[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
Jednego problemu nie rozwiązałem pojawił się kolejny. Straciłem prawe światło mijania, nie mogłem nic zrobić dopóki nie spaliła się żarówka od świateł drogowych, wtedy światło mijania pojawiło się. Wymieniłem żarówki od długich i znów straciłem prawe mijania. Niestety nawet po odpięciu przewodu od światła drogowego, światło mijania nie chce wrócić. Ponadto pojawiły się nowe błędy oświetlenie tablicy rejestracyjnej, czujniki parkowania oraz kilka innych. W następny poniedziałek stawiam zafirę do elektromechanika bo trzeba całą instalację przejrzeć. Mam zafirę niedługo i już mam jej serdecznie dość.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
I co kolego, poradzileś Sobie z problemem. Mi się dalej to zdarza, na razie jeżdżę, ale będę musiał w końcu z diagnozować tą usterkę.PiećkaM pisze:Witam, mam Zafirę 1.9 cdti 100 KM, 2006 r. u mnie problem polega na tym, że gaz w podłodze i max 3100 obrotów, a prędkość max 110km/h. Po wyłączeniu i uruchomieniu wszystko hula ok. Żadnych błędów, kontrolek, nic. DPF wycięty. W poniedziałek jadę sprawdzić EGR. Dam znać o wynikach.
PiećkaM, powiedz kolego czy poradziłeś sobie z problemem braku mocy po odpaleniu . Mam to samo brak dpf i egr rano musze go 2 razy odpalić żeby śmigał jak ta lala
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, 16:28 przez Danielsky, łącznie zmieniany 1 raz.
robpiwcio, a jak to się u ciebie kolego objawia? U mnie to się dzieje nie zawsze chociaż teraz coraz częściej zwłaszcza jak popada sobie deszczyk to nawet 2 razy dziennie rano i popołudniu po pracy normalnie wkreca się na obroty ale tak jakby bez turbo jakbym jechał jakimś silnikiem 1.1 l 10 KM hehe ale jak go zgasze i odpaleniu ponownie wszystko wporzadku
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jak zapale to jest wszystko ok, w czasie jazdy w pewnym momencie stwierdzam że brakuje mi mocy, na luzie gaz do dechy i tylko 3100 obrotów. Gaszę, zapalam ponownie i wszystko ok. Teraz dawno już mi nie zrobił psikusa. Jak się ociepli to muszę mu przeprowadzić mały przegląd.
4 lata do tyłu miałem moc tylko do 2200 obr. i też było, że jak wyłączyłem i zapaliłem to wszystko wracało do normy, wtedy wymieniłem filtr paliwa i pomogło. Teraz też wymieniłem ale nie pomogło.
W sumie to nie wiem co jest. Błędów nie mam.
Jakbyś coś wymyślił to daj znać.
Sorki że tak chaotycznie piszę ale klepię z telefonu a bardzo nie lubie.
4 lata do tyłu miałem moc tylko do 2200 obr. i też było, że jak wyłączyłem i zapaliłem to wszystko wracało do normy, wtedy wymieniłem filtr paliwa i pomogło. Teraz też wymieniłem ale nie pomogło.
W sumie to nie wiem co jest. Błędów nie mam.
Jakbyś coś wymyślił to daj znać.
Sorki że tak chaotycznie piszę ale klepię z telefonu a bardzo nie lubie.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 20:32 przez robpiwcio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja już u siebie wymieniłem filtr, mało tego kupiłem drugą obudowę i dalej mi się zdarzały utraty mocy. Chociaż dawno już nie miałem braku mocy.
Ja tak przypuszczam, że w 90% winny jest filtr paliwa. 4 lata temu to mi pomogło. Teraz jak mi pierwszy raz brakło mocy, to od razu uderzyłem do filtra i ciekł, też winny był oring.
Po wymianie wkładu i obudowy, już nie cieknie ale parę razy zdarzała mi się utrata mocy.
Przyjdzie ciepło to zajrzę jeszcze raz do tego filtra, może gdzieś się zapowietrza.
Ja tak przypuszczam, że w 90% winny jest filtr paliwa. 4 lata temu to mi pomogło. Teraz jak mi pierwszy raz brakło mocy, to od razu uderzyłem do filtra i ciekł, też winny był oring.
