Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych
W związku z tym, że listwa sterująca klapami spadła już jakiś czas temu, a firma doceniła trochę moją pracę, zdecydowałem się na regenerację kolektora w poznańskim Tuneforce. Ktoś już do nich zaglądał z tym problemem?
Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
Absolutnie nie rób tego. To był hit zeszłych lat. Kolektory regenerowane robią kilka, kilkanaście tysięcy bądź kilkadziesąt tysięcy kilometrów i są do wymiany. Ręczna robota powoduje że jeden jest lepszy drugi może być gorszy. Przy kosztach wymiany na poziomie 400zł ryzyko jest zbyt duże - to jest oczywiście moje zdanie w tym temacie.F-19 pisze:Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
Warto śledzić na bieżąco główny wątek dotyczący klapek na forum vectry. Odzywają się tam często regenerowani z pytaniem gdzie zaślepić kolektory na amen. Teraz są modne dwie modyfikacje:
- demontaż kolektora i usunięcie klapek.
- zakup kolektora z alfy wersji 140KM, są na allegro po 150-200zł.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, 23:46 przez ocrmind, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy regenerowany kolektor. Powiem tak jeśli jeżdzisz dużo w mieście taka regeneracja nie ma sensu bo zaraz będziesz miał to co przed regeneracją. Dłużej wytrzyma jeśli pokonujesz dłuższe trasy. Moim zdaniem jest to tylko wywalenie kasy a żaden efekt. Ja ma kolektor od alfy romeo bez klap i mam święty spokój. Stanowczo mówię regenerowanym NIE!. Pozdrawiam!
Popieram Kolegę w 100%. Regenerowanym NIE!.ocrmind pisze:Absolutnie nie rób tego. To był hit zeszłych lat. Kolektory regenerowane robią kilka, kilkanaście tysięcy bądź kilkadziesąt tysięcy kilometrów i są do wymiany. Ręczna robota powoduje że jeden jest lepszy drugi może być gorszy. Przy kosztach wymiany na poziomie 400zł ryzyko jest zbyt duże - to jest oczywiście moje zdanie w tym temacie.F-19 pisze:Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
Warto śledzić na bieżąco główny wątek dotyczący klapek na forum vectry. Odzywają się tam często regenerowani z pytaniem gdzie zaślepić kolektory na amen. Teraz są modne dwie modyfikacje:
- demontaż kolektora i usunięcie klapek.
- zakup kolektora z alfy wersji 140KM, są na allegro po 150-200zł.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Super, że temat się ruszył. Szkoda, że dopiero teraz. Dziękuję za wszystkie rady i opinie. Jestem już umówiony na regenerację w przyszłym tygodniu.
Tuneforce współpracuje z Jabolkg z forum VKP. Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację. Przy okazji zamierzam wszystko przeczyścić i wstawić blaszki ograniczające przepływ spalin przez EGR.
Tuneforce współpracuje z Jabolkg z forum VKP. Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację. Przy okazji zamierzam wszystko przeczyścić i wstawić blaszki ograniczające przepływ spalin przez EGR.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zaglądam znacznie częściej niż raz na kilka miesięcyocrmind pisze:No to do zobaczenia na forum za kilka/kilkanaście miesięcyFlora pisze: Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację.
Zaślepić kolektor to nie problem i można to zrobić również po regeneracji, ale wolę najpierw spróbować załatwić sprawę mniej inwazyjnie.
Jak dla mnie pchanie w dolot wielu nowych/metalowych/ruchomych/nieprzewidzianych przez producenta części jest bardziej inwazyjne niż zaślepienie dziur na amen. Zawsze się zastanawiałem czy tarcie metalu o metal nie wytwarza opiłków które lecą do cylindrów i z czasem mogą rysować ścianki cylindra.Flora pisze: Zaglądam znacznie częściej niż raz na kilka miesięcy
Zaślepić kolektor to nie problem i można to zrobić również po regeneracji, ale wolę najpierw spróbować załatwić sprawę mniej inwazyjnie.
Pamiętaj że dwukrotny demontaż kolektora to około 700-800 zł za samą usługę.
W tych pieniądzach kupiłem ori kolektor i w przypływie wolnego czasu wymieniłem go sam
Swoją drogą mój stary kolektor po 150kkm był w naprawdę dobrym stanie i żałuję że nie poczekałem do 200kkm.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dziś od rana powinienem być w warsztacie, ale wczoraj po 16 komuś przypomniało się, że trzeba poinformować mnie o niemożliwości wykonania usługi. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka od poziomu oleju, więc zerknąłem pod maskę. Jak się okazało cały kolektor zachlapany jest olejem wylatującym przez nieszczelności w mocowaniach klap. W tym momencie regeneracja rzeczywiście wydaje się nie mieć sensu i zamierzam pozbyć się klap. Niestety w Poznaniu ta przyjemność kosztuje tyle samo co regeneracja, bo "muszą wyprogramować klapy żeby się błędy nie pojawiały" Po pytaniu o wariant bez dotykania sterownika silnika (pozostawienie podłączonego sprawnego nastawnika klap nie generuje żadnych błędów) brak zmian w kosztach. Czekam jeszcze na informację ile wyniesie mnie sama wymiana kolektora gdybym przywiózł swój już zaślepiony, ale najprawdopodobniej zrezygnuję z wizyty w tej firmie. Całkowity koszt zaślepienia kolektora u magików z VKP to mniej niż 500 zł, muszę tylko jechać 100 km dalej.