Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
STP mógł trochę pomóc ale to raczej środek o umiarkowanym działaniu. Bardzo dobre efekty są po Diesel Splung od Liqui Moly tylko z tym środkiem jest taki problem, że jest bardzo agresywny i przede wszystkim trzeba bezwzględnie zadbać o świeży filtr paliwa oraz o zastosowanie bezpośrednio po nim albo nawet razem z nim preparatu do smarowania układu wtryskowego (może być również od LM). Poza tym istnieje jednak pewne ryzyko jeśli mamy dużo syfu w baku (a po 200 tyś. zwykle mamy), że syf z baku dostanie się do układu wtryskowego. Dlatego najlepsze rozwiązanie to mechaniczne czyszczenie baku a dopiero potem stosowanie preparatu czyszczącego.
Po kilku profilaktycznych zabiegach czyszczących (Diesel Splung + smarowanie + STP) korekty na wtryskach wyszły mi jak bym miał nowe wtryski (nie wiem jak było wcześniej) i spalanie na długiej trasie wyszło rewelacyjnie niskie (6,2 l/100 km z boxem dachowym 420 l - prędkość przelotowa 120-130 km/h, trasa 2700 km z czego 90% autostrady).
Podobno bardzo dobre preparaty czyszczące (ale bezpiecznie nie agresywnie) są w ofercie Archoila. Nie miałem okazji ich wypróbować ale wkrótce zamierzam.
Po kilku profilaktycznych zabiegach czyszczących (Diesel Splung + smarowanie + STP) korekty na wtryskach wyszły mi jak bym miał nowe wtryski (nie wiem jak było wcześniej) i spalanie na długiej trasie wyszło rewelacyjnie niskie (6,2 l/100 km z boxem dachowym 420 l - prędkość przelotowa 120-130 km/h, trasa 2700 km z czego 90% autostrady).
Podobno bardzo dobre preparaty czyszczące (ale bezpiecznie nie agresywnie) są w ofercie Archoila. Nie miałem okazji ich wypróbować ale wkrótce zamierzam.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
A czy ktoś z was jechał do Niemiec na niemieckim paliwie??
Może taki wariant należałoby sprawdzić.
Może taki wariant należałoby sprawdzić.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Lepsze wyniki spalania podczas jazdy z Niemiec mogą wynikać z kilku czynników :
1) Niemcy mają faktycznie lepsze paliwo, co nie jest obojętne w kontekście zużycia paliwa.
2) Podczas dłuższej jazdy komputer silnika niejako się adaptuje do jazdy autostradowej i spalanie na dłuższym dystansie może być nieco niższe niż na krótkim, nawet jeśli i tu i tu jedziemy autostradą.
3) Jazda autostradą (zwłaszcza w miarę dynamiczna) ma korzystny wpływ na "odetkanie" auta - może nastąpić wypalenie syfów i odetkanie układu wydechowego, turbosprężarki a pewnie nawet elementów smarujących w wyniku długotrwałej jazdy.
4) Wiatr - kierunek wiatru z zachodu na wschód jest znacznie bardziej prawdopodobny niż ze wschodu na zachód w tej części Europy.
1) Niemcy mają faktycznie lepsze paliwo, co nie jest obojętne w kontekście zużycia paliwa.
2) Podczas dłuższej jazdy komputer silnika niejako się adaptuje do jazdy autostradowej i spalanie na dłuższym dystansie może być nieco niższe niż na krótkim, nawet jeśli i tu i tu jedziemy autostradą.
3) Jazda autostradą (zwłaszcza w miarę dynamiczna) ma korzystny wpływ na "odetkanie" auta - może nastąpić wypalenie syfów i odetkanie układu wydechowego, turbosprężarki a pewnie nawet elementów smarujących w wyniku długotrwałej jazdy.
