złącze elastyczne układu wydechowego

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Trutniak

złącze elastyczne układu wydechowego

#1 Post autor: Trutniak »

Witam Wszystkich
podczs jazdy :driver: słyszę buczenie z okolic silnika, z dnia na dzień coraz głośniejsze - ale bez przesady, taki lekki "abarth". :lol:
"wydechowiec" postawił diagnozę, że do wymiany mam złącze elastyczne..., pokazał też paluchem gdzie.
w/g mnie to się te rurki poprostu rozeszły i trzaby je jakoś połączyć :roll:, tylko Qrka jak :mysli: ?możecie mi poradzić czy coś z tym można zrobić samemu, czy wydać 150zł - cena robocizny + części, i zapomnieć.
za wszelkie pomysły - wdzięczny okrutnie będę.
:piwo: Trutniak

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#2 Post autor: Szuwarek »

Tego się nie da połaczyć :( - ja tydzień temu wymieniałem - koszt "tłumika drgań" bo tak to się fachowo nazywa to 65zł a za robotę no właśnie jak masz znajomego z migomatem to za flaszke ci zrobi :)

Grzesiek

#3 Post autor: Grzesiek »

Ja u siebie wymienialem caly tlumik ... od a do z. Kosztowalo mnie to z robocizna £230 :(

Trutniak

#4 Post autor: Trutniak »

ja u siebie prawie wszystko wymieniam z oryginalnych-fabrycznych na nowe;
opony były oryginalne, wydech, amorki, wachacze :shock:
58 tys, miał mój szerszeń jak go kupiłem :lol:

dzięki za słowa otuchy

nadal czekam na sugestje

opolanin

#5 Post autor: opolanin »

Trutniak pisze: w/g mnie to się te rurki poprostu rozeszły i trzaby je jakoś połączyć
plecionka jest spawana wiec "rozejsc" sie mogl spaw ;-)
imho to plecionka popekala ale w plecionce jest jeszcze taka garbowana/elastyczna rura ktora sie trzyma dobrze.
jedz do innego "wydechoca" na diagnoze niech potwierdzi.

sama plecionka kosztuje ok 70 pln do samodzielnego montazu (taka z dospawana, ponacinana rura) na allegro ale nie polecam. najlepiej wyciac stara plecionke i wspawac nowa i to najlepiej na samochodzie bo jak zle wspawasz to wtyczka od sondy lambda moze nie dostac do wtyczki.

btw 150pln za robocizne to troche duzo.


pozdr

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

Trutniak, ja zmierzyłem średnicę rury oraz długość tej plecionki, poszedłem do sklepu moto i pani dobrała mi tą część z Fiata (jak się nie mylę to z Punto).

Koszt - 42 zł.
robocizna - własna (za samo wspawanie biorą 100 zł max)

Trutniak

#7 Post autor: Trutniak »

Dzięki za sugestje..
....zastanawiałem się właśnie nad taką do samodzielnego montażu, ale jak zdemontować stare łącze? jeden koniec się majta - to nie problem,
...150zł to cena części i montażu - może źle się wyraziłem,
plecionka jest cała , za plecionką jakieś 5 cm rura się dynda,
kolego opolanin dlaczego nie polecasz tych do samodzielnego montażu?
kolego marsuc - że niby sam wspawałeś czy inny montaż?

jeszcze nie podjąłem decyzji jak to załatwię więc naprawdę cenię Wasze zdanie.
chcę poznać wszelkie '+' i '-' obu rozwiązań.

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Trutniak, sam wspawałem
Trutniak pisze:...150zł to cena części i montażu - może źle się wyraziłem,
cena nie jest zła a zawsze będziesz miał na kogo zrzucić np. źle zrobioną robotę ;)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#9 Post autor: Szuwarek »

Jakie 5cm ? Plecionka jest ściśnięta kołnierzem i tego się nie da pospawać. Do samodzielnego montażu tak mi robili , mechanik zmierzył długość i średnicę, wyciął boshem starą i wspawał migomatem nową i po sprawie. Ale jak chcesz się bawić w łatanie to licz się z tym ,że to jest rozwiązanie na krótką metę.

