[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#76 Post autor: prymus »

oki bde walczył, dam znać o postępach

mariusz hus

#77 Post autor: mariusz hus »

witam !posiadam zafkę 1.9 b cdti 2006 mam problem podczas jazdy oświetla się kontrolka samochód z kluczykiem samochód przechodzi w tryb awaryjny nie ma mocy .przy skręcie w prawo kontrolka gaśnie .zauwarzyłem gdy samochód jes przechylony na lewą strone kontrolka gaśnie pozdrawiam!

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#78 Post autor: prymus »

Nie ma ktoś ewentualnie zapchanego DPF-A z katalizatorem, na zbyciu ?

kobalt75
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#79 Post autor: kobalt75 »

No panowie dzisiaj znalazłem chwile wywaliłem czujnik ciśnieni doładowania cały zalepiony jedna bryła węgla wyczyściłem założyłem i jutro rano sprawdzę czy to to było czy jakieś inne czary :lol:

[ Dodano: Czw Cze 09, 2011 18:23 ]
To jakaś masakra samochód jak ostygnie zapala się wiadoma lampeczka samochodzika z kluczykiem co może być jeszcze na rzeczy jak się samochód nagrzeje czyli po przejechaniu jakiś 3 km lampka znika co może byś jak już pisałem na zimno obroty max 3400 i koniec . Ma ktoś jakieś pomysły. ????? :(

[ Dodano: Sob Cze 11, 2011 21:37 ]
Panowie zosia śmiga jak nowa oddycha pełną piersią, Problem leżał w zasyfionym otworze przy przepustnicy tam gdzie się łączy z EGR praktycznie nie było widać przelotu. Przepustnica wyczyszczona EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Mam nadzieję ze na jakiś czas starczy niespodzianek. Pozdrawiam i życzę wytrwałości z zśkami.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a teraz :piwo:

stivi

#80 Post autor: stivi »

Witam
Moja Zośka z rana no i potem jak ostygnie jest bardzo zaspana, brak mocy jest taki, że z garażu nie mogę wyjechać, nawet potrafi przygasnąć. Potem włączam pierwszy bieg, pedał w podłogę a ona jak na procesji, zero polotu i mocy. Dopiero po jakiś 150-200 metrach budzi się i moc powraca. Potem jest ok no nie raz zapali się "samochód z kluczykiem" zamuli na chwilę i dalej śmiga. Jak robiłem przegląd to gościu z rolek nie mógł zjechać i po tym incydencie pojechałem do mechanika, podłączył ją do kompa i stwierdził, że silnik i wszystko inne jest oki, tylko wyskakuje błąd kluczyka. A że mam jeden kluczyk to zalecił żebym zamówił nowy w Oplu. Czy to może być przyczyną, że Zośka z rana jest zaspana?? ;)
Proszę pomóżcie, lato się zaczyna a Zośka strajkuje.

Ps. nasycenie DPF 24%, EGR wymieniony jakieś trzy miesiące temu

Awatar użytkownika
jacek754
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:32
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#81 Post autor: jacek754 »

stivi, W silnikach Z19DT jak i Z19DTL, bo to to samo, podobno słabym ogniwem jest wałek rozrządu. Ścierają się te mimośrody na wałku powodując coraz słabsze otwieranie się zaworów, co powoduje zmniejszenie mocy. U mnie w piątek właśnie wałek wyzionął ducha bez żadnego ostrzeżenia, błędów. Silnik zaczął głośniej chodzić, a po chwili autko z kluczykiem i koniec jazdy. Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i obejrzeć wałeczek czy wszystkie osiem mimośrodów jest w tym samym stanie, czy czasem tak jak u mnie już jest starty.
Obrazek

Senator

#82 Post autor: Senator »

Witam ,morze ktoś mnie naprowadzi na dobrego mechanika w Lublinie w celu zdjagnozowania silnika;siwieci mi się samochodzik z kluczykiem ,silnik niema mocy wkręca się z wielką łaska dopiero powyżej 2300obr.,na wolnych obrotach pracuje nierównomierni .
Ciekawe bo po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu silnika kontrolka gaśnie.Zapala się po przejechaniu 3-5km,PDF wypala mi się co 200-300km.Myślę o odwiedzeniu ASO,niewiem czy to dobry pomysł,bo są rórzne opinie o ASO
Pozdrawiam

stivi

#83 Post autor: stivi »

jacek754 ale gdyby tak było to chyba mocy Zośka nie miałaby cały czas, a nie jak teraz tylko z rana bądź po długim postoju. Ale będę miał to na uwadze, może macie jakieś inne propozycje co może być z leniwą Zośką.