4) Wiatr - kierunek wiatru z zachodu na wschód jest znacznie bardziej prawdopodobny niż ze wschodu na zachód w tej części Europy.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
I jak, sprawdzałeś? Bo masz coś dostępnegotomek evo pisze:Podobno bardzo dobre preparaty czyszczące (ale bezpiecznie nie agresywnie) są w ofercie Archoila. Nie miałem okazji ich wypróbować ale wkrótce zamierzam.
http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-6400-D-MAX-400-ml/212
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Różnica jest mniej więcej taka, że na nowe auto osobowe można wydać 40 tys ale również 140 a nawet 400 tys. złotych. I tak jest też w tym wypadku. Archoil AR6400 D-max to najsilniejszy i najbardziej skuteczny preparat do kompleksowego czyszczenia układu wtryskowego i paliwowego a także wpływa na turbinę, dpf-a, egr-a oraz katalizator. Takiego efektu nie będziesz maił nawet jak zastosujesz 10x STP. STP jest ok do okazjonalnego przeczyszczenia samych wtryskiwaczy jednak jeśli chcemy podejść do problemu kompleksowo to już zdecydowanie nie wystarczy. Ilość substancji czyszczących w Archoilu jest kilkukrotnie większa i dodatkowo zawiera on składniki dopalające się w dpf-e czy katalizatorze. STP dokładnego czyszczenia 1 butelka nie zrobi.To tak jak by kupić piwo 0,5 l za 2 złote (STP) i 0,5 Finlandii (Archoil). I jedno i drugie to napój alkoholowy i nawet ilość taka sama ale efekty zastosowania są zgoła odmienne. Finlandia też działa bardziej kompleksowojarecki69 pisze:O matko , cena totalnie maxymalna . Ja właśnie pare dni temu kupiłem podobny specyfik do czyszczenia wtrysków , STP i dałem za tej samej pojemności buteleczkę 24 zł... Za taką cenę jak tu wyżej to chyba masz tam złoto i platynę w składzie
Ja wiem, że cena zakupu nie jest niska ale ma to odzwierciedlenie w składzie i skuteczności działania. Archioil ma preparaty do regularnego stosowania, które również zawierają składniki czyszczące np. Archoil AR6900 D-max, który kosztuje 19,00 zał za ilość wystarczającą na 100 l ON czyli mniej więcej 2 pełne baki. Po 2-3 bakach efekt będzie podobny jak po zastosowaniu STP ale jest to zasadniczo preparat do regularnego stosowania podnoszący kompleksowo parametry ON w celu jego efektywniejszego spalania oraz zabezpieczający układ wtryskowy (smaruje, czyści i podnosi liczbę cetanową) i nie można tego porównywać z AR6400 D-max, który został stworzony do jednorazowego kompleksowego wyczyszczenia układu wtryskowego i paliwowego dlatego zawartość substancji czyszczących jest zupełnie inna
BTW.
Do końca roku dla Zafiraklub mogę zrobić cenę 90,00 zł za AR6400 D-max.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Jeżdżę i potwierdzam nawet jakby silnik dynamiczniej pracowałtomek evo pisze:1) Niemcy mają faktycznie lepsze paliwo, co nie jest obojętne w kontekście zużycia paliwa.
STP niebieską przecież to nie do czyszczenia wtrysków. Moim zdaniem 24pln za STP do czyszczeniaq wtrysków to i tak drogo w marketach są po 18 pln zalałem ze trzy razy i jakby op-com pokazał poprawę ale teraz zakupiłem Liqui Moly jak skończę druga butelkę to próba przelewowa i sprawdzenie kompem bo dwa wtryski mi delikatnie kulejączarekcw pisze: Bo ja na razie wlalem z niebieskiej.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowaniaMawerix pisze:....teraz zakupiłem Liqui Moly ..
