Strona 1 z 5

Świece żarowe 2,2DTI

: 14 lis 2011, 18:30
autor: timi68
Dwa razy próbowałem wymienić świece żarowe w swojej Zosi, ale żadna nie dała sie wykręcić, czy ktoś ma jakiś wypróbowany sposób ?
Proszę o podpowiedzi jak można je odkręcić i jakie najlepij kupić ?

: 14 lis 2011, 19:06
autor: chris
przez tydzień psikać wd40 codziennie i u mnie w asterce 2.0 dti poskutkowało :)

: 14 lis 2011, 19:15
autor: Dziadek13
Co do wykręcania to rózne sposoby sa ale po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by puźniej nie było problemów.
A tu przygotowana do wymiany posmarowana smarem miedzianym.
Obrazek
A tu dla twojego silnika.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 23J/14411/

: 14 lis 2011, 23:14
autor: timi68
Dziadek13 pisze:po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by później nie było problemów.
To już nie ja będę wymieniał, ale zabezpieczę.

Czy ktoś zna jeszcze jakieś sposoby ?

: 15 lis 2011, 16:20
autor: maniuni
Witam Kolegów .Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona (Zafira A 2.0 DTI 2004r prawie 200tys km), wymiana trwała max 1godz.200zł świece +60zł wymiana czyli taniocha.Oczywiście wymieniał mechanik , jedno co mnie zastanowiło że wykręcał świece na gorącym silniku i niczym nie psikał.Wykręciły się jak by były wkręcone przed chwilą , choć szpec twierdził że są to orginalne świece,czyli parę lat mają. Pytałem mechanika o powód urywania się świec i ciekawych rzeczy sie dowiedziałem .Powiedział że jest zależność między paliwem a zapieczonymi świecami .Im gorsza jakość tym większe problemy z wykręceniem.Cieszę sie ża ten kłopot mam za sobą ,a Kolego których to czeka życzę powodzenia

: 15 lis 2011, 18:16
autor: timi68
ZAKROPIOLO pisze:Timi68, czy udało się otworzyć stronkę ze środkiem o którym pisałeś na pw?
Otworzyłem, dzieki.
maniuni pisze:.Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona
Tylko pozazdrościć.

Czy ktoś ma jeszcze sprawdzony sposób ?

: 18 lis 2011, 11:02
autor: Grzegorz 73
Dziadek13, bardzo dobre przygotowanie świecy. Ja jedną urwałem przy wykręcaniu, i co się okazało to to że była zbyt słabo dokręcona i powstała nieszczelność przez którą powstał nagar i wszystko się zapiekło. Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).

: 18 lis 2011, 12:15
autor: Dek
Grzegorz 73 pisze: Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?

: 18 lis 2011, 16:35
autor: timi68
Dek pisze:Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?
W tym przypadku trzeba by wziąć poprawkę, na zmniejszenie wytrzymałości ze względu na czas i wysoką temperaturę użytkowania i pracy.

: 19 lis 2011, 20:56
autor: Grzegorz 73
I jeszcze coś takiego : jak już próbowałeś odkręcać i się poddawała ( gieła) to już ma mniejszą wytrzymałość. Bynajmniej u mnie tak było, po trzech tygodniach od pierwszej próby (przez ten czas traktowałem ją środkami penetrującymi i naftą), urwała się przy niewielkim użyciu siły.

Wymiana świec żarowych Zafira A

: 25 lis 2011, 21:36
autor: slawix
Temat wymiany świec żarowych w Zafirach przewija się nieustannie przez różne fora. Zazwyczaj opinie pisane są "że ktoś coś słyszał". Dlatego, iż od dzisiaj dzisiaj dokonałem wymiany świec w mojej zafce (czyli przećwiczyłem praktycznie temat ;) ), postanowiłem przybliżyć ta problematykę dla tych, którzy chcieliby zmierzyć się z tym wyzwaniem samemu.