Trutniak

#10 Post autor: Trutniak »

OK może nie 5cm tylko 3cm i może to był ten kołnierz o którym piszesz, wiesz jak ktoś się nie orientuje to zauważa inne rzeczy lub wydaje mu się że widział inaczej :oops:
nic nie chcę łatać tylko to wymienić,
zastanawiałem się tylko czy sam sobie to poskręcam czy dać do warsztatu do spawania,
wydać 50zł a 150zł to QRDE 100zł w kieszeni, a czeka mnie przed zimą jeszcze akcja z nagrzewnicą :( - i stąd ten ból....

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#11 Post autor: Szuwarek »

No właśnie kasa - to jest ból ja w ciągu 2 tygodni wyłożyłem 1500 :( Dobrze że zimówki kupiłem w zeszłym roku :)

opolanin

#12 Post autor: opolanin »

Trutniak pisze: kolego opolanin dlaczego nie polecasz tych do samodzielnego montażu?
bo duzo roboty, a efekt niepewny.
trzeba zdemontowac stara plecionke - odkrecajac najlepiej jeden koniec od katalizatora (uwaga - mozna urwac sruby) a drugi wyciagnac z tlumika srodkowego.
oczyscic ta rure (potrzebujesz szlifierke katowa z tarcza do ciecia i szlifowania), a na koncu zlozyc calosc i skrecic (dobrze jest nalozyc paste do tlumikow zeby nie pierdzialo).

tylko ze...
odcinek od katalizatora jest bardzo krotko prosty przed plecionka i moze dobrze nie trzymac obejma lub juz zaczac wyginac sie plecionka a to juz zle;
po przejechaniu kilku/kilkuset kilometrow po dziurach plecionka sie popusci/przesunie na obejmach i znowu ta sama robota ;-(

duzo zalezy od samej plecionki tj. wymiarow i spasowania.

to nie tylko adam wymyslil ze ta plecionka ma byc wspawana - tak jest bodajze w kazdym samochodzie.

pozdr

Trutniak

#13 Post autor: Trutniak »

Dzięki kolego opolanin przekonałeś mnie w przyszłym tygodniu jadę do ''wydechowca''
pozdrawiam :piwo:

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 19:18 ]
..... i po robocie 177 zł lżejszy, ale jaka cisza i spokój.....ach...
117 łącze + 60 robocizna... może drogo ale obiecali że3 lata pochula minimum bo lepszej jakości część....
zobaczymy
jeszcze raz dzięki za pomoc kolegom :piwo:
T.

szambelan

#14 Post autor: szambelan »

jaką długość i średnicę ma tłumnik drgań zafka 1,8 proszę o pomoc

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#15 Post autor: MARCEL! »

U mnie plecionka też już się sypie. Teraz pytanie, czy kupić dobrą plecionkę (ok 100 zł) i wspawać, czy wymienić całą rurę z tym złączem i wejściem na sondę lambda?
Tylko czy zamiennik będzie lepszy niż ta co jest oryginalnie?
Dobry zamiennik "Rura wydechowa przód z elementem elastycznym" to koszt ok 370 zł, plus pewnie wymiana z 50 zł. Czyli ok 420 zł.
Coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3133341620350-WALK03496-O15331-rura-wydechowa.html
Czy lepiej wspawać dobrą plecionkę (złącze elastyczne) ? Koszt plecionki 100 zł, wycięcie starej i wspawanie nowej 50 zł?
Chodzi o to, że plecionka jak plecionka, ale jak zmienię rurę wydechową na zamiennik to już nie będzie trzymać tyle lat co ta fabryczna GM (sama rura jest niepordzewiała tylko plecionka się sypie)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2015, 09:32 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”