Strona 1 z 1

Klapki, przepustnice w kolektorze dolotowym

: 15 wrz 2011, 18:20
autor: Todek
Małe pytanko:
Jaką rolę spełniają i jak, kiedy, działają te małe klapki, przepustnice, w kolektorze dolotowym, w silniku 2.0 DTH 16V.
Sprawdzałem przy rożnych obrotach, na postoju, czy ten pneumatyczny siłowniczek od tych klap się porusza i obraca klapami. Wydało mi się, że nie.
Kiedy on ma się poruszać? Czy jak się nie porusza, to coś jest nie tak?
Jak poruszałem tymi klapami ręcznie to nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika.
Dzięki z góry za wszystkie odp. :piwo:

: 15 wrz 2011, 19:08
autor: Harry200
Czy jak masz wyłaczony silnik to też są w pozycji otwartej czy zamkniętej.. :?:

: 15 wrz 2011, 20:44
autor: Dek
U mnie te klapy pracuję tylko podczas przyśpieszania (na początku przyśpieszania) zaraz po zmianie biegu 0-1 i z 1-2 przy kolejnych zmianach z 2-3 itd już nie reagują.

Któregoś dnia jeździłem z podłączonym wakuometrem to też i zaobserwowałem takie działanie.


pozdrawiam

Re: Klapki, przepustnice w kolektorze dolotowym

: 15 wrz 2011, 20:45
autor: Dziadek13
Todek pisze:Małe pytanko:
Jaką rolę spełniają i jak, kiedy, działają te małe klapki, przepustnice, w kolektorze dolotowym, w silniku 2.0 DTH 16V.
Prosze.
Działanie klapek zawirowań.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic.Więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia (wakometr) z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,aż tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).

: 15 wrz 2011, 21:07
autor: Todek
H,Łajszczak pisze:Czy jak masz wyłaczony silnik to też są w pozycji otwartej czy zamkniętej.. :?:
W otwartej. To ten pneumatyczny siłownik powinien je zamykać, jak dostanie podciśnienia.
PS. Auto chodzi jak trzeba, nie mam żadnych problemów z silnikiem.