silnik DI 16V ma 82KM czy 101KM ?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

silnik DI 16V ma 82KM czy 101KM ?

#1 Post autor: Ramirez »

koledzy ja już ogłupiałem , to w silnikach DI 16V jest 82KM czy 101KM :?: :lol:

//dyskusje wydzieliłem z innego tematu //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 13:39 przez Ramirez, łącznie zmieniany 1 raz.

TUX

#2 Post autor: TUX »

ja nie wiem na 100% ;)
bo faktycznie w tych oplowskich oznaczeniach można się pogubić :P

przy okazji - ciekawy link http://forum.opel24.com/printview.php?t=2886&start=9

samson

#3 Post autor: samson »

2.0 DI 1999-2000 to 82 KM a 2.0 DTI od polowy 2000 roku to 101 KM

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#4 Post autor: Ramirez »

Ja miałem 82KM :lol: . A niedawno kupiłem 2.2 DTI 125KM to przekonałem się że 82KM nie chce jechać :|

TUX

#5 Post autor: TUX »

Maciak pisze:że 82KM nie chce jechać
ee - wszystko zależy od zdolności kierowcy :P

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#6 Post autor: Ramirez »

napewno :D . ja miałem 82KM to jak jeszcze nie miałem 2.2. To nie narzekałem na osiągi tego motoru :) . Ale jak sobie depłem 2.2 to czuć bardzo dużą różnice 8)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#7 Post autor: timi68 »

jacek2308 pisze: ale jak mam teraz zofiję i 125km to poprostu wciskam pedał i wyprzedzam zupełnie inna bajka
Jest różnica i to dodrze widoczna, a tak na temat to fajna ta Twoja Zosia. ;)

przemas25

#8 Post autor: przemas25 »

Witam kolegów. Mam kilka pytań
Czy w Zafirze z motorem 2.0 DTL 80km , da rade zwiększyć moc przynajmniej do 100km? I czy jest mozliwe zamontowanie turba z silnika 2.0 DTI o mocy 100km do silnika 2.0 DTL ,i czy to by w jakiś sposób zwiekszyło moc? Czy jest to nie realna operacja , bo pod jakimś wzgledem sie różni mocowanie badz komputer? A może inaczej czy da rade w inny sposób podkrecić ten silnik?

darkp1

#9 Post autor: darkp1 »

Z tego co wiem to turbo jest to samo, tylko DTL nie ma intercoolera, no chyba że się mylę?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#10 Post autor: timi68 »

darkp1 pisze:Z tego co wiem to turbo jest to samo, tylko DTL nie ma intercoolera, no chyba że się mylę?
Jak szukalem Zosi to właśnie spotkałem kilka bez intercoolera i to były DTL.

Deleted User 160

#11 Post autor: Deleted User 160 »

Przemas25 Z DTL-ki można wycisnąć 100KM samym oprogramowaniem. Turbo może jest takie same (nie wiem, ale obudowa sprężarki różni się - w 82-konnej bez intercoolera wylot skierowany jest na wprost silnika, a w 101-konnym DTI wylot powietrza z turbiny skierowany jest w bok i mijając silnik idzie do intercoolera, więc jeśli turbawka będzie pasować, to albo trzeba przerobić rurki, albo rurki wstawić od DTI wraz z intercoolerem. O to czy turbo ze 101-ki przypasi do 82-ki i jaki będzie efekt zapytaj dobrego tunera.

przemas25

#12 Post autor: przemas25 »

No tak oprogramowaniem ,może i da się wycisnąć 100km ale o ile skróci to prace silnika ,a Taka turbina raczej by nie wpłynęła na szybsze zużycie . Musze jeszcze dowiedzieć się ile kosztuje turbina z DTI i ewentualnie porównać koszty związane z zakupem turba a ewentualnie takiego oprogramowania Dopytam się szczegółów u znajomego mechanika z serwisu opla ,może on mi coś jeszcze na ten temat ciekawego powie. Oczywiście temat jest nadal aktualny> Dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 6483

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zastanawiam się , dlaczego chcesz tak kombinować ze swoją Zośką? Przecież zakup nowej turbinki to wydatek ok 1500zł , przeróbki to kolejne złotówki a i tak nie masz pewności czy to wszystko będzie dobrze pracować. Nie lepiej sprzedaż swoją Zośkę i kupić 2.0 DTi lub 2,2 DTi? Ja bym na twoim miejscu nad taką ewentualnością pomyślał. 8)

Kuniarz

#14 Post autor: Kuniarz »

Przemas25, powiem Ci, że sam miałem podobne odczucia prawie pół roku temu, jak zamieniłem 200 konnego potwora na Zośkę w dieslu 82 kM. Na początku jeździło mi się tym fatalnie - dynamika barki na rzece... ale teraz z perspektywy czasu i ponad 10k km nakulane muszę stwierdzić, że nie moc a technika jazdy jest istotna :)
Nie to żebym się jakoś wymądrzał, jaki to ze mnie drajwer, ale po prostu wiem jak wyprzedzać, wiem jak się wciskać z pasa na pas i ogólnie poznałem specyfikę jazdy Zośką.
Nie psuj silnika przeróbkami, pośmigaj trochę, poznasz mocne strony 82 kM ;-)

P.S. Moja spala 6,3 l oliwy, to jest duży plus w tych dziwnych czasach...

Paxior

#15 Post autor: Paxior »

Pamietajmy ze wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest silnik, jaka nawierzchnia, jakie obciazenie samochodu itp. Gdy jedzie sie samemu z pustym samochodem to te 82 KM wystarczą do normalnej jazdy. Problem zaczyna sie, gdy jedziemy np w 5 osob na wakacje i trzeba wyprzedzic sprawnie jakies auto przed nami, wtedy czuć ze brakuje troche pod noga :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”