Pierwszą zasadę, którą należy zastosować to - pośpiech Twój wróg !
Druga: zaopatrzyć się w długi (SZEŚCIOKĄTNY !) klucz lub nasadkę dobrej firmy (za nasadkę zapłaciłem 4 zł).
Zafirę wyłączyłem z eksploatacji na 4 dni. Po zdjęciu metalowej rury od turba oraz odłączeniu plastikowej listwy maskującej przewody zasilania świec, należy oczyścić gniazda świec - najlepiej sprężonym powietrzem.
Następnie przez dwa dni (po przyjściu z pracy) regularnie spryskiwałem gniazda świec preparatem luzującym gwinty (zakup w Lidlu ;) ). To na początek. Wiedziałem, że może to być niewystarczające - ponieważ świece nie były wymieniane od min. 4 lat.
W międzyczasie dodatkowo zakupiłem preparat Wurth Rost Off Ice i zastosowałem na 3 dzień.
Odczekałem 5 min i spróbowałem ruszyć świece NA ZIMNYM SILNIKU. Pierwsze dwie (licząc od akumulatora) udało się lekko ruszyć - natychmiast spryskałem je lidlowym preparatem - i wykręciły się powoli bez większych oporów. Ważna uwaga dla zapieczonych świec - NIE WYKRĘCAĆ NA SIŁĘ NAWET JAK SIĘ RUSZĄ !!! Należy lekko wykręcić spryskać, wkręcić i z powrotem wykręcić - i tak powtarzać.

Dwie następne niestety ani drgnęły - więc zostały spryskane na przemian dwoma preparatami i zostawione na następny dzień. W miejsce wykręconych świec włożyłem nowe (NGK D-Power 37) - SPRYSKUJĄC ICH GWINTY SMAREM MIEDZIANYM - (odporność do 1100 st C).

Dzisiaj spróbowałem dalej wykręcić 2 oporne świece na ZIMNYM SILNIKU - ani drgnęły. Złożyłem więc częściowo silnik i ROZGRZAŁEM go do temp. roboczej. Następnie spryskałem wurthem 2 oporne świece i.....poszły leciutko jak po maśle !!

WAŻNE - świece wkręcamy palcami ! - powinny lekko wejść w gwint i dopiero dokręcamy kluczem.

MOJE WNIOSKI SĄ TAKIE:
1. Nie spieszyć się. Dać działać dla chemii - oszczędzisz portfel.
2. Nie wykręcać na siłę !!
3. LEPSZE EFEKTY UZYSKASZ WYKRĘCAJĄC NA ROZGRZANYM SILNIKU !
3. Nie żałuj na dobre preparaty - i tak oszczędzisz.
4. Koszty: komplet świec ngk 160 zł, wurth 50 zł, nasadka klucza 4 zł, preparat Lidlowy 6 zł, robocizna 3 godziny + 2 piwa - ale nie liczę do kosztów :D
razem: 220 zł. - no i oczywiście przyjemność z dobrze wykonanej pracy

Pozdrawiam życzę przyjemnej lektury i wymiany bez przykrych niespodzianek !!!

: 26 lis 2011, 11:23
autor: olo018
Też wymieniałem sam ,kilka dni psikałem wd40 a potem na ciepłym silniku z dodatkiem pentratora i poszły jak po masełku :)

: 26 sty 2013, 18:27
autor: ekmir
A jak się ten preparat LIDL'owski nazywa?

: 30 sty 2013, 07:57
autor: slawix
Kolego sorry, zaskoczyłeś mnie tym pytaniem. Niestety nazwy nie pamiętam, ale na butelce jest foto podrdzewiałego gwintu. Poza tym w Lidlu (chyba) są to produkty objęte akcjami (gazetka) typu "mój warsztat" czy coś podobnego i w związku z tym są dostępne okresowo a nie w ciągłej sprzedaży.

Ale jeżeli problem jest dla ciebie palący, kupisz coś podobnego w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdrawiam

: 20 mar 2013, 22:09
autor: marcinnmo
Witam.Ja proponuje odrdzewiacz z dodatkiem polibdenu firmy BERNER .Bardzo dobry srodek.Polecam.