Ciśnienie sprężania
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ciśnienie sprężania
Może ktoś mi coś podpowie co myśleć o ciśnieniu sprężani w cylindrach: 1-wszy 18 bar ,2-gi 21bar ,3-eci 21bar , 4-ty 23 bar. Silnik Y20 DTH.
grześ
Witam
W silnikach nowych oraz w dobrym stanie technicznym ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach powinno być zgodne z danymi producenta.
Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinny być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej (tzn. podanej przez producenta) świadczy o znacznym zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni tłokowych lub przylgni zaworów. Zużycie tych elementów zwiększa zużycie paliwa, zużycie oleju i zmniejsza moc silnika.
pozdrawiam
A myśleć już trzeba bo coś się zaczyna dziaćGrzegorz 73 pisze:Może ktoś mi coś podpowie co myśleć o ciśnieniu
Z tego co mi wiadomo to między pierwszym a drugim cylindrem masz sporą różnicę ciśnień a to nie dobrze wróży dla twojego silnikaGrzegorz 73 pisze:1-wszy 18 bar ,2-gi 21bar ,3-eci 21bar , 4-ty 23
W silnikach nowych oraz w dobrym stanie technicznym ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach powinno być zgodne z danymi producenta.
Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinny być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej (tzn. podanej przez producenta) świadczy o znacznym zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni tłokowych lub przylgni zaworów. Zużycie tych elementów zwiększa zużycie paliwa, zużycie oleju i zmniejsza moc silnika.
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Według AutoData ciśnienie sprężania w tych silnikach powinno się zawierać w granicach 25-28 Bar,minimalne ciśnienie remontowe podają jako 17 Bar.,u Ciebie jeszcze tak jak napisał KOPERNIK jest spora różnica pomiędzy cylindrami.Zrób próbę olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania i napisz o ile Ci wzrośnie ciśnienie..
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Grzegorz 73 pisze:dokładniej na czym polega próba olejowa?
Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą. Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania, wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml) i ponownie mierzy ciśnienie.
Próbę olejową mierzy się według metodyki: 1. Powtarzamy pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek.) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego). 2. Utrzymujemy powtarzalności przez m.in. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). 3. Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika. 4. Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość świeżego oleju. Z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej zaaplikować strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. 5. Jeżeli osoba wykonująca pomiar ma wprawę, najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem. 6. Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zastanawiam się nad wymianą silnika, nawet mam już na oku, tylko że jest to X20DTH a ja mam Y20DTH. Może ktoś ma pełne informacje czy da się przełożyć sam blok a osprzęt od mojego? Bo widzę trochę różnic, a mianowicie: w X20DTH nie ma dwumasy, jes inny EGR i recyrkulator spalin a nawet świece żarowe są krótsze o 2mm. Nasuwa więc mi się pytanie czy przypadkiem nie ma różnicy w głowicach.
W innych tematach nie znalazłem szczegółowych informacji, a więc jeśli ktoś takowe posiada, będę wdzięczny.
W innych tematach nie znalazłem szczegółowych informacji, a więc jeśli ktoś takowe posiada, będę wdzięczny.
grześ