uszczelniacz wałka rozrządu-wymiana?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

uszczelniacz wałka rozrządu-wymiana?

#1 Post autor: pejko »

witam. puścił mi uszczelniacz na wałku rozrządu-ssącym. czy aby go wymienić muszę rozpinać cały rozrząd czy wystarczy zdjąć koło wałka ssącego, przytrzymać napięty pasek rozrządu /aby nie poprzestawiał się na pozostałych kołach/ zwracając uwagę na ustawienie rozrządu a następnie wymienić uszczelniacz i poskładać wszystko z powrotem. mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli na pasku rozrządu pojawiły się ślady oleju to trzeba go bezwzględnie wymienić czy można go wymyć z oleju / np. denaturatem lub benzyną/. z góry dzięki za info.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Przy wymianie uszczelniacza ciężko będzie Ci zdjąć kółko z wałka żeby się nie przestawił pasek,lepiej rozpiąć rozrząd znacząc pozycję kółek i wału..Co do zabrudzenia paska olejem to czyścić raczej spirytusowymi odtłuszczaczami,benzyna nie wolno.

Hector

#3 Post autor: Hector »

nie da się wymienić uszczelniacza bez wymontowania koła zębatego. Biorąz pod uwagę silnik z20let ktory masz u opisie to do tej całej operacji musisz zdjąć pokrywę dekli zaworów bo koło zębate w tym silniku jest na klinie inaczej niż w innym silnikach, na wałku masz miejsce na klucz i dopiero odkręcasz koło.
Proponuje wymienić od razu drugi uszczelniacz na wydechu i mieć spokój. Jak wyciek był nieduży to możesz oczyścić pasek i założyć spowrotem a jak się sączyło to lepiej kupić drugi i spać spokojnie.

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#4 Post autor: pejko »

dla potomnych. wymieniłem w/w uszczelniacz-czas pracy 3h, koszt 7zł /uszczelniacz f-my ERLING/. obyło się bez demontażu pokrywy zaworów /koło rozrządu podobnie jak w innych silnikach ECOTEC jest ustawione /jednoznacznie/ na wałku przy pomocy kołka. niestety trzeba było poluzować napinacz paska rozrządu. na razie pasek wymyłem /wygląda dobrze/, ale mam zamiar go wymienić.

tobek5

#5 Post autor: tobek5 »

witam.
kolego ja mialem podoby problem ,tylo umnie poszedl uczelniacz na wale.ja wolalem wymienic wszystko.

pozdro

blackrhyme

#6 Post autor: blackrhyme »

u mnie tez sie lało na uszczelniaczach i moj dobry znajomy mechanik powiedzial mi zebym sobie wymienil pasek bo bede mial spokoj bo niby byla naklejka ze paske byl zrobiony 30 tys km temu ale naklejkom za bardzo nie ufam :) wiec dalem wymienic uszczelniacze na obu wałkach oraz caly rozrzad z pompa wody i moge spac spokojnie.

regesz

#7 Post autor: regesz »

Mam problem z wyciekiem z silnika. Bede juz 4 raz wymieniał symeringi na wałkach rozrzadu bo to one puszczaja olej. Jak do tej pory wymienialo to juz 3 roznych mechanikow. Wiec raczej o zlym montazu nie ma mowy. Co moze byc przyczyna i jak temu zaradzic pomozcie!

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#8 Post autor: darek_s »

Moze walki w miejscu uszczelnienia sa wytarte,jakies wzery?,ale wątpie w to,jakie uszczelniacze zalozyli? na pewno cieknie z uszczelnienia walkow a nie z uszczelniaczy z obudową?

regesz

#9 Post autor: regesz »

Raz zakladalem Corteco a potem dwa razy Erilnga, takie jak sa przewidziane do tego modelu.

mloodyy92

#10 Post autor: mloodyy92 »

witam problem jest taki silnik z20let 200koni cieknie olej z simeringu walka rozrzadu simering wymienialem juz 3 razy gdzie szukac dalej?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: danielp »

Albo masz wałek drasniety w poprzek i nie widzisz tego bądź nie chcesz widzieć,wytarty wałek lub uszkadzasz za każdym razem uszczelniacz.
To 3 najprosciejsze przyczyny
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 13:02 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#12 Post autor: kysiu241 »

Jeszcze pytanie w którym dokładnie miejscu ci przepuszcza ten uszczelniacz, centralnie po środku przy wewnętrznym otworze czy na krawędziach zewnętrznych uszczelniacza, bo może być jeszcze panewka wałka, np. nie dokręcona lub nie uszczelniona.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#13 Post autor: wampir11111 »

Ja u siebie wymieniłem 3 razy bo zdejmowałem koła rozrządu i nic się nie działo :piwo:
Uszczelniacze wkładałem REINZ
Zobacz czy nie ma rys na wałku i jak nie ma to możliwe jak Krzysiek pisze ze panewka luźna :>
PS. Jakiej firmy te zimeringi

mloodyy92

#14 Post autor: mloodyy92 »

reinz i 2x erlig widac ryske na walku... teraz pytanie czy da rady to naprawic w jakis sposob czy drogi walek?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

Kiedyś, w czasach kryzysu, wałki się napawało, ale obecnie, czy ktoś to jeszcze robi i czy to jest opłacalne, to nie wiem.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”