Częste wypalanie DPF-u
Witajcie!
Mam Zafirę od roku. Z DPF-em jakoś żyłem do tej pory, wypalanie średnio co 400-500km. Od miesiąca mam problem ze zbyt częstym wypalaniem. Moje ostatnie cykle to 450 - 20 - 55- 500- 450 - 55. Co się dzieje, że po 500km wypala się po raz kolejny po 20 i znów po 50. Cały proces trwa dłużej, robi więcej "dymu", wszystko wygląda jakby samochód miał się zaraz zapalić. Powiem szczerze, że powoli mam tego dość. Nie zmieniłem stylu jazdy, czy to zima?
Poradźcie czy jest powód do zmartwienia, o co zapytać mechanika?
Pozdrawiam
Mam Zafirę od roku. Z DPF-em jakoś żyłem do tej pory, wypalanie średnio co 400-500km. Od miesiąca mam problem ze zbyt częstym wypalaniem. Moje ostatnie cykle to 450 - 20 - 55- 500- 450 - 55. Co się dzieje, że po 500km wypala się po raz kolejny po 20 i znów po 50. Cały proces trwa dłużej, robi więcej "dymu", wszystko wygląda jakby samochód miał się zaraz zapalić. Powiem szczerze, że powoli mam tego dość. Nie zmieniłem stylu jazdy, czy to zima?
Poradźcie czy jest powód do zmartwienia, o co zapytać mechanika?
Pozdrawiam
Przyłączam sie do sugestii kolegi fredas . Ja miałem podobnie , padł mi przewód różnicy ciśnień DPF-u. Auto mi sygnalizowało chęć wypalenia filtra a ja to zignorowałem bo jeszcze nie wiedziałem co i jak . Ale jak nastepnym razem je odpaliłem to juz miałem kontrolkę silnika i koniec... Auto poszło na kanał , sprawdziłem , pękł przewód od DPF , kupiłem nowy wąż w oplocie , założyłem i od ok 13 tys km mam spokój. Koszt śmieszny bo chyba zapłaciłem za wąż jakieś 20zł plus robota i koniec problemów. Sprawdź sobie , bo to częsta usterka w tych autach jest.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1913bzajdel pisze:.... Wyszło: nieszczelność w układzie dolotowym....
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Samochód jest właśnie w warsztacie. Okazało się, że EGR się wieszał bo był zatkany, został wyczyszczony, a DPF nie jest w stanie wypalić się do mniej niż 70% nasycenia. Mechanik stwierdził, że musi być w nim masa popiołu i zaproponował demontaż i czyszczenie chemiczne. Tysiak w plecy
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 13:00 przez bzajdel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Za taką kasę to można się go pozbyć z przeprogramowaniem autabzajdel pisze:dokładnie. tysiak za czyszczenie dpf
martwi mnie tylko czy to pomoże na dłuższą metę, żebym za pół roku nie musiał tego robić od nowa
Nie jest tanio
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Za taką kasę :pozbyć się lub nowy założyć trochę drogi ten mechanior.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 21:32 przez PETERSS, łącznie zmieniany 1 raz.