Strona 1 z 1

Brak mocy 1.6 16v

: 06 sie 2011, 14:26
autor: marcinutek
Witam wszystkich. zaczene od początku wczoraj jechałem na urlop i ok po przejechaniu 250 km z predkością 110-120 w 6 osób samochód zatracił moc obroty spadły do 2000 i nie chciało szybciej jechać. zatankowałem do pełna autko jest po wymianie filtrów i olejów jaka moze byc przyczyna nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu prosze o pomoc.

: 06 sie 2011, 14:29
autor: darkp1
marcinutek, jakaś kontrolka na pewno sie zapaliła, odczytaj błędy i wrzuć ich numery/treść na forum.

: 06 sie 2011, 14:34
autor: marcinutek
własnie zapaliła sie kontrolka z pomarańczowa z kluczykim

: 06 sie 2011, 15:21
autor: MieHor
Czyli bankowo są błędy - odczytaj i podaj ich kody na forum, na pewno któs pomoże wskazać na prawdopodobne przyczyny i ewentualnie jak z tym sobie poradzić

: 06 sie 2011, 19:26
autor: Harry200
Coraz więcej takich objawów pojawia się na forum, po zatankowaniu do pełna i dłuższy odcinek z większą prędkością,czyżby odpowietrzenie zbiornika paliwa. :?: :?:

: 07 sie 2011, 15:46
autor: LoKi
ja tak z innej beczki, jak odczytać te kody gdy wyskakuje błąd ??

: 07 sie 2011, 19:48
autor: Harry200
Nie wiem czy w 1.6 można metodą gaz-hamulec,ale najlepiej kupić jakiś interface,jest tego sporo w ofertach internetowych..

: 08 sie 2011, 20:19
autor: przemor10
Ja mialem podobny problem na komputerze wyskakiwalo mi bledy sondy 1 i 2 mam slinik 1.8 v16 okazalo sie jednak ze wystarczylo wyczyscic przepustnice i 1 wlot podcisnieniowy byl zapchany autko smiga jak nowe

: 10 sie 2011, 14:23
autor: directx11
Witam

Czytam i faktycznie tak coraz więcej podobnych problemów się pojawia, niestety i u mnie :(. Silnik mam taki sam, przede wszystkim jest problem z odpaleniem po dłuższym postoju, wystarczy nawet kilka(-naście) minut a czasem zapala od razu (rzadko, u mechanika np. akurat zapaliła złośliwie :lol: ). Wydaje mi się, że to też zależy sporo od poziomu paliwa w baku, bo jak jest pełno to jedzie, ale już połowa i zaczynają się problemy, samochód traci moc (zwalnia do ok. 80km/h), jak doleję do pełna to da się jechać. Wyszukałem już, że to może być EGR, przepływomierz ale pytanie czy może przy tym szwankować pompa paliwa? Czy ona może się zepsuć w ten sposób, że stopniowo przestaje zasysać paliwo ("zapycha się")? Czy takie coś się raczej się psuje na zasadzie działa dobrze/nie działa wcale? A może coś z bakiem? Kontrolki mi żadne się nie zaświecają, z błędów miałem tylko coś z ABS-em...

: 26 sie 2011, 01:18
autor: rafael
H,Łajszczak pisze:czyżby odpowietrzenie zbiornika paliwa
To akurat można by eksperymentalnie sprawdzić. Jak już zabraknie mocy w trasie trzeba by odkręcić korek wlewu paliwa i posłuchać czy zasysa powietrze.

Nie wiem jak w zośce, ale w poprzednim samochodzie po dłuższej trasie jak odkręcałem korek wlewu to zasysało sporo powietrza, ale nie było to nigdy problemem i nie traciłem przez to mocy.

: 26 sie 2011, 07:56
autor: Harry200
Na forum jest parę opisów uszkodzonego zaworka odpowietrzenia zbiornika paliwa,Zośka jako że nie ma pompy w zbiorniku to bardzo szybko zareaguje na za duże podciśnienie w zbiorniku..

: 13 gru 2011, 19:01
autor: Darek.F
witam mam maly problem mam zafire 16 .16v jak jest zimny silnik to ma kopa jak sie zagrzeje jest troche slaprzy czy wcisne pelen czy pul osioga takom samom prenkos swiece i cewke mam nowom morze ktos mi cos podpowie

: 13 gru 2011, 19:04
autor: darkp1
Darek.F pisze: jest troche slaprzy czy wcisne pelen czy pul osioga takom samom prenkos swiece i cewke mam nowom morze ktos mi cos podpowie
:shock: :shock:

Proponuję sprawdzić przepływomierz.

: 13 gru 2011, 19:31
autor: MieHor
Darek.F pisze:witam mam maly problem mam zafire 16 .16v jak jest zimny silnik to ma kopa jak sie zagrzeje jest troche slaprzy czy wcisne pelen czy pul osioga takom samom prenkos swiece i cewke mam nowom morze ktos mi cos podpowie
Kolego - tego nie da się normalnie czytać, już dwukrotnie zwracałem na pisownie i ortografię uwagę, nic sobie z tego nie robisz :evil: tym razem :zolta:

Poza tym ten sam tekst piszesz już kolejny raz :!: :!: