Jakaś klątwa chyba nade mną z tymi samochodami. Prawdopodobnie 2 wtryski do regeneracji (za regeneracje w Bosch 400-650 zł za sztukę) - zobaczymy czy coś jeszcze nie wyskoczy... Dodatkowo nie chce ruszyc II-gi bieg nowego wentylatora klimy (zdalnie przez komputer rusza, poprzedni wirnik się zatarł). W piątek mam podobno odbierać auto, wywalić masę chajsu, a w niedziele muszę już ruszać na Chorwację...k@niu pisze:U mnie:
Wtryski - Zafira B
k@niu pisze:robas pisze:Przy okazji większego przeglądu przed dłuższym wyjazdem sprawdzałem u mechanika różne parametry silnika. Przed zapuszczeniem specjalnego środka do czyszczenia układu zasilania mechanik nie sprawdzał dawek na wtryskach, a po tym zabiegu (który wykazała, że ciszej auto pracuje i lepiej się zbiera) sprawdził profilaktycznie i wynik jest następujący:
1 wtrysk: -1,24
2 wtrysk: -0,84
3 wtrysk: +2,76
4 wtrysk: -0,66
Czy w związku z tym kończy mi się 3 wtrysk? Jakie są progowe wartości, które wskazują na potrzebę ewentualnej regenerację lub wymianę wtrysków.
Czy 'lejący wtrysk' może powodować szybsze zapełnianie się dpf-a?
Z góry dziękuję za odpowiedzi osób znających temat.
U mnie:
1 wtrysk: -1,32
2 wtrysk: -1,24
3 wtrysk: +2,42
4 wtrysk: +0,13
Jak dla mnie panowie to możecie mieć klasyczny problem 3ciej wtyczki wtryskiwacza. Do sprawdzenia luty. Podobno występuje głównie w vectrach ale kto tam wie...
Tak tylko na słuch to ten trzeci od lewej najciszej chodzi, prędzej czwarty leje jest najgłośniejszy ,dwa pierwsze mniej więcej po równo. Zna ktoś może kolejność wtrysków w 1,9DT ?
Wyczyściłem EGR (lekko zabrudzony chyba był niedawna czyszczony ),boost sensor (zalepiony)i przepustnicę ( parę minimetrów suchego nagaru). Zmieniłem paliwo na premium zalałem LIQUI MOLY 0,5l. do czyszczenia wtrysków na 25l. paliwa. Jest mała poprawa:
1; -1,10
2; -0,90
3; 2,10
4; 0,17
korekty poprawiły się o 0,30
znowu zaczął przerywać przy 2000 obr., rozebrałem EGR rozruszałem sam silniczek bo pewnie on jest winowajcą, w przepustnicy zauważyłem zmianę zamiast suchego nalotu był delikatny tłusty brud. Zdecydowałem się na zaślepkę z trzema otworami między EGR i przepustnicę. Po złożeniu o wiele lepiej przyspiesza dawki pozostały na tym samym poziomie. Jeszcze kwestia DPF kiedy teraz się wypali jak około 800 km. zaślepkę pozostawię.
Mam zamiar zalać jeszcze raz LIQUI MOLY i wtedy sprawdzić jak to będzie wyglądać.
Może jakieś sugestie?
Wyczyściłem EGR (lekko zabrudzony chyba był niedawna czyszczony ),boost sensor (zalepiony)i przepustnicę ( parę minimetrów suchego nagaru). Zmieniłem paliwo na premium zalałem LIQUI MOLY 0,5l. do czyszczenia wtrysków na 25l. paliwa. Jest mała poprawa:
1; -1,10
2; -0,90
3; 2,10
4; 0,17
korekty poprawiły się o 0,30
znowu zaczął przerywać przy 2000 obr., rozebrałem EGR rozruszałem sam silniczek bo pewnie on jest winowajcą, w przepustnicy zauważyłem zmianę zamiast suchego nalotu był delikatny tłusty brud. Zdecydowałem się na zaślepkę z trzema otworami między EGR i przepustnicę. Po złożeniu o wiele lepiej przyspiesza dawki pozostały na tym samym poziomie. Jeszcze kwestia DPF kiedy teraz się wypali jak około 800 km. zaślepkę pozostawię.
Mam zamiar zalać jeszcze raz LIQUI MOLY i wtedy sprawdzić jak to będzie wyglądać.
Może jakieś sugestie?
Witam
Po kuracji LIQUI MOLY
jest kolejna poprawa:
1 wtrysk: -0,67
2 wtrysk: -0,72
3 wtrysk: +1,77
4 wtrysk: -0,38
Poprawiła się także dynamika sinika, ale pewnie przez blaszkę założoną na EGR.
