Strona 1 z 2

Ciśnienie sprężania

: 05 lis 2011, 20:14
autor: Grzegorz 73
Może ktoś mi coś podpowie co myśleć o ciśnieniu sprężani w cylindrach: 1-wszy 18 bar ,2-gi 21bar ,3-eci 21bar , 4-ty 23 bar. Silnik Y20 DTH.

: 05 lis 2011, 20:30
autor: Woytas
Y20DTH wg. Sam Naprawiam ma stopień sprężania 18,5... qrczę, dziwnie mały.
Userzy...tak jest??

: 05 lis 2011, 21:07
autor: Doom
Tak jest bo to jest stopień sprężania a nie ciśnienie sprężania :)

: 05 lis 2011, 23:13
autor: olo018
30 bar jest tzw bardzo dobrze,ale twoje wyniki są niskie i na pewno będziesz miał problemy z odpalaniem zimą,olej ci bierze ?,lub górą ucieka przez zawory,trzeba sprawdzić gdzie jest nieszczelność.

: 06 lis 2011, 01:47
autor: Woytas
Doom, przecież nie napisałem "bar" ;)

: 06 lis 2011, 09:36
autor: KOPERNIK
Witam
Grzegorz 73 pisze:Może ktoś mi coś podpowie co myśleć o ciśnieniu
A myśleć już trzeba bo coś się zaczyna dziać :idea:
Grzegorz 73 pisze:1-wszy 18 bar ,2-gi 21bar ,3-eci 21bar , 4-ty 23
Z tego co mi wiadomo to między pierwszym a drugim cylindrem masz sporą różnicę ciśnień a to nie dobrze wróży dla twojego silnika
W silnikach nowych oraz w dobrym stanie technicznym ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach powinno być zgodne z danymi producenta.
Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinny być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej (tzn. podanej przez producenta) świadczy o znacznym zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni tłokowych lub przylgni zaworów. Zużycie tych elementów zwiększa zużycie paliwa, zużycie oleju i zmniejsza moc silnika.

pozdrawiam

: 06 lis 2011, 11:10
autor: Harry200
Według AutoData ciśnienie sprężania w tych silnikach powinno się zawierać w granicach 25-28 Bar,minimalne ciśnienie remontowe podają jako 17 Bar.,u Ciebie jeszcze tak jak napisał KOPERNIK jest spora różnica pomiędzy cylindrami.Zrób próbę olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania i napisz o ile Ci wzrośnie ciśnienie..

: 06 lis 2011, 15:26
autor: Grzegorz 73
Co dziwna sprawa to to że nie bierze oleju, stan jest cały czas ten sam (od wymiany do wymiany). Ale praca silnika jest jakby na trzech cylindrach. A mogę prosić dokładniej na czym polega próba olejowa? A tak w ogóle to się zastanawiam: wymiana czy remont silnika.

: 06 lis 2011, 16:25
autor: KOPERNIK
Grzegorz 73 pisze:dokładniej na czym polega próba olejowa?

Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą. Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania, wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml) i ponownie mierzy ciśnienie.

Próbę olejową mierzy się według metodyki: 1. Powtarzamy pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek.) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego). 2. Utrzymujemy powtarzalności przez m.in. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). 3. Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika. 4. Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość świeżego oleju. Z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej zaaplikować strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. 5. Jeżeli osoba wykonująca pomiar ma wprawę, najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem. 6. Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).

: 06 lis 2011, 17:55
autor: Harry200
To że masz niskie ciśnienie a nie bierze oleju może świadczyć że nieszczelność masz na zaworach,w takim wypadku czekałby Cię remont tylko głowicy..

: 06 lis 2011, 19:20
autor: Grzegorz 73
H,Łajszczak, To jaka rada? Czyżby, głowica w górę i do szlifierni?

: 06 lis 2011, 19:27
autor: Woytas
Zrób może dla pewności próbę olejową...wtedy potwierdzisz na 100% czy to góra. Ale jak oleju Ci nie ubywa, to również obstawiam zawory

: 06 lis 2011, 19:28
autor: Harry200
Sprawdź o ile wzrośnie Ci ciśnienie przy próbie olejowej,jeżeli niewiele to głowica do remontu..

: 20 lis 2011, 21:05
autor: Grzegorz 73
Zastanawiam się nad wymianą silnika, nawet mam już na oku, tylko że jest to X20DTH a ja mam Y20DTH. Może ktoś ma pełne informacje czy da się przełożyć sam blok a osprzęt od mojego? Bo widzę trochę różnic, a mianowicie: w X20DTH nie ma dwumasy, jes inny EGR i recyrkulator spalin a nawet świece żarowe są krótsze o 2mm. Nasuwa więc mi się pytanie czy przypadkiem nie ma różnicy w głowicach.
W innych tematach nie znalazłem szczegółowych informacji, a więc jeśli ktoś takowe posiada, będę wdzięczny.

: 20 lis 2011, 23:11
autor: darkp1
Grzegorz 73, z dwumasami w tych silnikach jest róznie, zależy od rocznika. EGR i recyrkulator spalin to to samo, w silnikach przed liftingiem był podciśnieniowy, po liftingu elektroniczny.