kobalt75
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#84 Post autor: kobalt75 »

stivi u mnie pomogło wyczyszczenie czujnika doładowana i przepustnicy zwłaszcza kanału doprowadzającego spliny do silnika. I teraz wszystko jest ok. Może pomoże. :/

tico0

#85 Post autor: tico0 »

jacek754 pisze:Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i obejrzeć wałeczek czy wszystkie osiem mimośrodów jest w tym samym stanie, czy czasem tak jak u mnie już jest starty.
Rzeczą normalną jest że płytki i wałek rozrządu się uciera...... ale to co piszesz
jacek754 pisze:Silnik zaczął głośniej chodzić, a po chwili autko z kluczykiem i koniec jazdy.
To albo była wada materiałowa wałka lub wysoki przebieg rzędu 400-500 tyś....

Awatar użytkownika
jacek754
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:32
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#86 Post autor: jacek754 »

Nie dam sobie ręki uciąć za stan licznika, ani za poziom serwisowania poprzedniego właściciela. Wiem co powiedział mechanik, wałek jest specjalnie taki słaby aby po 150000 autko nadawało się do roboty. A wałeczek w ASO choć to 5 kg kawałek metalu 1800.
Czysta kalkulacja. Podejrzewam wadę materiałową bo raczej starłby się cały a nie tylko na jednym zaworze.
Obrazek

Senator

#87 Post autor: Senator »

Proszę o pomoc w skierowaniu mnie do dobrego serwisu w LUBLINIE,po wizycie w ASO i weryfikacji okazało,się że mój silnik jest w stanie krytycznym zmierzono mi ciśnienie sprężania i rozpiętości różnic jest fatalna od 25 bar do28bar na cylindrach na dodatek stan układu wtryskowego na wymarciu ciśnienie na listwie niecałe 25 bar a powino być 27 bar nie mówiąc o wtryskach agonia jeden przekracz +3.80 i to nie wszystko nasycenie PDF 88% rozrząd do wymiany z tego co wiem jest człowiek w Lublinie co morze pomóc, ponoć współpracują z nim ASO ;OPEL ,TOYOTA,i inne marki +serwisy nieautoryzowane tzw.lepsze. Nazywają go Doktor, ale w ASO o namiary na tego gościa nie do zdobycia
PROSZĘ WAS KLUBOWICZE Z LUBLINA O POMOC MORZE KTOŚ COS SŁYSZAŁ!!! :!: :!: :oops: :oops:

Senator

#88 Post autor: Senator »

MARKI No tak masz rację,ale przed wizytą w ASO byłem w serwisie elektronicznym facet posprawdzeał mi całą elektroniczne sterowanie silnika i nie tylko co związane z sterowaniem silnika ,przeczyścił zabezpieczył,pomierzeł napięcia ,oporności,wszystko zgodnie z schematami OPLA wszystkie wtyczki ,przewody nieprawidłości,jakie były naprawił między innymi i kostki wtrysku i to on zasugerował mi sprawdzenie stanu technicznego silnika w ASO :( :cry: :oops:

stivi

#89 Post autor: stivi »

Witam ponownie
Moja żonka była dzisiaj u mechanika z moją Zośką i na "szczęście" Zośka zaczęła u niego strajkować i w końcu można było zdiagnozować przyczynę braku mocy. Okazało się że pompka wtryskowa prawie wyzionęła ducha. Koszta pewnie będą spore, ale trudno takie jest życie :cry: Mam tylko nadzieję że na tym się skończy
Jak na razie dzięki za wszystkie wcześniejsze podpowiedzi.
Pozdrawiam

olsen

#90 Post autor: olsen »

(dla senator) Witam chyba wiem o kim ci mówili , znam ten warsztat nazywają go doktor zeczywiście współpracuje z aso robi różne nietypowe naprawy , silniki z opli ma opanowane i cenowo jest przystępny

podaje ci numer tel
506 701 250
pan Krzysztof

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”