Tarcie w skrzyni biegów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
jesion0102

Tarcie w skrzyni biegów

#1 Post autor: jesion0102 »

Witam nie znalazłem odpowiedzi to zapytam

Od tygodnia słychać jak by coś tarło, jak by wywalone łożysko. Podniosłem dziś samochód i jest tak że zaczyna być słychać w skrzyni jakies tarcie od ok 40km/h im szybciej tym głośniej bez znaczenie na którym biegu, jak się rozpędzę i wrzucę luz to samo. Przy wstecznym jak by mniej i wydaje mi się, ale nie jestem pewien jak było wcześniej jak machnę kołem idzie trochę ciężej i szybko się zatrzymuje (hamulce nie blokują bo zdjąłem)

Zośka 1.7 ma 4lata i tylko 40000 przejechane roz......la mnie to :(

macie jakieś pomysły zanim mnie skoszą za całą skrzynie?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#2 Post autor: Piasek »

Jaką masz skrzynię ?
5 czy 6 ?

jesion0102

#3 Post autor: jesion0102 »

6

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#4 Post autor: Piasek »

Wygląda na objaw padającego łożyska - norma dla 6tek skrzyń ale ten przebieg...
Na pewno ori ?

jesion0102

#5 Post autor: jesion0102 »

raczej tak bo mam go z salonu opla ktoś na nowy wymienił.

Czyli jak słychać też na biegu jałowym to znaczy ze zębatki biegów nie poruszają się? i to może być dyferencjał lub jego łożyska? czy nie bardzo.

Nie wiem czy nie zlać oleju żeby sprawdzić jaki jest stan chociaż nawet się nie poci i raczej nie powinno być braków.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#6 Post autor: Piasek »

Daj mi trochę czasu - zapytam kumpla bo on ma 6tkę skrzynię i wiem że robił ją u siebie.
Zapytam o objawy i co wymieniał.

jesion0102

#7 Post autor: jesion0102 »

Zafek80 pisze:Daj mi trochę czasu - zapytam kumpla bo on ma 6tkę skrzynię i wiem że robił ją u siebie.
Zapytam o objawy i co wymieniał.
ok dzieki

jesion0102

#8 Post autor: jesion0102 »

A orientuję się ktoś czy jest jakiś czas lub ilość km do wymiany takiego oleju? bo dostałem z umową coś jak by gwarancję na 2 lata i będę chciał to zrobić na ich koszt tylko nie wiem czy nie obwinią mnie że na czas nie wymieniłem tego oleju.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#9 Post autor: Piasek »

Większość producentów wypuszcza już skrzynie bezobsługowe... Mści się to później na użytkownikach ale oficjalnie nie przewidują wymiany oleju - tylko okresowe kontrole i ew. dolewki.

jesion0102

#10 Post autor: jesion0102 »

wyczytałem na forum że powinno być minimalnie 16mm od korka kontrolnego u mnie jest 10mm wiedz jest ok zadzwonię jutro do nich zobaczymy co powiedzą już raz mnie z kwitkiem odesłali w jednej sprawie i kazali 150 zapłacić za fatygę.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#11 Post autor: Piasek »

Gadałem z kumplem - u niego padł synchronizator 2-3 biegu ale to się objawiało zgrzytem skrzyni przy przerzucaniu między tymi biegami. Wiem że też padają koła 6go biegu (wykruszają się zęby) ale Twój przypadek pod żaden nie podchodzi. Może faktycznie któreś łożysko padło u ciebie...

jesion0102

#12 Post autor: jesion0102 »

dzięki i za to jutro zostawiam w warsztacie i mam nadzieje ze mnie w konia nie zrobią. dam znać

Awatar użytkownika
Belfer
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Belfer »

Witam, oleju po wymianie pozostaje 200 ml, wlewamy przez korek wlewowy przy wybieraku 2,6 litra, nie wolno odkręcać korka kontrolnego, rewizyjnego przy wymianie ! Korek rewizyjny, kontrolny jak nazwany jest służy do sprawdzenia stanu oleju, jakości itd. Po odkręceniu korka rewizyjnego, kontrolnego przy wypoziomowanym samochodzie, pozostaje 2,3 litra zalany jest tylko jeden wałek napadowy dolny, gdy olej jest dobrej jakości zakręcamy i dolewamy 0,5 litra przez korek wlewowy. Mam bardzo dużo napraw skrzyni po wymianie sprzęgła i dwumasy, po nalaniu tylko 2,3 litra przez korek rewizyjny ! Żywotność oleju przekładniowego w sklepie klimatyzowanym po 5 latach podlega utylizacji ! Do lektury olei , wymiany, diagnozy skrzyni zapraszam na mojej stronie, na wszystkie niejasności proszę pisać na e-maila, smsa, dzwonić, pozdrawiam Mirosław
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !

Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !

jesion0102

#14 Post autor: jesion0102 »

Tego nie wiedziałem ze ma byc wyżej niż korek kontrolny.

mlody1972
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Białystok
Model:

#15 Post autor: mlody1972 »

Witam a ja sie troszke podloncze do tematu bo mam luz lewarka i przy odpuszczaniu czy dodawaniu gazu lata w gore lub w dół, natsepny objaw jakby luzik na pólosiach bo jak dodaje czy odpuszczam gaz to czuje taki jakby luz a na dodatek jak jeszce auto zimne to slysze przez pewien okres take szorowanie od 2 do 4 biegu i to trwa chwile az olej sie rozgrzeje, to takie dziwne tarcie wystepuje zawsze czy to zima czy lato ale ejzdze juz z tym 2 sezon i zaczyna mnie to denerwowac, mechanik nic nie moze znalesc, chyba sie wybiore do jakiegos speca od skrzyn. A skrzynia 6 biegowa
Mysle ze to wlasnie skrzynia jest tego przyczyna:)
Jak myslicie Koledzy?
Mlody1972

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”