tylko takie opcję: albo docisk albo "słonko" do wymiany, ewentualnie tarcza sprzęgła spalona

: 01 lip 2011, 16:26
autor: twardypt91
W obu przypadkach rozumiem, że nie obejdzie się bez demontażu skrzyni przekładniowej?

: 01 lip 2011, 18:35
autor: Harry200
Zgadza sie do tego trzeba demontować skrzynię,może to być także siłownik sprzęgła,wskazywało by na niego że po chwili mogłeś biegi wrzucać.Oczywiście na dźwigni zmiany biegów nie masz luzów..

: 01 lip 2011, 18:59
autor: twardypt91
Zależy co należy uznać za luz. Jak dla mnie jest OK. W każdym razie mam nadzieję, że do warsztatu jakoś dojadę.

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 19:18 ]
Jeszcze jedno: jak jechałem z tym biegiem wrzuconym na wyłączonym silniku to coś terkotało.

: 01 lip 2011, 21:53
autor: Harry200
Takie lekkie terkotanie jak to napisałeś będzie słychać przy uszkodzonym docisku sprzęgła..

: 01 lip 2011, 22:08
autor: twardypt91
W każdym razie przy okazji warto będzie wymienić tarcze itp prawda? Taka jazda czymś grozi bo 20 km do warsztatu mam...

: 01 lip 2011, 22:11
autor: Harry200
Jeżeli teraz biegi wchodzą to raczej nie ma niebezpieczeństwa.Zwracaj tylko uwagę jak się będzie Zośka zachowywała..

: 05 lip 2011, 12:00
autor: twardypt91
Dojechałem do warsztatu bez problemu. 20 km i z 15 razy zmieniony bieg. Nic się nie zacinało :mysli: Ciekawe co wykryją. Potrafi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kkm wytrzymują sprzęgła w ZA?
I jeszcze jedno: po czym poznać luz na dźwigni zmiany biegów?

: 05 lip 2011, 12:54
autor: Dziadek13
twardypt91 pisze:I jeszcze jedno: po czym poznać luz na dźwigni zmiany biegów?
Sprawdź tak.
Obrazek
Obrazek
Jak jest luz to do wymiany to.
Obrazek

: 05 lip 2011, 15:55
autor: Michallot
Dziadek13 pisze: Jak jest luz to do wymiany to.
[url=http://img837.imageshack.us/img837/4743/tulejadrkabiegw.th.jpg]Obrazek[/URL]
Niekoniecznie, u mnie wystarczyło ''poprawić'' tuleje i nie ma luzów ale biegi i tak wchodzą nieprecyzyjnie i w przyszłości muszę ją wymienić.

: 05 lip 2011, 18:32
autor: Dziadek13
Michallot pisze:Niekoniecznie, u mnie wystarczyło ''poprawić'' tuleje i nie ma luzów ale biegi i tak wchodzą nieprecyzyjnie i w przyszłości muszę ją wymienić.
Sam widzisz i wiesz że musisz ją wymienić.

: 05 lip 2011, 22:17
autor: twardypt91
Podobno pękła śruba w kole zamachowym :shock: