[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Tak. Potwierdzam.
Ponownie rozłożyłem.
Moim zdaniem - najważniejszym elementem w części elektronicznej jest walec. Kto wie czy nie najważniejszym w całym EGR.
Zaryzykuję twierdzenie, że część mechaniczna nawet brudna będzie działać, a unieruchomiony od osadów walec zablokuje EGR.
To nim porusza elektromagnes, a on przesuwa iglicę, iglica otwiera/zamyka zawór itd.
Syf na iglicy raczej jej nie przytka. Co nie znaczy, że jej nie czyścimy. To łatwizna. Tak samo jak część mech.
Natomiast walec MUSI być perfekcyjnie wyczyszczony, błyszczący, gładziutki. Pachnący być nie musi.
Tutaj problemem są osady, wżery i małe kropki puchnącej rdzy.
Nie bawiłem się w polerkę pastą. Założyłem walec na wkrętarkę i przeczyściłem papierem ściernym 500.
Po zmontowaniu iglicę można naciskać małym palcem. Aż miło popatrzeć jak odskakuje.
Obie sprężyny były w b. dobrym stanie.
Czy czarna obudowa bardzo się nagrzewa?
Bo nadal zastanawiam się czym zakleić dziurę. Ciśnienia tam nie ma. To ma być zabezpieczenie przed pyłem, piaskiem itp.
Śruby nie włożę. Zbyt cienkie ścianki obudowy.
Pistolet na gorąco? Tutaj klej puści lub wleje się do środka przy 200 st. C
Klej epoksydowy?
Kawałek gumy z dętki na zewnątrz + opaska ?
Ponownie rozłożyłem.
Moim zdaniem - najważniejszym elementem w części elektronicznej jest walec. Kto wie czy nie najważniejszym w całym EGR.
Zaryzykuję twierdzenie, że część mechaniczna nawet brudna będzie działać, a unieruchomiony od osadów walec zablokuje EGR.
To nim porusza elektromagnes, a on przesuwa iglicę, iglica otwiera/zamyka zawór itd.
Syf na iglicy raczej jej nie przytka. Co nie znaczy, że jej nie czyścimy. To łatwizna. Tak samo jak część mech.
Natomiast walec MUSI być perfekcyjnie wyczyszczony, błyszczący, gładziutki. Pachnący być nie musi.
Tutaj problemem są osady, wżery i małe kropki puchnącej rdzy.
Nie bawiłem się w polerkę pastą. Założyłem walec na wkrętarkę i przeczyściłem papierem ściernym 500.
Po zmontowaniu iglicę można naciskać małym palcem. Aż miło popatrzeć jak odskakuje.
Obie sprężyny były w b. dobrym stanie.
Czy czarna obudowa bardzo się nagrzewa?
Bo nadal zastanawiam się czym zakleić dziurę. Ciśnienia tam nie ma. To ma być zabezpieczenie przed pyłem, piaskiem itp.
Śruby nie włożę. Zbyt cienkie ścianki obudowy.
Pistolet na gorąco? Tutaj klej puści lub wleje się do środka przy 200 st. C
Klej epoksydowy?
Kawałek gumy z dętki na zewnątrz + opaska ?
Jak wymontować ten cholerny egr w silniku 1.9 120 KM ?
Ze śrubami mocującymi (3 szt.) poszło w miarę prosto
Ze śrubami do karbowanej rury stalowej też
Egr trzyma się na 2 śrubach imbusowych od stalowej rury (w oplocie) biegnącej w dół do bloku silnika(?) wydechu (?)
Jak się do nich dobrać? Wymontować tę rurę? W jaki sposób?
Łapy z imbusem tam nie wsadzę
Pomóżcie szybko bo mam rozgrzebane.
Ze śrubami mocującymi (3 szt.) poszło w miarę prosto
Ze śrubami do karbowanej rury stalowej też
Egr trzyma się na 2 śrubach imbusowych od stalowej rury (w oplocie) biegnącej w dół do bloku silnika(?) wydechu (?)
Jak się do nich dobrać? Wymontować tę rurę? W jaki sposób?
Łapy z imbusem tam nie wsadzę
Pomóżcie szybko bo mam rozgrzebane.
Witam,
ja mam pytanko, czy jakos mozna sprawdzic stan cewki w EGR ? Ostatnio mialem bledy 1120 i 1122. Wyciagnalem cala przepustnice wraz z EGR, ktory czyszcze dosc regularnie i nie byl zasyfiony. Przepustnice otwieralem pierwszy raz (170 tys. km przejechane) i elektronika w niej byla utopiona w oleju. Wszystko wyczyscilem i te dwa bledy zniknely, jak i rowniez auto rowno przyspiesza, nie ma juz przydlawek.
Niestety dzis zapalil sie kluczyk i pojawil blad 0400, mimo, ze zawor jest czysty i iglica chodzi lekko. Auto jedzie normalnie. Wiem, ze to nie koniecznie musi byc EGR ale chcialem go sprawdzic w pierwszej kolejnosci bo juz ma swoje za soba. Sam grzybek chodzi dosc lekko i raczej to nie w nim problem ale taka cewka przy tej iglicy, tez ma chyba jakas ograniczona zywotnosc ?
Pozdrawiam
Pawel
ja mam pytanko, czy jakos mozna sprawdzic stan cewki w EGR ? Ostatnio mialem bledy 1120 i 1122. Wyciagnalem cala przepustnice wraz z EGR, ktory czyszcze dosc regularnie i nie byl zasyfiony. Przepustnice otwieralem pierwszy raz (170 tys. km przejechane) i elektronika w niej byla utopiona w oleju. Wszystko wyczyscilem i te dwa bledy zniknely, jak i rowniez auto rowno przyspiesza, nie ma juz przydlawek.
Niestety dzis zapalil sie kluczyk i pojawil blad 0400, mimo, ze zawor jest czysty i iglica chodzi lekko. Auto jedzie normalnie. Wiem, ze to nie koniecznie musi byc EGR ale chcialem go sprawdzic w pierwszej kolejnosci bo juz ma swoje za soba. Sam grzybek chodzi dosc lekko i raczej to nie w nim problem ale taka cewka przy tej iglicy, tez ma chyba jakas ograniczona zywotnosc ?
Pozdrawiam
Pawel
Witam ponownie.
mimo czyszczenia itd. pojawil sie blad 0400 i 2279, wiec zdecydowalem sie na nowy EGR. Nie wiem, czy to oryginal, czy nie ale nowy i kosztowal 70€ na niemieckim Ebay. Zalozylem, skasowalem bledy i narazie ok. Zastanawia mnie tylko jedno. Wlot do zaworu od strony wydechu jest wyraznie mniejszy niz w oryginalnym EGR. Myslicie, ze bedzie to mialo jakis negatywny efekt, czy wrecz przeciwnie ?
Pozdrawiam
Pawel
mimo czyszczenia itd. pojawil sie blad 0400 i 2279, wiec zdecydowalem sie na nowy EGR. Nie wiem, czy to oryginal, czy nie ale nowy i kosztowal 70€ na niemieckim Ebay. Zalozylem, skasowalem bledy i narazie ok. Zastanawia mnie tylko jedno. Wlot do zaworu od strony wydechu jest wyraznie mniejszy niz w oryginalnym EGR. Myslicie, ze bedzie to mialo jakis negatywny efekt, czy wrecz przeciwnie ?
Pozdrawiam
Pawel
Pozytywny. Zwiększy się szybkość przepływy spalin a te w rezultacie nie będą się osadzać na ściankach EGR/przepustnicy/kolektora.hatson pisze:Myslicie, ze bedzie to mialo jakis negatywny efekt, czy wrecz przeciwnie ?
Swoją drogą podziwiam Was panowie za wytrwałość w walce z tym ustrojstwem.
Ja mojego przy pierwszej czkawce zaślepiłem na amen blaszką w 2011 roku(80kkm temu).
Bład który się sporadycznie pokazywał kasowałem z telefonu ELMem (znikał na klika miesięcy).
Teraz przy okazji robienia sobie chipa wyprogramowałem go z ECU. Swoją drogą wyprogramowanie EGR to musi być świetny biznes. 400zł za banalną modyfikację w ECU i założenie blaszki.
Ja równiez uważam ,że najlepiej wyprogramować EGR ze sterownika .
Jak egr nie ma problemu z domykaniem się to powinien zostac zamkniety i po sprawie.
Jak jest przycięty i auto dalej nie będzie jechało to trzeba go zaślepić .
Jak będziecie miec wiecej pytań , to Wam chetnie odpowiem w temacie wyłączenia programowego EGR
Jak egr nie ma problemu z domykaniem się to powinien zostac zamkniety i po sprawie.
Jak jest przycięty i auto dalej nie będzie jechało to trzeba go zaślepić .
Jak będziecie miec wiecej pytań , to Wam chetnie odpowiem w temacie wyłączenia programowego EGR
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
czy to jest dobry film z instrukcją do wyjęcia i czyszczenia EGR i przepustnicy??? proszę o komentarze...
https://www.youtube.com/watch?v=Y39iNHeinGQ
https://www.youtube.com/watch?v=Y39iNHeinGQ
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
takrafant4011 pisze:czy to jest dobry film z instrukcją do wyjęcia i czyszczenia EGR i przepustnicy??? proszę o komentarze...
https://www.youtube.com/watch?v=Y39iNHeinGQ
lub https://www.youtube.com/watch?v=p71nt8FY0rk
Przyda się coś takiego
Ostatnio zmieniony 16 mar 2015, 20:07 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
zastanawiam się nad czyszczeniem profilaktycznym, żeby mnie to nie dopadło. podobnie miałem z bost sensorem nic się nie działo a był zalepiony syfem że aż miło... jakie są objawy brudnego EGRu i przepustnicy? dzięki Bodek, widzę że jest to typowo do czyszczenia EGRu, a może być też zmywacz do czyszczenia hamulcy?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
też to robię profilaktycznie co dwa sezonyrafant4011 pisze:zastanawiam się nad czyszczeniem profilaktycznym, żeby mnie to nie dopadło. podobnie miałem z bost sensorem nic się nie działo a był zalepiony syfem że aż miło... jakie są objawy brudnego EGRu i przepustnicy? dzięki Bodek, widzę że jest to typowo do czyszczenia EGRu, a może być też zmywacz do czyszczenia hamulcy?
zmywaczem nie czyściłem, słyszałem o płynie do czyszczenia kominków, ale tym schodzi rewelacyjnie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Przepustnice miałem czystą, a tym bym raczej nie czyścił - nie wiem czy się do tego nadaje.rafant4011 pisze:Bodek, powiedz a próbowałeś czyścić przepustnicę? chodzi mi o elementy elektroniczne tym Valvoline? czy do tego jest coś innego?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.