Strona 1 z 1

Zalany (wodą) silnik 2.0 DI

: 21 sie 2011, 22:11
autor: MarcinGTD
Witam potrzebuje najrozsądniejsze rozwiązanie problemu
Naprawiać czy wymieniać

Wiec najpierw objawy i powód
Wjechałem w kałuże która okazała się jeziorem
silnik zgasł rozrusznik nie chciał ruszyć silnikiem
we wszystkich cylindrach była woda
zassana przez filtr dolot turbo itd
Woda wywalona silnik chodzi ALE.....

Jak jest zimy chodzi nierówno i meeega kopci na biało
jak się przejadę ok 4 km i zgaszę na jakiś czas i potem odpalę to już nie kopci tylko strasznie śmierdzi z wydechu
jak jest rozgrzany do ok 80-90 stopni chodzi już prawie normalnie z tym że brakuje jeszcze trochę mocy

potrzebuje porady właśnie naprawia czy wymieniać silnik
koszt zakupu i wymiany silnika ( czy da się wymienić na DTI ) i jakie dodatkowe przeróbki są potrzebne

I jaki ewentualnie koszt takiej naprawy by był i jakie części wymieniać


silnik ma przejechane 310 tyś km

: 23 sie 2011, 22:14
autor: olo018
Szukaj nowego silnika
!

: 23 sie 2011, 22:32
autor: Harry200
A płynu Ci nie ubywa,wygląda na to że dostaje Ci się płyn do układu tłokowego..

: 24 sie 2011, 02:41
autor: Anony Mous
Na pewno zimny prysznic dla rozgrzanego silnika nie był zdrowy i stąd te objawy. Jesteś pewny że nigdzie nie ma wody? Jak ją usunąłeś?

: 25 sie 2011, 18:01
autor: MarcinGTD
Woda została usunięta poprzez wykręcenie wszystkich świec potem lewarek podniesiona jedna strona 5 bieg i kręcenie powoli kołem jak już ta największa woda się wydostała to już dalej rozrusznikiem

silnik jest już w kawałkach jeden korbowód zgięty tłok niżej niż powinien być o 3 mm

przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworów pierścieni głowica do regeneracji uszczelek itp

: 25 sie 2011, 18:06
autor: Anony Mous
Wydaje mi się, że bardziej ekonomiczna będzie wymiana silnika.

: 25 sie 2011, 18:07
autor: kubik_CDTi
Niestety zaciągnięcie wody przez silnik to z reguły oznak sporych szkód w silniku :|

: 25 sie 2011, 19:35
autor: Anony Mous
Wydaje mi się, że bardziej ekonomiczna będzie wymiana silnika.
no a wiesz co kupisz? może okazać się że pochodzi 2 miesiące i padnie. Jeżeli kolega zainwestuje w wymianę to będzie wiedział że na nowych częściach dłużej pojeździ.

: 25 sie 2011, 20:51
autor: olo018
Przebieg 320 tyś to lepiej kupić silnik

: 25 sie 2011, 20:57
autor: Anony Mous
W/g mnie lepszy cały silnik używany. Jak poszukasz to napewno coś ciekawego znajdziesz.
Przy remoncie starego też do końca nie wiesz co padło i możesz ten remont robić bez końca.

: 26 sie 2011, 01:54
autor: MarcinGTD
jeden korbowód tylko jest skrzywiony tłok niżej o 3 mm reszta wszystko jest okej sprawdzone mierzone itp mam gwarancje od kolesia na 2 miesiące
a przez te 2 miesiące zrobie ok 8 tyś km więc wszystkie nieprawidłowości powinny wyjść na jaw

: 26 sie 2011, 07:53
autor: Harry200
Z zalaniem wodą diesla jak filtr wody nie zatrzyma to zawsze są poważne problemy,Kolega ostatnio po zalaniu Omegi 2.5 skończył z uszkodzeniem bloku i silnik na złom..