zafira traci moc

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grynia

#16 Post autor: grynia »

Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy

Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#17 Post autor: ocrmind »

Kolego twoje klapki są w świetnym stanie technicznym, chodzą jak należy i nie ma przedmuchów oleju. Zostaw je w spokoju.

Ja stawiam na EGR, w pewnym momencie jego czyszczenie nic już nie wnosi. Zrób prostą próbę - odkręć egr od przepustnicy, będzie tam uszczelka. Weź uszczelkę i zrób na jej podstawie zaślepkę z aluminiowej puszki(po piwie). Zaślepkę włóż w miejsce uszczelki i skręć w całość. W ten sposób chwilowo wyłączysz recyrkulację spalin. Pojawi się błąd komputera. Jeśli auto odzyska wigor - masz pewność że EGR puszcza spaliny i jest do d..py.
W tym momencie będziesz miał kilka opcji:
- kupić nowy egr (nie zawsze pomaga)
- wyłączyć egr u jakiegoś tunera
- albo tak jak ja zrobić zaślepkę ze stalowej blaszki i zaślepić ustrojstwo na amen.

Recyrkulacja spalin na bardzo zły wpływ na klapki wirowe w kolektorze, spliny połączone z olejem puszczanym przez turbo w dolot wcześniej czy później zabiją klapki i kolektor będzie do wymiany (dlatego ja polecam pozbycie sie EGR)

grynia pisze:Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy

Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.

s1lo

#18 Post autor: s1lo »

grynia pisze:Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy

Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.
Jestem pewien, że trzeba wymienić zawór EGR. Pisałem na początku tego postu o moich kłopotach z brakiem mocy. Czyszczenie nic nie dało. W miejsce uszczelki włożona została zaślepka i samochód odzyskał moc. Oczywiście pojawił się błąd recyklingu spalin. Kupiłem nowy zawór założyłem i wszystko wróciło do normy. Jak to określono na innym foru "auto zrywa asfalt.

grynia

#19 Post autor: grynia »

Dziękuje za podpowiedzi, jutro założę podkładkę przed EGR i zobaczymy

krzysiek43

#20 Post autor: krzysiek43 »

Witam
Nie znalazlm innego tematu więc postanowiłem sie podpiąc do tego bo jest podobny do mojego problemu. Mianowicie, posiadam zafire z 2005 roku 1.9 CDTi wersja 150 KM. Problem pojawia sie przy wiekszych predkosciach (120-140) przy tej predkosci gdy wcisne gaz samochód traci moc i zaswieca sie kontrolka od serwisu nie wiem co moze byc nie tak prosze o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#21 Post autor: Rybka »

Jesli zapala się kontrolka z kluczykiem tzn. wyskoczył błąd.
Trzeba go odczytac.
Tutaj masz napisane jak to zrobić: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10484

Moim zdaniem winny będzie brudny boost sensor i przeładowuje turbinę.
Odczytaj błędy a wszystkiego się dowiesz.

czarny

#22 Post autor: czarny »

Witam
u mnie jest ten sam problem i zaczynam dobierać się do EGR. Myśle nad zaślepieniem go ale czy nie zaszkodzi to DPF?

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#23 Post autor: danio »

DPF powinien być już historią

czarny

#24 Post autor: czarny »

Czyli nie ma co go zaślepiać. A powiedzcie mi jeszcze parę spraw czy to mólnie może powodowac nadmiar oleju i oprócz tego czy nieaktywna funkcja grzania świec żarowych tez ma na to wszystko wpłw

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Bodek »

czarny pisze:Witam
u mnie jest ten sam problem i zaczynam dobierać się do EGR. Myśle nad zaślepieniem go ale czy nie zaszkodzi to DPF?
Nie zaślepia się egr-a w CDTI - jest temat na forum.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czarny

#26 Post autor: czarny »

Dzieki za pomoc problem rozwiązny.Jestem ciekaw na jak długo czyszczeni pomoże. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: miodzik »

oby Ci pomogło. mi raz pomogło na trzy miesiące a i tak okazało się finalnie, że padła elektronika sterująca. skończyło się na kupnie nowego. :(
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

zurus04

#28 Post autor: zurus04 »

Witam,
Moja Zosia ostatnio lekko traciła moc przy dodawaniu gazu, takie przyduszenia od 3 biegu w wzwyż.
Teraz straciła moc, jakby turbina siadła i autko nie chce jechać.
Czy może to być turbina?
Czy mogę się poruszać w tej chwili tym samochodem???


OPEL ZAFIRA 1.9 CDTi 120KM

Krisyahoo

#29 Post autor: Krisyahoo »

Witam.
U mnie z kolei jest taki problem: samochod tracil moc, z poczatku niezaowazalnie potem zaczal dymicna czarno. Coraz mocniej i mocniej do tego momentu, ze na ulicy wstydzilem sie dodac gazu:-)
Zawiozlem do warsztatu-do opla. Tam stwierdzili ,ze: czujnik cisnienia doladowujacego do wymiany, ten gruby szlauch do turbiny tez, nieszczelny od gory wtryskiwacz(ten z prawej strony stojac przodem do auta) chcieli wypalic filtr dpf ale ,ze byl juz tak zapchany ze sie nie dalo to wyczyscili go plynem. Za to wszystko zaplacilen po 40% znizki 550 euro (opel w de.) Samochod teraz nie kopci ,filtr juz raz sie sam wypalil. Niby ok ale auto ma 150 km a jedzie jakby mialo najwyzej 100. Prosze o porade fachowcow z forum.

jaxppatrrxp

#30 Post autor: jaxppatrrxp »

Witam, podczas jazdy przy wysokich prędkościach ok 120 km/h samochód traci moc i włącza się pomarańczowa kontrolka serwisowa tzw samochód z kluczykiem. Wszelkie podłączenia pod komputer u mechaników podobno nie wykazują żadnych błędów. Ktoś coś wie na ten temat i jest w stanie pomóc?
OPEL ZAFIRA B, 1.7 TDI (2009r)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”