Nie wiem który czynnik (paliwo premium, LIQUI MOLY, czy blaszka) miał na to wpływ ale po przejechaniu 200km. 50% trasy drogą ekspresową średnia wynosiła 5l./100km. wcześniej wynosiła 5,8l
Po kuracji LIQUI MOLY
jest kolejna poprawa:
1 wtrysk: -0,67
2 wtrysk: -0,72
3 wtrysk: +1,77
4 wtrysk: -0,38
Poprawiła się także dynamika sinika, ale pewnie przez blaszkę założoną na EGR.
Nie wiem który czynnik (paliwo premium, LIQUI MOLY, czy blaszka) miał na to wpływ ale po przejechaniu 200km. 50% trasy drogą ekspresową średnia wynosiła 5l./100km. wcześniej wynosiła 5,8l
Może to być kumulacja powyższych czynników. Jeśli chodzi o dawki wtrysków, należy je sprawdzić po wypaleniu co najmniej jednego baku czystego paliwa, ten środek bardzo poprawia (chwilowo) wyniki pokazywane przez komputer...k@niu pisze:Witam
Po kuracji LIQUI MOLY
jest kolejna poprawa:
1 wtrysk: -0,67
2 wtrysk: -0,72
3 wtrysk: +1,77
4 wtrysk: -0,38
Poprawiła się także dynamika sinika, ale pewnie przez blaszkę założoną na EGR.
Nie wiem który czynnik (paliwo premium, LIQUI MOLY, czy blaszka) miał na to wpływ ale po przejechaniu 200km. 50% trasy drogą ekspresową średnia wynosiła 5l./100km. wcześniej wynosiła 5,8l
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Wg12001 pisze:Witam,
pojawiły mi się błędy jak w temacie. Wymieniłem wtryskiwacze 2 i 3 cylindra niestety problem występuje nadal. Auto praktycznie nie ma wolnych obrotów (albo obroty jałwe pojawiają się w sposób losowy). Czy ktoś z Państwa zetknął się już z takim problemem ?
Pozdrawiam
Błędy ECN-02650F 02680F
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=173
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 21:38 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziękuję,
przeglądałem niestety.
Czy może mi ktoś z Państwa powiedzieć w jaki sposób podłączone są wtryskiwacze tzn. czy przewód z kostki wtryskiwacza biegnie wiązką bezpośrednio do sterownika silnika czy jest jeszcze jakiś układ pośredniczący. Pytam bo być może jest zwarcie w samej wiązce. Awarię wtyczki 3-ciego cylindra wykluczam, z tego co czytałem dotyczyła wersji 150 kM.
Pozdrawiam
przeglądałem niestety.
Czy może mi ktoś z Państwa powiedzieć w jaki sposób podłączone są wtryskiwacze tzn. czy przewód z kostki wtryskiwacza biegnie wiązką bezpośrednio do sterownika silnika czy jest jeszcze jakiś układ pośredniczący. Pytam bo być może jest zwarcie w samej wiązce. Awarię wtyczki 3-ciego cylindra wykluczam, z tego co czytałem dotyczyła wersji 150 kM.
Pozdrawiam
Witam mam pytanko muszę wymienić wtryski mam założone wtryski o numeracji 0445110165, czy mogę wymienić na wtryski wtryski o numeracji 0445110276 , oba wtryski są od opla 1.9 100km te wtryski z końcówka 276 są od silnika z 2008r a wtryski z końcówką 165 z roku 2006 proszę o poradę i czy można je zamienić bez problemu oczywiście trzeba je programować
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Książkowy jest tylko jeden
Tak jak pisałem powinno być od -2 do 2.
Możesz spróbować coś do czyszczenie, co opisał heko: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135 i zobaczysz, czy się coś poprawiło
Tak jak pisałem powinno być od -2 do 2.
Możesz spróbować coś do czyszczenie, co opisał heko: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135 i zobaczysz, czy się coś poprawiło
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co wiem to książkowo jest +-0,6 , ale do +-2,0 jest w miarę OK, później się można martwić
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- swirusek20
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Numer części to jedno, ale poza tym są na nich oznaczenia alfanumeryczne, które potrzebne są do kalibracji i te wartości należy zaprogramować. Raczej nie ma takiej możliwości, że znalazłeś identyczne.baranxd13 pisze:Siemanko Wszystkim
Z pół roku temu zmianiałem 4 wtryskiwacze na nowe i dorwałem nowe z takimi samymi numerami jak stare . Czy należało coś programować w op-comie skoro numery były identyczne ?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 20:31 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.