Po wymianie wkładu i obudowy, już nie cieknie ale parę razy zdarzała mi się utrata mocy.
Przyjdzie ciepło to zajrzę jeszcze raz do tego filtra, może gdzieś się zapowietrza.
Przepraszam za nieobecność ale sprawy służbowe ograniczyły mój dostęp do neta i forum. Poradziłem sobie z problemem. Przyczyną był przepływomierz powietrza. Wymieniłem na nowy. Udało mi się kupić za nieco ponad 800 złotych. Autko śmiga i wszystko ok. A co do światła to do kostki tej co przy obsadzie żarówki jest dostała mi się woda i zrobiło się zwarcie. kostka się mocno przypaliła.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
DPF ja usuwałem. Robiłem to poprzez to forum w znanej tutaj firmie. Było to już ponad 5 lat temu i na pewno utrata mocy nie jest przez DPF.
U mnie moc po odpaleniu jest, dopiero po kilku minutach jazdy zaczyna brakować. Wtedy muszę zgasić i zapalić ponownie i wtedy już się nie powtórzy, tzn.w tym samym dniu lub tej samej jeździe.
I co zaobserwowałem, że dzieje się tak jeśli silnik jest zimny, w pełni nagrzanym już tak się nie dzieje, w każdy razie, nie zdarzyła mi się utrata mocy jak jest w pełni nagrzany.
A co masz na myśli z tym usuniętym DPF-em???
U mnie moc po odpaleniu jest, dopiero po kilku minutach jazdy zaczyna brakować. Wtedy muszę zgasić i zapalić ponownie i wtedy już się nie powtórzy, tzn.w tym samym dniu lub tej samej jeździe.
I co zaobserwowałem, że dzieje się tak jeśli silnik jest zimny, w pełni nagrzanym już tak się nie dzieje, w każdy razie, nie zdarzyła mi się utrata mocy jak jest w pełni nagrzany.
A co masz na myśli z tym usuniętym DPF-em???
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 21:37 przez robpiwcio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 sty 2017, 12:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Karczew
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: b14net
robpiwcio, już tłumaczę dlaczego pytałem o usunięcie DPFu... Otóż zdarzały się przypadki, ż e podczas usuwania obsługi filtra z oprogramowania komputera, została usunięta obsługa niektórych błędów. Wtedy będziesz miał taki objaw, że coś się z autem zacznie dziać ale nie będziesz miał żadnej kontrolki (ani auta z kluczykiem ani kontrolki silnika) bo awaria powoduje wejście ECU w tryb awaryjny ale z powodu braku obsługi błędów - błąd nie zostanie nigdzie zapisany. W takim wypadku pozostaje szukanie 'na pałę' albo przywrócenie softu do oryginału. A skąd ten pomysł u mnie? Otóż w moim z19dth mam przeważnie rano błąd drugiego czujnika temperatury spalin dpf - objaw auto jedzie tylko do ok 2500 obr i jest mułem. I teraz jeśli została usunięta obsługa tego błędu razem z obsługą dpf to nie zgadniesz co jest przyczyną nigdy w życiu. Moja kochana Asterka po ponownym odpaleniu chodzi już ok więc to jakiś nie kontakt na stykach. W lato profilaktycznie wymienię ten czujnik. Moja sugestia sprawdź opcomem czujniki temperatury dpf (o ile jest taka możliwość po usunięciu). U mnie to chyba jest błąd 190052 ale nie pamiętam dokładnie.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 00:02 przez kfiatos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki za sugestie. Jest to bardzo prawdopodobne, że tak może być. Najbardziej zastanawia, że właśnie nie ma żadnych błędów. I jeszcze jedno, wcześniej czyli 4 lata temu miałem obroty do 2,5 tys. a teraz mam tak do 3,3 tys. jak na tryb awaryjny to chyba a za dużo, tak myślę.
Czekam na ocieplenie, wtedy kompleksowo chcę się wziąść za Zosię, gdyż muszę ją przygotować na wyjazd do Chorwacji na wakacje.
Czekam na ocieplenie, wtedy kompleksowo chcę się wziąść za Zosię, gdyż muszę ją przygotować na wyjazd do Chorwacji na wakacje.