Wymiana dwumasy na koło sztywne

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

Wymiana dwumasy na koło sztywne

#1 Post autor: buli »

Witam Kolegów. Mam pytanie czy ktos zmieniał dwumasę na sztywne koło zamachowe, jakie są tego plusy i minusy i na co trzeba zwrócic uwage kupujac uzywane sztywne koło? I czy pozniej zmienia sie komfort jazdy czy nie? Chodzi mi o szarpniecia przy dodawadniu gazu itp. Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 12:03 przez buli, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

buli pisze:Witam Kolegów. Mam pytanie czy ktos zmieniał dwumasę na sztywne koło zamachowe, jakie są tego plusy i minusy i na co trzeba zwrócic uwage kupujac uzywane sztywne koło? I czy pozniej zmienia sie komfort jazdy czy nie? Chodzi mi o szarpniecia przy dodawadniu gazu itp. Pozdrawiam!!!
dwumasa tłumi drgania silnika, jak ja usuniesz to posypie sie skrzynia (chyba)
ale moze niech sie wypowie kolega Belfer ( http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... t=skrzynie )
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 12:03 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

buli

#3 Post autor: buli »

A starsze wersje opli dti były bez dwumasu i chodziły. Skrzynie sie nie sypały!!!

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

Kolega buli myśli pewnie o ZA. Mam znajomego który wymieniał z dwumasy na jdenomase w focusie MK1. w sumie jest zadowolony, ale jest głośniejsze niż dwumasa.

buli

#5 Post autor: buli »

Tak mam na mysli zafire A 2003r DTI. Jezeli ktos moze cos doradzic to bardzo prosze!!!

Woytas

#6 Post autor: Woytas »

wymienić możesz jak najbardziej. Zwiększą się wibracje, hałas, częstsze wymiany poduszek, sprzęgło też szybciej padnie niż w normalnym zestawieniu, jak zachowa się skrzynia po jakimś czasie - nie wiem...ale to i tak chyba taniej niż nowa 2masa. Czy ja bym wymienił? wszystko zależy od kasy

DaRek7

#7 Post autor: DaRek7 »

Jeśli chodzi o zmianę na zwykłe koło to powiem Wam na przykładzie Octavii, auto przejechało już 70tys po wymianie i nie ma żadnych skutków ubocznych tej operacji... Znanych jest mi też kilka innych aut, różnych marek w których dokonano takich zmian i też nic, co prawda nie maja jeszcze takiego przlotu! Poprzednie ZA też nie miały i nic takiego się nie działo a nie zrobiono żadnych zmian konstrukcyjnych po wprowadzeniu 2masy.

Woytas

#8 Post autor: Woytas »

DaRek7 pisze:Jeśli chodzi o zmianę na zwykłe koło to powiem Wam na przykładzie Octavii, auto przejechało już 70tys po wymianie i nie ma żadnych skutków ubocznych tej operacji... Znanych jest mi też kilka innych aut, różnych marek w których dokonano takich zmian i też nic, co prawda nie maja jeszcze takiego przlotu! Poprzednie ZA też nie miały i nic takiego się nie działo a nie zrobiono żadnych zmian konstrukcyjnych po wprowadzeniu 2masy.
A widzisz, użytkowałem Octavię po takiej wymianie i cicho było przez pierwsze 3 tys km (4dni ;) ) potem było już coraz gorzej, czy to zasada nie wiem...autopsja ;)

DaRek7

#9 Post autor: DaRek7 »

Woytas pisze:cicho było przez pierwsze 3 tys km (4dni ) potem było już coraz gorzej, czy to zasada nie wiem...autopsja
Tylko niby dlaczego?
Jeśli zamontujesz odpowiednie koło zamachowe i tarczę sprzęgła z tłumieniem drgań nie powinno się nic dziać!

Woytas

#10 Post autor: Woytas »

DaRek7, no tego nie wiem, wychodzę z założenia takiego jak Ty. Rzeczywistość była inna...we wszystkich 20 autach firmowych, w których nastąpiła ta zamiana (zrobiona naprawdę fachowo i na porządnych podzespołach) skutki były takie same

Także :?:

DaRek7

#11 Post autor: DaRek7 »

Woytas, po raz pierwszy słyszę takie opinie, może zastosowane części były jakieś felerne, bo rozumiem że do wszystkich aut poszły tej samej firmy robione przez ten sam warsztat?

Woytas

#12 Post autor: Woytas »

tak, poszły SACHS'y, nawet 2 kpl. były reklamowane. Okazało się, że SACHS napisał, że nie uznaje gwarancji, gdyż jest to odpowiednik ale do tych silników powinna być 2masa i oni nie odpowiadają za takie przeróbki. Co do warzstatu, kładę co trzeba na stół, ręcząc za chłopaków - warsztat - nie dostępny dla zwykłych śmiertelników...no chyba, że prywatnie ;)

buli

#13 Post autor: buli »

Myslałem kupic uzywane koło zamachowe i docisk ze starszej wersji zafiry lub vectry B DTI dokupic nowa tarcze złozyc i taki zestaw mysle ze bedzie duzo tanszy.Tylko czy to wszysto bedzie pasowac? Dodam ze miałem wczesniej vectre B 2.0 DTI 98r i napewno była bez dwumasy i jakos komfort czy chałas był ok. Porównujac do zafiry z dwumasa mysle ze nie ma roznicy w komforcie jazdy! Myslałem ze ktos z Was juz cos takiego wprowadził i konkretnie doradzi czy to ma sens zeby nie pchac sie w dodatkowe nie potrzebne koszty!!!

DaRek7

#14 Post autor: DaRek7 »

buli pisze:Myslałem kupic uzywane koło zamachowe i docisk ze starszej wersji zafiry lub vectry B DTI dokupic nowa tarcze złozyc i taki zestaw mysle ze bedzie duzo tanszy.Tylko czy to wszysto bedzie pasowac? Dodam ze miałem wczesniej vectre B 2.0 DTI 98r i napewno była bez dwumasy i jakos komfort czy chałas był ok. Porównujac do zafiry z dwumasa mysle ze nie ma roznicy w komforcie jazdy! Myslałem ze ktos z Was juz cos takiego wprowadził i konkretnie doradzi czy to ma sens zeby nie pchac sie w dodatkowe nie potrzebne koszty!!!
Moim zdaniem spokojnie możesz tak zrobić bo jak już wspomniałem po wprowadzeniu 2masy nie poczyniono żadnych innych zmian!
Koło zamachowe ze sprzęgłem kupisz za przysłowiowe kapselki więc żadne ryzyko, jeśli się nie mylę trzeba też wymienić wysprzęglik na taki od zwykłego sprzęgła.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#15 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam w orginale jedno mase i powiem tak auto krążyło po rodzinie a sprzęgło od nowości i ma sie nie źle.I nie potwierdzam że krócej służy niż dwu masa co do poduszek to tylna była wymieniana dwa razy prawa jeden raz, przednia wcale bo i po co ona tam praktycznie nic nie robi z resztą starczy spojrzeć na nową i wszystko wiemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”