Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych

#1 Post autor: Flora »

W związku z tym, że listwa sterująca klapami spadła już jakiś czas temu, a firma doceniła trochę moją pracę, zdecydowałem się na regenerację kolektora w poznańskim Tuneforce. Ktoś już do nich zaglądał z tym problemem?

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#2 Post autor: ocrmind »

Regeneracja klapek wyszła z mody w zeszłym roku. Teraz na topie jest wywalanie klapek i zaślepianie na amen. Jeśli to robią możesz spać spokojnie, będzie OK.

F-19

#3 Post autor: F-19 »

Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#4 Post autor: ocrmind »

F-19 pisze:Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
Absolutnie nie rób tego. To był hit zeszłych lat. Kolektory regenerowane robią kilka, kilkanaście tysięcy bądź kilkadziesąt tysięcy kilometrów i są do wymiany. Ręczna robota powoduje że jeden jest lepszy drugi może być gorszy. Przy kosztach wymiany na poziomie 400zł ryzyko jest zbyt duże - to jest oczywiście moje zdanie w tym temacie.
Warto śledzić na bieżąco główny wątek dotyczący klapek na forum vectry. Odzywają się tam często regenerowani z pytaniem gdzie zaślepić kolektory na amen. Teraz są modne dwie modyfikacje:
- demontaż kolektora i usunięcie klapek.
- zakup kolektora z alfy wersji 140KM, są na allegro po 150-200zł.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, 23:46 przez ocrmind, łącznie zmieniany 1 raz.

nynek11

#5 Post autor: nynek11 »

Nigdy regenerowany kolektor. Powiem tak jeśli jeżdzisz dużo w mieście taka regeneracja nie ma sensu bo zaraz będziesz miał to co przed regeneracją. Dłużej wytrzyma jeśli pokonujesz dłuższe trasy. Moim zdaniem jest to tylko wywalenie kasy a żaden efekt. Ja ma kolektor od alfy romeo bez klap i mam święty spokój. Stanowczo mówię regenerowanym NIE!. Pozdrawiam!

nynek11

#6 Post autor: nynek11 »

ocrmind pisze:
F-19 pisze:Ja robiłem kolektor u JABOLKG-a (znajdziesz go forum Vectra Klub Polska) lub tu
http://www.kolektorycdti.pl/index.swf. Gość jest konkretny kolektor był zrobiony lepiej od fabrycznego. Skontaktuj się z nim i zapytaj o TUNEFORCE bo na stronce też ich ma. Pozdrawiam
Absolutnie nie rób tego. To był hit zeszłych lat. Kolektory regenerowane robią kilka, kilkanaście tysięcy bądź kilkadziesąt tysięcy kilometrów i są do wymiany. Ręczna robota powoduje że jeden jest lepszy drugi może być gorszy. Przy kosztach wymiany na poziomie 400zł ryzyko jest zbyt duże - to jest oczywiście moje zdanie w tym temacie.
Warto śledzić na bieżąco główny wątek dotyczący klapek na forum vectry. Odzywają się tam często regenerowani z pytaniem gdzie zaślepić kolektory na amen. Teraz są modne dwie modyfikacje:
- demontaż kolektora i usunięcie klapek.
- zakup kolektora z alfy wersji 140KM, są na allegro po 150-200zł.
Popieram Kolegę w 100%. Regenerowanym NIE!.

F-19

#7 Post autor: F-19 »

Ja regenerowałem w 2010r przejeździłem na nim ponad 120tyś i nie miałem żadnych problemów (jazda 90% po mieście). Ale technologie napraw ulegają ciągłym zmianom więc zgadzam się z kolegami że są lepsze sprawdzone już rozwiązania. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#8 Post autor: Flora »

Super, że temat się ruszył. Szkoda, że dopiero teraz. Dziękuję za wszystkie rady i opinie. Jestem już umówiony na regenerację w przyszłym tygodniu.
Tuneforce współpracuje z Jabolkg z forum VKP. Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację. Przy okazji zamierzam wszystko przeczyścić i wstawić blaszki ograniczające przepływ spalin przez EGR.

Obrazek

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#9 Post autor: ocrmind »

Flora pisze: Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację.
No to do zobaczenia na forum za kilka/kilkanaście miesięcy ;)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#10 Post autor: Flora »

ocrmind pisze:
Flora pisze: Własnie tam znalazłem większość informacji o klapach i dlatego zdecydowałem się na regenerację.
No to do zobaczenia na forum za kilka/kilkanaście miesięcy ;)
Zaglądam znacznie częściej niż raz na kilka miesięcy ;)
Zaślepić kolektor to nie problem i można to zrobić również po regeneracji, ale wolę najpierw spróbować załatwić sprawę mniej inwazyjnie.

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#11 Post autor: ocrmind »

Flora pisze: Zaglądam znacznie częściej niż raz na kilka miesięcy ;)
Zaślepić kolektor to nie problem i można to zrobić również po regeneracji, ale wolę najpierw spróbować załatwić sprawę mniej inwazyjnie.
Jak dla mnie pchanie w dolot wielu nowych/metalowych/ruchomych/nieprzewidzianych przez producenta części jest bardziej inwazyjne niż zaślepienie dziur na amen. Zawsze się zastanawiałem czy tarcie metalu o metal nie wytwarza opiłków które lecą do cylindrów i z czasem mogą rysować ścianki cylindra.
Pamiętaj że dwukrotny demontaż kolektora to około 700-800 zł za samą usługę.
W tych pieniądzach kupiłem ori kolektor i w przypływie wolnego czasu wymieniłem go sam ;)
Swoją drogą mój stary kolektor po 150kkm był w naprawdę dobrym stanie i żałuję że nie poczekałem do 200kkm.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#12 Post autor: Flora »

Dziś od rana powinienem być w warsztacie, ale wczoraj po 16 komuś przypomniało się, że trzeba poinformować mnie o niemożliwości wykonania usługi. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka od poziomu oleju, więc zerknąłem pod maskę. Jak się okazało cały kolektor zachlapany jest olejem wylatującym przez nieszczelności w mocowaniach klap. W tym momencie regeneracja rzeczywiście wydaje się nie mieć sensu i zamierzam pozbyć się klap. Niestety w Poznaniu ta przyjemność kosztuje tyle samo co regeneracja, bo "muszą wyprogramować klapy żeby się błędy nie pojawiały" :shock: Po pytaniu o wariant bez dotykania sterownika silnika (pozostawienie podłączonego sprawnego nastawnika klap nie generuje żadnych błędów) brak zmian w kosztach. Czekam jeszcze na informację ile wyniesie mnie sama wymiana kolektora gdybym przywiózł swój już zaślepiony, ale najprawdopodobniej zrezygnuję z wizyty w tej firmie. Całkowity koszt zaślepienia kolektora u magików z VKP to mniej niż 500 zł, muszę tylko jechać 100 km dalej.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#13 Post autor: Piotr »

Uf, jak to dobrze, że moja Zośka ma tylko 100 kucyków (całkowicie mi wystarcza), bo w tym modelu nie ma klap wirowych.

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#14 Post autor: otko »

A gdzie Ci magicy od klap bo właśnie mi spadła listwa?

Szymon78

#15 Post autor: Szymon78 »

Ja usuwem systemowo niedawno w Poznaniu nastawnik ( klapki sam usunalem i dalem spawac za 2 piwa) i do kompletu EGR polecial...300pln za calosc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”