Op-comprzekus pisze:Potrzebny jest pin aby to sprawdzić?
Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Silnik, trzeba wybrać rodzaj silnika i funcie specjalne jak dobrze pamiętam.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 18:05 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
STP działa, tyle, że ma ograniczony zakres i ograniczona skuteczność. Jak się ma układ wtryskowy wyczyszczony maszynowo lub po kompleksowym czyszczeniu Archoilem i nie stosuje się dodatków do regularnego stosowania to zastosowanie STP raz na kilka baków na pewno pomoże utrzymać układ wtryskowy w czystości. Z drugiej strony zawsze warto po takim czyszczeniu zastosować dodatek poprawiający smarowanie np. ten od Liqui Moly lub wyjeździć 2-3 baki na dodatku o kompleksowym działaniu Archoil AR6900 D-max, który jak pisałem poprawia smarność. Stosowanie dodatków do regularnego stosowania takich jak właśnie AR6900 D-max (najbardziej kompleksowo działający tego typu na rynku) jest o tyle lepsze, że układ wtryskowy jest utrzymywany w czystości przez cały czas i przez cały czas układ jest smarowany. Olej Napędowy na naszych stacjach niestety jest niskiej jakości i jego smarność pozostawia wiele do życzenia (co jest jedną z głównych przyczyn przedwczesnego zużywania się wtryskiwaczy) a czystość też jest nie najlepsza więc zdecydowanie jest potrzeba poprawy zarówno smarności jak i czystości przy każdym tankowaniu (oprócz tego AR6900 d-max ma składniki w uproszczeniu obniżające spalanie i podnoszące moc silnika). Z tych popularnych i tanich środków do czyszczenia wtrysków STP jest jednym z lepszych.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Referencyjna dawka to 1ml na 1 litr ON. Można zastosować więcej (dwukrotna dawka) ale nie zawsze przynosi to pożądany efekt bo AR6900 D-max ma bardzo dużą zawartość cetane boostera a zbytnie jego podsinienie w niektórych silnikach może spowodować akustycznie gorszą pracę. Ja leje ok 60-70 ml na bak i jest ok. W mieście się tego nie odczuje za bardzo ale w trasie wg. moich subiektywnych odczuć i obiektywnych wyników przy dystrybutorze różnica jest zdecydowanie odczuwalna.
EDIT
Dostępne pojemności to 100 ml i 500 ml. Na zamówienie mogą być większe.
EDIT
Dostępne pojemności to 100 ml i 500 ml. Na zamówienie mogą być większe.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 10:21 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
AR6400-D Max lepiej stosować przy dodatnich temperaturach czy nie ma znaczenia pora roku?
Ostatnio zmieniony 28 lis 2016, 11:01 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.
Przymierzam sie do zakupu srodka do czyszczenia wtryskow, czy ten praparat moge smialo zastosowac czy polecacie cos sprawdzonego lepszego?
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-die ... 90540.html
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-die ... 90540.html
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
deyv1992, polecam zakupy u tomek evo. Kupiłem AR6400D-max i auto jakby lepiej odpala
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 15:28 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Ja dolewam od listopada 2015r do każdego tankowania Liqui Moly SPEED DIESEL ZUSATZ 2663.
Wychodzi 16-17 groszy na każdy litr paliwa. Dawkowanie 25ml na 10 litrów paliwa.
0,17 PLN to i tak mniej niż cena ON i ON Premium na stacjach.
AR6900-D MAX wychodzi podobnie cenowo, jeżeli jest lepszy od LM 2663 to zmienię.
LM Spulung 2666 użyłem raz, zalany został nim filtr paliwa, reszta poszła do baku.
Wychodzi 16-17 groszy na każdy litr paliwa. Dawkowanie 25ml na 10 litrów paliwa.
0,17 PLN to i tak mniej niż cena ON i ON Premium na stacjach.
AR6900-D MAX wychodzi podobnie cenowo, jeżeli jest lepszy od LM 2663 to zmienię.
LM Spulung 2666 użyłem raz, zalany został nim filtr paliwa, reszta poszła do baku.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Cena Klubowa AR6900 d-max to 65,00 zł za 500 ml więc wychodzi 0,13 zł do litra. AR6900 D-max używamy przez cały rok ale w zimie warto dodatkowo zastosować depresator. Sam używam AR6900d-max i depresator AR6350. Ogólnie moje auto "nie zauważa" ostatnich mrozów, choć na noc idzie do garażu więc w sumie ma na noc ciepło ale po kilku godzinnym postoju na mrozie przy minus 15 do minus 20 wsiadam i zapalam jak w lecie . Archoil AR6900 d-max może być niedługo delikatnie zmodyfikowany specjalnie pod paliwo dostępne na stacjach w PL bo różni się nieco od tego w US i tego za naszą zachodnią granicą.
ps. testowałem dziś w nocy zimowy płyn do spryskiwaczy Specola do minus 22. Stał całą noc na balkonie i nie zamarzł mimo, że nad ranem było minus 23 a jak stał to poniżej minus 19 nie schodziło.
ps. testowałem dziś w nocy zimowy płyn do spryskiwaczy Specola do minus 22. Stał całą noc na balkonie i nie zamarzł mimo, że nad ranem było minus 23 a jak stał to poniżej minus 19 nie schodziło.