to wersja optymistyczna, weź pod uwagę, że jeżdżąc na gazie zużywasz benzynę, w zimie na krótkich dystansach po mieście idzie pół na pół, gaz w zimie jest droższy, a benzyna tańsza i nagle zwrot mamy po 25 tys km albo więcej, a jak ktoś jeździ mało <10k km rocznie to nie ma sensu zakładać LPG, zresztą jak masz LPG to masz zaraz pół rodziny i połowę kolegów którzy mówią "pojedźmy Twoim, masz gaz będzie taniej", pytanie dla kogo taniej...., co z tego że później oddadzą za paliwo, oczywiście za LPG a Ty liczysz że Ci się instalacja zwraca...cns80 pisze:Shell Warszawa:
7,8 x 5,59 zł = 43,60 zł/100 km
(7,8 +20%) x 2,56 zł = 23,96 zł/100 km
Różnica 19,64 zł/100 km
Instalacja 3600 zł
Zwrot po 18300 km (dokładając droższe nadanie techniczne i koszta wymiany filtrów, świec czy regulacji niech będzie że po 20 tys się zwróci).
[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
morpheus_232 pisze:Witam podłączenia się do tematu kupilem zafire 1.8 z 2000r mam 7 miejsc i myślę o założeniu gazu lecz niechcem stracić 2 miejsc jest jakąś możliwość założenia instalacji?
Temat dotyczy ZB a Ty posiadasz ZA
Zobacz np. ten temat i odpowiedz znajdziesz odrazu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
bazyliszek72 pisze:morpheus_232 pisze:Witam podłączenia się do tematu kupilem zafire 1.8 z 2000r mam 7 miejsc i myślę o założeniu gazu lecz niechcem stracić 2 miejsc jest jakąś możliwość założenia instalacji?
Temat dotyczy ZB a Ty posiadasz ZA
Zobacz np. ten temat i odpowiedz znajdziesz odrazu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... torder=asc&
start=0[/
Ja w zafirze mam zbiornik pod autem 63 litry
Witam Panowie zamierzam do mojej zośki (2.0 turbo 200 koni 2005 rok 110,000 przebiegu) zamontować instalacje LPG. Stad narodziło sie masa pytań i bardzo bym prosiła o odpowiedź na te najważniejsze pytania a mianowicie :
1. Jaka instalacja najlepiej bedzie pasowała do tego silnika.
2. Czy jest możliwość aby komputer pokładowy pokazywał spalanie gazu tak jak spalanie benzyny. Czyli choodzi o to aby komputer obliczał jakie zośka ma średnie spalanie chwilowe spalanie ile litrów spaliła i ile jeszcze kilometrów zrobie na zbiorniku.
3. Jaki największy zbiornik mozliwy jest do zamontowania (moj mechanik powiedział że w koło moze nawet i 90l wejdzie ale coś mi sie wierzyć nie chce)
Ratujcie panowie aby nie załozyli mi jakiegoś szitu do auta pozdrawiam i dziekuję za ewentualne odpowiedzi
Magda
1. Jaka instalacja najlepiej bedzie pasowała do tego silnika.
2. Czy jest możliwość aby komputer pokładowy pokazywał spalanie gazu tak jak spalanie benzyny. Czyli choodzi o to aby komputer obliczał jakie zośka ma średnie spalanie chwilowe spalanie ile litrów spaliła i ile jeszcze kilometrów zrobie na zbiorniku.
