Wymiana świec żarowych Zafira A

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

Świece żarowe 2,2DTI

#1 Post autor: timi68 »

Dwa razy próbowałem wymienić świece żarowe w swojej Zosi, ale żadna nie dała sie wykręcić, czy ktoś ma jakiś wypróbowany sposób ?
Proszę o podpowiedzi jak można je odkręcić i jakie najlepij kupić ?

chris

#2 Post autor: chris »

przez tydzień psikać wd40 codziennie i u mnie w asterce 2.0 dti poskutkowało :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Co do wykręcania to rózne sposoby sa ale po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by puźniej nie było problemów.
A tu przygotowana do wymiany posmarowana smarem miedzianym.
Obrazek
A tu dla twojego silnika.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 23J/14411/

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#4 Post autor: timi68 »

Dziadek13 pisze:po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by później nie było problemów.
To już nie ja będę wymieniał, ale zabezpieczę.

Czy ktoś zna jeszcze jakieś sposoby ?

maniuni

#5 Post autor: maniuni »

Witam Kolegów .Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona (Zafira A 2.0 DTI 2004r prawie 200tys km), wymiana trwała max 1godz.200zł świece +60zł wymiana czyli taniocha.Oczywiście wymieniał mechanik , jedno co mnie zastanowiło że wykręcał świece na gorącym silniku i niczym nie psikał.Wykręciły się jak by były wkręcone przed chwilą , choć szpec twierdził że są to orginalne świece,czyli parę lat mają. Pytałem mechanika o powód urywania się świec i ciekawych rzeczy sie dowiedziałem .Powiedział że jest zależność między paliwem a zapieczonymi świecami .Im gorsza jakość tym większe problemy z wykręceniem.Cieszę sie ża ten kłopot mam za sobą ,a Kolego których to czeka życzę powodzenia

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#6 Post autor: timi68 »

ZAKROPIOLO pisze:Timi68, czy udało się otworzyć stronkę ze środkiem o którym pisałeś na pw?
Otworzyłem, dzieki.
maniuni pisze:.Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona
Tylko pozazdrościć.

Czy ktoś ma jeszcze sprawdzony sposób ?

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Grzegorz 73 »

Dziadek13, bardzo dobre przygotowanie świecy. Ja jedną urwałem przy wykręcaniu, i co się okazało to to że była zbyt słabo dokręcona i powstała nieszczelność przez którą powstał nagar i wszystko się zapiekło. Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
grześ

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Dek »

Grzegorz 73 pisze: Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

Dek pisze:Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?
W tym przypadku trzeba by wziąć poprawkę, na zmniejszenie wytrzymałości ze względu na czas i wysoką temperaturę użytkowania i pracy.

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: Grzegorz 73 »

I jeszcze coś takiego : jak już próbowałeś odkręcać i się poddawała ( gieła) to już ma mniejszą wytrzymałość. Bynajmniej u mnie tak było, po trzech tygodniach od pierwszej próby (przez ten czas traktowałem ją środkami penetrującymi i naftą), urwała się przy niewielkim użyciu siły.
grześ

slawix

#11 Post autor: slawix »

Temat wymiany świec żarowych w Zafirach przewija się nieustannie przez różne fora. Zazwyczaj opinie pisane są "że ktoś coś słyszał". Dlatego, iż od dzisiaj dzisiaj dokonałem wymiany świec w mojej zafce (czyli przećwiczyłem praktycznie temat ;) ), postanowiłem przybliżyć ta problematykę dla tych, którzy chcieliby zmierzyć się z tym wyzwaniem samemu.

Pierwszą zasadę, którą należy zastosować to - pośpiech Twój wróg !
Druga: zaopatrzyć się w długi (SZEŚCIOKĄTNY !) klucz lub nasadkę dobrej firmy (za nasadkę zapłaciłem 4 zł).
Zafirę wyłączyłem z eksploatacji na 4 dni. Po zdjęciu metalowej rury od turba oraz odłączeniu plastikowej listwy maskującej przewody zasilania świec, należy oczyścić gniazda świec - najlepiej sprężonym powietrzem.
Następnie przez dwa dni (po przyjściu z pracy) regularnie spryskiwałem gniazda świec preparatem luzującym gwinty (zakup w Lidlu ;) ). To na początek. Wiedziałem, że może to być niewystarczające - ponieważ świece nie były wymieniane od min. 4 lat.
W międzyczasie dodatkowo zakupiłem preparat Wurth Rost Off Ice i zastosowałem na 3 dzień.
Odczekałem 5 min i spróbowałem ruszyć świece NA ZIMNYM SILNIKU. Pierwsze dwie (licząc od akumulatora) udało się lekko ruszyć - natychmiast spryskałem je lidlowym preparatem - i wykręciły się powoli bez większych oporów. Ważna uwaga dla zapieczonych świec - NIE WYKRĘCAĆ NA SIŁĘ NAWET JAK SIĘ RUSZĄ !!! Należy lekko wykręcić spryskać, wkręcić i z powrotem wykręcić - i tak powtarzać.

Dwie następne niestety ani drgnęły - więc zostały spryskane na przemian dwoma preparatami i zostawione na następny dzień. W miejsce wykręconych świec włożyłem nowe (NGK D-Power 37) - SPRYSKUJĄC ICH GWINTY SMAREM MIEDZIANYM - (odporność do 1100 st C).

Dzisiaj spróbowałem dalej wykręcić 2 oporne świece na ZIMNYM SILNIKU - ani drgnęły. Złożyłem więc częściowo silnik i ROZGRZAŁEM go do temp. roboczej. Następnie spryskałem wurthem 2 oporne świece i.....poszły leciutko jak po maśle !!

WAŻNE - świece wkręcamy palcami ! - powinny lekko wejść w gwint i dopiero dokręcamy kluczem.

MOJE WNIOSKI SĄ TAKIE:
1. Nie spieszyć się. Dać działać dla chemii - oszczędzisz portfel.
2. Nie wykręcać na siłę !!
3. LEPSZE EFEKTY UZYSKASZ WYKRĘCAJĄC NA ROZGRZANYM SILNIKU !
3. Nie żałuj na dobre preparaty - i tak oszczędzisz.
4. Koszty: komplet świec ngk 160 zł, wurth 50 zł, nasadka klucza 4 zł, preparat Lidlowy 6 zł, robocizna 3 godziny + 2 piwa - ale nie liczę do kosztów :D
razem: 220 zł. - no i oczywiście przyjemność z dobrze wykonanej pracy

Pozdrawiam życzę przyjemnej lektury i wymiany bez przykrych niespodzianek !!!

olo018

#12 Post autor: olo018 »

Też wymieniałem sam ,kilka dni psikałem wd40 a potem na ciepłym silniku z dodatkiem pentratora i poszły jak po masełku :)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#13 Post autor: ekmir »

A jak się ten preparat LIDL'owski nazywa?

slawix

#14 Post autor: slawix »

Kolego sorry, zaskoczyłeś mnie tym pytaniem. Niestety nazwy nie pamiętam, ale na butelce jest foto podrdzewiałego gwintu. Poza tym w Lidlu (chyba) są to produkty objęte akcjami (gazetka) typu "mój warsztat" czy coś podobnego i w związku z tym są dostępne okresowo a nie w ciągłej sprzedaży.

Ale jeżeli problem jest dla ciebie palący, kupisz coś podobnego w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdrawiam

marcinnmo

#15 Post autor: marcinnmo »

Witam.Ja proponuje odrdzewiacz z dodatkiem polibdenu firmy BERNER .Bardzo dobry srodek.Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”