Strona 1 z 2

złącze elastyczne układu wydechowego

: 21 wrz 2011, 19:25
autor: Trutniak
Witam Wszystkich
podczs jazdy :driver: słyszę buczenie z okolic silnika, z dnia na dzień coraz głośniejsze - ale bez przesady, taki lekki "abarth". :lol:
"wydechowiec" postawił diagnozę, że do wymiany mam złącze elastyczne..., pokazał też paluchem gdzie.
w/g mnie to się te rurki poprostu rozeszły i trzaby je jakoś połączyć :roll:, tylko Qrka jak :mysli: ?możecie mi poradzić czy coś z tym można zrobić samemu, czy wydać 150zł - cena robocizny + części, i zapomnieć.
za wszelkie pomysły - wdzięczny okrutnie będę.
:piwo: Trutniak

: 21 wrz 2011, 19:29
autor: Szuwarek
Tego się nie da połaczyć :( - ja tydzień temu wymieniałem - koszt "tłumika drgań" bo tak to się fachowo nazywa to 65zł a za robotę no właśnie jak masz znajomego z migomatem to za flaszke ci zrobi :)

: 21 wrz 2011, 19:39
autor: Grzesiek
Ja u siebie wymienialem caly tlumik ... od a do z. Kosztowalo mnie to z robocizna £230 :(

: 21 wrz 2011, 20:39
autor: Trutniak
ja u siebie prawie wszystko wymieniam z oryginalnych-fabrycznych na nowe;
opony były oryginalne, wydech, amorki, wachacze :shock:
58 tys, miał mój szerszeń jak go kupiłem :lol:

dzięki za słowa otuchy

nadal czekam na sugestje

Re: złącze elastyczne układu wydechowego

: 22 wrz 2011, 17:30
autor: opolanin
Trutniak pisze: w/g mnie to się te rurki poprostu rozeszły i trzaby je jakoś połączyć
plecionka jest spawana wiec "rozejsc" sie mogl spaw ;-)
imho to plecionka popekala ale w plecionce jest jeszcze taka garbowana/elastyczna rura ktora sie trzyma dobrze.
jedz do innego "wydechoca" na diagnoze niech potwierdzi.

sama plecionka kosztuje ok 70 pln do samodzielnego montazu (taka z dospawana, ponacinana rura) na allegro ale nie polecam. najlepiej wyciac stara plecionke i wspawac nowa i to najlepiej na samochodzie bo jak zle wspawasz to wtyczka od sondy lambda moze nie dostac do wtyczki.

btw 150pln za robocizne to troche duzo.


pozdr

: 22 wrz 2011, 17:57
autor: Anony Mous
Trutniak, ja zmierzyłem średnicę rury oraz długość tej plecionki, poszedłem do sklepu moto i pani dobrała mi tą część z Fiata (jak się nie mylę to z Punto).

Koszt - 42 zł.
robocizna - własna (za samo wspawanie biorą 100 zł max)

: 22 wrz 2011, 20:48
autor: Trutniak
Dzięki za sugestje..
....zastanawiałem się właśnie nad taką do samodzielnego montażu, ale jak zdemontować stare łącze? jeden koniec się majta - to nie problem,
...150zł to cena części i montażu - może źle się wyraziłem,
plecionka jest cała , za plecionką jakieś 5 cm rura się dynda,
kolego opolanin dlaczego nie polecasz tych do samodzielnego montażu?
kolego marsuc - że niby sam wspawałeś czy inny montaż?

jeszcze nie podjąłem decyzji jak to załatwię więc naprawdę cenię Wasze zdanie.
chcę poznać wszelkie '+' i '-' obu rozwiązań.

: 22 wrz 2011, 20:55
autor: Anony Mous
Trutniak, sam wspawałem
Trutniak pisze:...150zł to cena części i montażu - może źle się wyraziłem,
cena nie jest zła a zawsze będziesz miał na kogo zrzucić np. źle zrobioną robotę ;)

: 22 wrz 2011, 20:59
autor: Szuwarek
Jakie 5cm ? Plecionka jest ściśnięta kołnierzem i tego się nie da pospawać. Do samodzielnego montażu tak mi robili , mechanik zmierzył długość i średnicę, wyciął boshem starą i wspawał migomatem nową i po sprawie. Ale jak chcesz się bawić w łatanie to licz się z tym ,że to jest rozwiązanie na krótką metę.

