[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
k@niu

#121 Post autor: k@niu »

PIWA pisze:Witam mam problem po nagrzaniu silnika auto słabnie,30minut postoju i jest ok na kolejne 15 kilometrów i słabnie robi się mułowaty przyspiesza ale powoli.Może ktoś ma jakiś pomysł? albo miał taki przypadek.Dzięki pozdrawiam.
osobiście mi się nie trafiło ale znajomy maiła podobnie jak mu turbina padała udał mu się wtedy z Chorwacji wrócić zanim dokonała żywota.

PIWA

#122 Post autor: PIWA »

Dzięki za zainteresowanie ale to silnik 1.8 benzyna Zafira B 2008r bez turbo,komputer nie wyświetla błędów auto ma 140.tyś przebiegu rozrząd wymieniony przy 128tyś.nowa cewka i świece nowy czujnik fraz rozrządu,nowy czujnik położenia wałka,Myślałem że Filtr paliwa lub Egr ale ten silnik tego nie ma chyba na 90%pozdrawiam dzięki :piwo:

qla

#123 Post autor: qla »

Ja też mam problem z 1.8 125 km w zafirze A. Normalnie samochód odpala, i sobie jedzie, aż w pewnym momencie, przy przyspieszaniu, pedał w podłodze, i nic się nie dzieje, samochód zwalnia, odpuszczam gaz, znowu naciskam i jest ok - przerwa w dostawie mocy ok 2sekund. Dodatkowo, przy wyłaczeniu silnika po przez przekręcenie stacyjki i wyciągniecie kluczyka, silnik nie gaśnie - musze go zdusić;/ - tak się zdarzyło dwa razy - ktoś moze mi pomóc?

Skasowany użytkownik 6483

#124 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Co do braku mozliwosci wyłączenia silnika po przekreceniu kluczyka, to raczej masz problem ze stacyjką o ile dobrze pamietam . czytałem tu o tym juz gdzieś . :)

PIWA

#125 Post autor: PIWA »

PIWA pisze:Witam mam problem po nagrzaniu silnika auto słabnie,30minut postoju i jest ok na kolejne 15 kilometrów i słabnie robi się mułowaty przyspiesza ale powoli.Może ktoś ma jakiś pomysł? albo miał taki przypadek.Dzięki pozdrawiam.
Witam problem rozwiązany komputer wskazał czujnik wałka wymieniłem i jest :ok:
:piwo: Pozdrawiam.

organista15

#126 Post autor: organista15 »

xadaspl pisze:Witam, mam problem z Oplem Zafira B 1.9 150km. Mianowicie: co może być powodem spadku mocy podczas jazdy? Obroty spadaja do 2000. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu i ponowym włączeniu wraca do normy a po chwili jazdy dzieje się to samo. Wymieniłem i wyczyściłem EGR i wymieniłem przepływomierz - bez skutku.
Trochę to wygląda jak zacinająca się turbina lub inne związane z nią problemy. Nie ubywało Ci ostatnio oleju ?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 13:04 przez organista15, łącznie zmieniany 1 raz.

jaroo606
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2016, 13:33
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#127 Post autor: jaroo606 »

ale wymieniłeś EGR czy tylko wyczyściłeś ?? bo to jest zasadnicza różnica ;)

PiećkaM

#128 Post autor: PiećkaM »

Witam, mam Zafirę 1.9 cdti 100 KM, 2006 r. u mnie problem polega na tym, że gaz w podłodze i max 3100 obrotów, a prędkość max 110km/h. Po wyłączeniu i uruchomieniu wszystko hula ok. Żadnych błędów, kontrolek, nic. DPF wycięty. W poniedziałek jadę sprawdzić EGR. Dam znać o wynikach.

robpiwcio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#129 Post autor: robpiwcio »

Witam!!! Jestem ciekaw co będzie przyczyną, ja w tej chwili mam ten san problem, nie zdarza się to często ale występuje.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#130 Post autor: rafant4011 »

Poczytajcie temat, lub poszukajcie, pamiętam że gdzieś ten problem był już poruszany i padła konkretna odp. co jest przyczyną :piwo:

robpiwcio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
Imię: Robert
Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#131 Post autor: robpiwcio »

Kolego, temat ten przeczytałem cały, ja już kiedyś tak miałem, to było jakieś cztery lata do tyłu ok 70 tys., i wtedy pomogła wymiana filtra paliwa, chociaż był założony nowy, wtedy okazało się, że ten co był założony był za gęsty, jaka to była firma to nie pamiętam.
Teraz też wymieniłem na nowy, myślałem że pomogło, przejechałem z 500 km i znowu mnie raz dopadło i stracił moc. Jak się wyłączy i zapali ponownie to wszystko chodzi jak ta lala, żadnych błędów.
Nawet się z tego śmiałem, bo zawsze tracił moc jak rano jechałem do roboty to Zosia nie chciała jechać jak ja :lol: . Chociaż ostatnio straciła w drodze do domu. :) ;) :) ;)

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#132 Post autor: Crazy »

Sprawdźcie dobrze wtyczki na wtryskach i lekko podegnijcie piny.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#133 Post autor: spectroB »

PiećkaM pisze:Witam, mam Zafirę 1.9 cdti 100 KM, 2006 r. u mnie problem polega na tym, że gaz w podłodze i max 3100 obrotów, a prędkość max 110km/h. Po wyłączeniu i uruchomieniu wszystko hula ok. Żadnych błędów, kontrolek, nic. DPF wycięty. W poniedziałek jadę sprawdzić EGR. Dam znać o wynikach.
Do sprawdzenia elektrozawór sterowania turbosprężarką.

PiećkaM

#134 Post autor: PiećkaM »

Witam. Zaślepiłem EGR i bez zmian. Brak mocy max 3100 obrotów/min 110 km/h. Kolega mówił mi dziś, że w pompie wtryskowej zawory się zapychają i niby można je czyścić jakimś sposobem impulsowym. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to wydatne ale zanim wezmę się za pompę muszę podpiąć się pod kompa i zweryfikować podczas jazdy.

PiećkaM

#135 Post autor: PiećkaM »

Witam, byłem na sprawdzeniu auta komputerem. Mimo, że nie paliły się żadne kontrolki i sprawdzane było auto kompem wcześniej (na zgaszonym silniku) to po odpaleniu pokazał się błąd silnika przepustnicy i błąd czujnika filtra cząstek stałych. Dodam, że dwa lata temu DPF został usunięty z Zośki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”