3. Jaki największy zbiornik mozliwy jest do zamontowania (moj mechanik powiedział że w koło moze nawet i 90l wejdzie ale coś mi sie wierzyć nie chce)
Ratujcie panowie aby nie załozyli mi jakiegoś szitu do auta pozdrawiam i dziekuję za ewentualne odpowiedzi
Magda
witam jestem od niedawna posiadaczem zafiry b 1,8 z silnikiem Z18XER dzwoniłem do kilku gazowników w celu sprawdzenia czy silnik nadaje się do zagazowania i niektórzy twierdzą że nie zakładają bo po 10000tys jest do wymiana głowica ,zaś drudzy zakładają i nic o tym nie wspominają proszę o wasze opinie w tym zakresie jeśli ktoś ma namiary na dobrego gazownika w okolicach KOŚCIANA TO PROSZĘ O NAMIARY POZDRAWIAM WSZYSTKICH
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
To chyba dobrze skoro głowica wytrzymuje przebieg 10 milionów km.RACOT pisze:bo po 10000tys jest do wymiana głowica
2.0 turbo jest lepszy do zagazowania niż 1.8. Ten silnik ma jeszcze hydrauliczne kasatory luzu zaworowego. Trzeba tylko pamiętać, by instalacja była dostosowana do osiągów silnika i nie wyregulowana na ubogą mieszankę, bo klient chce, by mało paliło gazu.
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 14:39 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Hej
Ja jeżdżę prawie półtora roku z instalacją LPG.
Jestem bardzo zadowolony (przejechane ok 30 tyś), nie czuję aby straciła moc i jak na razie ("odpukać") nie miałem żadnych problemów.
Instalację mam KME i bardzo ładnie pracuje.Spalanie ok 10l na 100.
Pełne tankowanie ok 38 litrów starczy na 360-370 km.
Ja jeżdżę prawie półtora roku z instalacją LPG.
Jestem bardzo zadowolony (przejechane ok 30 tyś), nie czuję aby straciła moc i jak na razie ("odpukać") nie miałem żadnych problemów.
Instalację mam KME i bardzo ładnie pracuje.Spalanie ok 10l na 100.
Pełne tankowanie ok 38 litrów starczy na 360-370 km.
There's no place like home.
-
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Milicz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
Dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy Zafir B, silnik 1.8, 140 KM Z18XER, 2009 R. Chcę założyć do niej gaz (czytałem na forum, że to optymalny silnik pod LPG). Wybrałem się do serwisu we Wrocławiu na wymianę rozrządu + kontrolę luzu zaworowego i mechanik mnie nastraszył. Powiedział, że te silniki słabo znoszą gaz ze względu na brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Dużo lepsze są podobno silniki 1.8 122 KM. Pytanie jak z tym jest faktycznie? Wg tego co sprawdziłem u gazownika i na tym forum, te silniki nadają się pod gaz, ale trzeba pilnować luzu zaworowego oraz dokonać korekt na szklankach jeśli trzeba, żeby uniknąć wypalenia gniazd zaworów (inaczej głowica do zdjęcia). Czy dobrze to rozumiem? Czy konieczna jest lubrykacja? Bo tu też nasłuchałem się różnych opinii. Czy mogę prosić o komentarz?
Z góry dziękuję za info
PS. Miło dołączyć do grona użytkowników Zafir, z auta jestem bardzo zadowolony.
Dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy Zafir B, silnik 1.8, 140 KM Z18XER, 2009 R. Chcę założyć do niej gaz (czytałem na forum, że to optymalny silnik pod LPG). Wybrałem się do serwisu we Wrocławiu na wymianę rozrządu + kontrolę luzu zaworowego i mechanik mnie nastraszył. Powiedział, że te silniki słabo znoszą gaz ze względu na brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Dużo lepsze są podobno silniki 1.8 122 KM. Pytanie jak z tym jest faktycznie? Wg tego co sprawdziłem u gazownika i na tym forum, te silniki nadają się pod gaz, ale trzeba pilnować luzu zaworowego oraz dokonać korekt na szklankach jeśli trzeba, żeby uniknąć wypalenia gniazd zaworów (inaczej głowica do zdjęcia). Czy dobrze to rozumiem? Czy konieczna jest lubrykacja? Bo tu też nasłuchałem się różnych opinii. Czy mogę prosić o komentarz?
Z góry dziękuję za info
PS. Miło dołączyć do grona użytkowników Zafir, z auta jestem bardzo zadowolony.
Z góry dziękuję