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zgadza się. Wiele dodatków czyści ale nie smaruje dlatego należy zastosować środek polepszający smarowanie bo można sobie wyczyścić wtryski ale przy okazji doprowadzić do wysuszenia wtrysków lub nawet "łuszczenia" się pompy wtryskowej i opiłków w ukłądzie wtryskowym. Dodatki Archoil mają odpowiednie składniki smarujące i nic nie trzeba dodawać ale np. Liqui Moly już niestety nie. Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny (może nie tak jak AR6400 D-max ale i tak jest mocny) ale niestety jego działanie jest dosyć agresywne i po pierwsze zalecam wymianę filtra paliwa przed jego zastosowaniem (i po tez najlepiej) a po drugie należy zastosować dodatek smarujący albo bezpośrednio po albo nawet razem.Bodek pisze:podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowaniaMawerix pisze:....teraz zakupiłem Liqui Moly ..
EDIT
To ile teraz masz?Mawerix pisze:Przetestowany w innym oplu na Z19DTH który miał poważne problemy z odpalaniem i znacznie pomogło, mam nadzieje że pomoże bo spalanie chwilowe na jałowym już spadło o 0,2lBodek pisze:podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowania
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 08:08 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Szkoda że etykieta na opakowaniu tego nie zawiera to jaki więc dodatek polecasz do LM SpUlung-atomek evo pisze:Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny (może nie tak jak AR6400 D-max ale i tak jest mocny) ale niestety jego działanie jest dosyć agresywne i po pierwsze zalecam wymianę filtra paliwa przed jego zastosowaniem (i po tez najlepiej) a po drugie należy zastosować dodatek smarujący albo bezpośrednio po albo nawet razem.
Jak widać dobry kompleksowy środek musi kosztować Liqui Moli jest skuteczny ale trzeba mu wspomagacza i koniec końców robi sie kwota zakupu Archoil AR 6400-D
Za LM dawałem 39 pln 500ml
Waha się między 0,5,a 0,6 z przewaga na 0,6 a było 0,8 - 0,9tomek evo pisze:To ile teraz masz?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 06:25 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Dodatek smarujący Liqui Moly Diesel Schimier -Addictiv czy jakoś tak. Kod produktu 5122. Zastosuj ze 2 butelki. Chodzi o to, że przy starym zasyfionym filtrze LM Diesel Splung może wypłukać ten syf ale go nie do końca rozpuścić i pójdzie on w układ wtryskowy i może nawet przyblokować wtryski. Dzieje się tak rzadko ale może się tak zdarzyć (znam takie przypadki właśnie z Diesel Splungiem). Z Archoilem AR6400D-max jeszcze eis nie spotkałem i tam nie ma nawet rekomendacji wymiany filtra (choć zawsze zalecam) bo działa trochę inaczej i rozpuszcza cały syf widocznie skuteczniej.
Tego dodatku smarującego to zastosuj najlepiej ze 2-3 butelki albo po 1 przerzuć się na Archoila AR6900 D-max, który poprawia smarność ON.
05-0,6 to już jest ok. Sam mam mniej (teraz jakieś 0,4-0,5 choć do 0,3 też schodzi w dogodnych warunkach) ale jeżdżę cały czas na dodatkach i chyba to ma decydujący wpływ.
Tego dodatku smarującego to zastosuj najlepiej ze 2-3 butelki albo po 1 przerzuć się na Archoila AR6900 D-max, który poprawia smarność ON.
05-0,6 to już jest ok. Sam mam mniej (teraz jakieś 0,4-0,5 choć do 0,3 też schodzi w dogodnych warunkach) ale jeżdżę cały czas na dodatkach i chyba to ma decydujący wpływ.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 09:48 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 76
- Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
- Imię: przekus
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Potrzebny jest pin aby to sprawdzić?Bodek pisze:Lałem już różne "specyfiki" do baku, nie wiem czy pomagają, czy nie
Mam przejechane 202tys i moje wtryski według stanu na 30-01-2016 wyglądają tak:
Obrazek