Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
organista15

#151 Post autor: organista15 »

No dobra, widzę, że nikt nic nie wie na temat szkodliwości, to teraz się zapytam. Z tych wszystkich opiń to jakiś środek polecacie?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#152 Post autor: Wojti »

Jak pisałem wcześniej używam od 5 lat i jak dla mnie to działa sam musisz zdecydować :lol:
http://www.bishops-original.pl/?cat=15
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

loomisti

#153 Post autor: loomisti »

ja dolewam STP albo liquid moly.
preparaty te raczej nadaja się do tego, aby utrzymywać ukłąd w odpowiednim stanie, jak już wtrysk leje to raczej za późno, chociaż można wlać całą butelke do filtra paliwa - znajomemu w C5 pomogło :D

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#154 Post autor: ocrmind »

loomisti pisze:chociaż można wlać całą butelke do filtra paliwa - znajomemu w C5 pomogło :D
nie ma to sensu. Pojdzie przelewem do baku w ciągu 15 sekund. W naszych motorach można zrobić taką konstrukcję jaką uwieczniłem na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=vVKNdcAz9yQ
raz do roku odpalam cały zestaw i profilaktycznie czyszcze układ

k@niu

#155 Post autor: k@niu »

Ja używam Liquid Moly w moim przypadku zastosowanie dwóch preparatów kuracja pomogła z lejącego wtrysku 2,4 zmieniła się na 1,4. Na razie się utrzymuje przypuszczam że regulacja luzu zaworowego poprawi sytuację ale to dopiero z wymiana rozrządu.

dma72

#156 Post autor: dma72 »

O matko....
Jak czytam wcześniejsze posty to jestem trochę załamany...
Ja mam wskazania przy 804:
Cyl. 1 Injection Quantity Deviation : 1,47
Cyl. 2 Injection Quantity Deviation : 3,19
Cyl. 3 Injection Quantity Deviation : -3,15
Cyl. 4 Injection Quantity Deviation : -1,5

...to chyba tylko na złom... :(

Co prawda auto chodzi całkiem, całkiem...chociaż ostatnio zaczyna więcej palić...
Silnik pracuje równo, brak błędów...
Co robić !!! Zalewać LM czy co...??? :oops:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#157 Post autor: Bodek »

Sprawdzałeś na rozgrzanym silniku, bez dodatkowych obciążeń :?:

Przeczyść, zobaczysz co dalej, możesz dać większe stężenie niż zaleca się na opakowaniu, czyli mniejsza ilość paliwa ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

dma72

#158 Post autor: dma72 »

OK.
Był na rozgrzanym silniku... stąd mój niepokój.

Zastostuje najpierw LM 2666 (oczyszczacz)...w baku mam 5-7l. paliwa.
A potem zaleje świeżego paliwa Verva...i tu mam dylemat...chciałem dodać LM 5122 (smarujący) ale w opisie widnieje, że to do starszych Diesli, a ja mam jeszcze DPF'a.
Więc czym wysmarować?

Po wszystkim sprawdzę co pokaże komp..

Pozdrawiam :)

k@niu

#159 Post autor: k@niu »


Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#160 Post autor: Bodek »

LM 2666

Szczegóły produktu
Usuwa osady jakie gromadzą się we wtryskiwaczach, pompie wtryskowej, w komorze spalania. Rozwiązuje problemy związane z nierównomierną pracą silnika. Czyste wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa zapewniają optymalne osiągi oraz równomierną pracę silnika. Zapobiega korozji.
Zastosowanie:
Do zastosowania w każdym silniku Diesla.


LM 5154

Szczegóły produktu
Płyn do profesjonalnego czyszczenia wtryskiwaczy diesel. Wysoce skuteczna kombinacja dodatków przeznaczona do fachowego oczyszczania osadów w systemie wtryskowym silników Diesla.
Preparat czyści wszystkie rodzaje układów wtryskowych diesla (pompa rotacyjna, pompo-wtryskiwacze, Common Rail i inne).


Dane ze strony producenta LM

2666 - wydaje się lepszy, ale zastanawiam się czy nie spróbować to co poleca Grzegorz:

PRO TEC

Strona PRO-TEC: http://www.pro-tec-polska.pl/rozwizania ... eaner.html
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

dma72

#161 Post autor: dma72 »

Narazie wlałem LM-2666...
Przejechałem 500km...dziwne...średnie spalanie spadło z 9,5l na 7,5l....(jazda po tych samych trasach i w zbliżonych warunkach).
Jak wypalał się DPF to przy dociśnięciu "gazu" poszedł biały dymek...a tak po za tym spoko...
Jutro tankuje Vervy do pełna i leje LM-5122...zobaczymy co będzie dalej...

A tak na marginesie to chyba powoli pada rozrusznik...bo czasami muszę dłużej przytrzymać żeby odpalił...chociaż świece też już już mają blisko 100k

ziko1973

#162 Post autor: ziko1973 »

A ja wiem, że do diesli z common rail nie jest zalecane dodawanie, żadnych "półśrodków" przedłużających podobno żywotność układu wtryskowego. Ja jeżdżę już 5 lat (opel zafira b - obecnie przebieg 163000 km) i żadnych takich specyfików nie dolewam i samochodzik jeździ ok. Najważniejsze to jest to aby wymieniać wszystkie płyny eksploatacyjne, oleje i filtry na czas. Wtedy będziecie jeździć bez problemu, bez potrzeby będzie dolewanie jakichś dziwnych specyfików cudownie usprawniających Wasze samochody.

prawnuczek

#163 Post autor: prawnuczek »

Panowie a czy ktoś z Was stosowała LM 2650 (dodatek do ochrony DPF) - w moim silniku wypalenia są co ok 300 KM przy jeździe mieszanej, zastanawia mnie opis produktu i czy po jego zastosowaniu wypalenia będą rzadsze?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#164 Post autor: Bodek »

prawnuczek pisze:Panowie a czy ktoś z Was stosowała LM 2650 (dodatek do ochrony DPF) - w moim silniku wypalenia są co ok 300 KM przy jeździe mieszanej, zastanawia mnie opis produktu i czy po jego zastosowaniu wypalenia będą rzadsze?
Wątpię, ale możesz spróbować, w 1.7 jest mniejszy filtr i dlatego wypala się częściej, szczególnie jak robisz krótkie trasy ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#165 Post autor: Zdenek2007 »

prawnuczek pisze:Panowie a czy ktoś z Was stosowała LM 2650 (dodatek do ochrony DPF) - w moim silniku wypalenia są co ok 300 KM przy jeździe mieszanej, zastanawia mnie opis produktu i czy po jego zastosowaniu wypalenia będą rzadsze?
Możesz stosować jeśli Cię stać ale osobiście uważam że to strata kasy i lepiej stosować paliwo typu "ultimate" wiem z doświadczenia że mojej Zośce bardziej smakuje taka dieta :brawo: bo odwdzięcza się mniejszym spożyciem.
Szczerze mówiąc 300km. między wypaleniami to niezły wynik jak na 1.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”