: 22 wrz 2011, 21:31
autor: Trutniak
OK może nie 5cm tylko 3cm i może to był ten kołnierz o którym piszesz, wiesz jak ktoś się nie orientuje to zauważa inne rzeczy lub wydaje mu się że widział inaczej :oops:
nic nie chcę łatać tylko to wymienić,
zastanawiałem się tylko czy sam sobie to poskręcam czy dać do warsztatu do spawania,
wydać 50zł a 150zł to QRDE 100zł w kieszeni, a czeka mnie przed zimą jeszcze akcja z nagrzewnicą :( - i stąd ten ból....

: 22 wrz 2011, 21:42
autor: Szuwarek
No właśnie kasa - to jest ból ja w ciągu 2 tygodni wyłożyłem 1500 :( Dobrze że zimówki kupiłem w zeszłym roku :)

: 22 wrz 2011, 22:54
autor: opolanin
Trutniak pisze: kolego opolanin dlaczego nie polecasz tych do samodzielnego montażu?
bo duzo roboty, a efekt niepewny.
trzeba zdemontowac stara plecionke - odkrecajac najlepiej jeden koniec od katalizatora (uwaga - mozna urwac sruby) a drugi wyciagnac z tlumika srodkowego.
oczyscic ta rure (potrzebujesz szlifierke katowa z tarcza do ciecia i szlifowania), a na koncu zlozyc calosc i skrecic (dobrze jest nalozyc paste do tlumikow zeby nie pierdzialo).

tylko ze...
odcinek od katalizatora jest bardzo krotko prosty przed plecionka i moze dobrze nie trzymac obejma lub juz zaczac wyginac sie plecionka a to juz zle;
po przejechaniu kilku/kilkuset kilometrow po dziurach plecionka sie popusci/przesunie na obejmach i znowu ta sama robota ;-(

duzo zalezy od samej plecionki tj. wymiarow i spasowania.

to nie tylko adam wymyslil ze ta plecionka ma byc wspawana - tak jest bodajze w kazdym samochodzie.

pozdr

: 23 wrz 2011, 18:59
autor: Trutniak
Dzięki kolego opolanin przekonałeś mnie w przyszłym tygodniu jadę do ''wydechowca''
pozdrawiam :piwo:

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 19:18 ]
..... i po robocie 177 zł lżejszy, ale jaka cisza i spokój.....ach...
117 łącze + 60 robocizna... może drogo ale obiecali że3 lata pochula minimum bo lepszej jakości część....
zobaczymy
jeszcze raz dzięki za pomoc kolegom :piwo:
T.

: 18 lip 2012, 21:42
autor: szambelan
jaką długość i średnicę ma tłumnik drgań zafka 1,8 proszę o pomoc

: 29 wrz 2015, 09:28
autor: MARCEL!
U mnie plecionka też już się sypie. Teraz pytanie, czy kupić dobrą plecionkę (ok 100 zł) i wspawać, czy wymienić całą rurę z tym złączem i wejściem na sondę lambda?
Tylko czy zamiennik będzie lepszy niż ta co jest oryginalnie?
Dobry zamiennik "Rura wydechowa przód z elementem elastycznym" to koszt ok 370 zł, plus pewnie wymiana z 50 zł. Czyli ok 420 zł.
Coś takiego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3133341620350-WALK03496-O15331-rura-wydechowa.html
Czy lepiej wspawać dobrą plecionkę (złącze elastyczne) ? Koszt plecionki 100 zł, wycięcie starej i wspawanie nowej 50 zł?
Chodzi o to, że plecionka jak plecionka, ale jak zmienię rurę wydechową na zamiennik to już nie będzie trzymać tyle lat co ta fabryczna GM (sama rura jest niepordzewiała tylko plecionka się sypie)