Wtryski - Zafira B
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
devils pisze:Witam mam pytanko, odkryłem dziś z głupoty osłonę silnika i zobaczyłem przy dwóch wtryskach tłustą plamę z oleju lub z ropy, czy może to być cieknący wtrysk czy może szukać wycieku w innym miejscu ?
[url=http://images82.fotosik.pl/280/eb6ef68ff952f710m.jpg]Obrazek[/URL]
ciekną wtryski a konkretnie przelew- dość częsty przypadek w 1,7
na wtrysku jest głowiczka od przelewu i ona się rozszczlnia
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 19:47 przez tomzam, łącznie zmieniany 2 razy.
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
szczerze powiem że nie wiem, ale akurat jak byłem w warsztacie to się czymś takim zajmowali, zdejmuje się ten króciec z góry, pod spodem jest sprężynka - tyle widziałem przy okazji ale czy wymienia się tam uszczelki jakieś czy całe te króćce to nie wiem, nie interesowało mnie to za bardzo to nie dopytywałem mówili tylko że często się to zdarza, bardziej zastanawiał mnie bezsens montażu wtrysków w tym silniku bo żeby zmienić np. uszczelkę pod klawiaturą to trzeba wyjmować wtryskiwacze, poza tym mnogość uszczelek raczej sprzyja przeciekom
poszukaj gdzieś na forach corsa/astra - tam te silniki są często spotykane
poszukaj gdzieś na forach corsa/astra - tam te silniki są często spotykane
witam serdecznie pewnie sobie pomyślicie kolejne pytane z serii-
Silnik 1,9 CDTI 120KM 96r
Mam mały problem było ciepłlo auto paliło super, przyszły niskie tęperatury auto zaczęło cięzko palić tzn jak podgrzeje świece np. 3/4razy zapali lecz na początku puści białą chmurke. i tylko jak jest zimny taki objaw Silnik sie rozgrzeje zgaszę i pali od strzeała. kolejna sprawa Po odpaleniu słychać klekot nierównomierny meraliczny odgłos i równ ież ten efekt sie pojawia tylko przy zimnym silniku.
Swiece wymienione auto najechane 170tys Sprawdzone w ASO jak i wymieniona dwumasa przy120tyś
Silnik 1,9 CDTI 120KM 96r
Mam mały problem było ciepłlo auto paliło super, przyszły niskie tęperatury auto zaczęło cięzko palić tzn jak podgrzeje świece np. 3/4razy zapali lecz na początku puści białą chmurke. i tylko jak jest zimny taki objaw Silnik sie rozgrzeje zgaszę i pali od strzeała. kolejna sprawa Po odpaleniu słychać klekot nierównomierny meraliczny odgłos i równ ież ten efekt sie pojawia tylko przy zimnym silniku.
Swiece wymienione auto najechane 170tys Sprawdzone w ASO jak i wymieniona dwumasa przy120tyś
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
1.9 CDTI z 96 roku?
Musiałbyś podać VIN koledze @Bodek np. tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10686 i poprosić o numery świec jakie pasują do twojego silnika gdyż występowały dwa rodzaje różniące się długością o około 6mm (to dużo). Kiedy okaże się że masz jednak dobre, to sprawdź czy do każdej fajki dochodzi napięcie gdyż możliwe że broi ci przekaźnik.
Musiałbyś podać VIN koledze @Bodek np. tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10686 i poprosić o numery świec jakie pasują do twojego silnika gdyż występowały dwa rodzaje różniące się długością o około 6mm (to dużo). Kiedy okaże się że masz jednak dobre, to sprawdź czy do każdej fajki dochodzi napięcie gdyż możliwe że broi ci przekaźnik.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zadzwon do firmy top setup i sie dopytajKAMUI pisze:Witam.
Robiłem niedawno test wtryskiwaczy w swoim aucie tzn wymontowane i zawiezione do warsztatu który w tym się specjalizuje. Ogólnie pan w warsztacie stwierdził, że są ok i dostałem wydruk w którym wszystkie parametry są w granicach normy ale zaciekawiło mnie ostatnia pozycja w tym wydruku a mianowicie oznaczone jako PREINJEKTION i tam już były same zera przy wszystkich czterech wtryskach. Czy to jest prawidłowa wartość?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 15:27 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Tak dokładnie to oznacza, masz same zera bo testowali sam wtryskiwacz a przed wtryskiem steruje już elektronika ecu lub sterownik pompy.KAMUI pisze:A czy nie oznacza to przedwtrysku czyli wtrysk pilotujący?kysiu241 pisze:PREINJEKTION Czyli wtrysk wsteczny, więc na logikę wydaję się iż powinno być zero.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam kolegów. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na listwie wtryskowej w Opel Zafira B 1.9 cdti 120km 2006? Niestety nie mam jeszcze Op coma i szczegółowych parametrów nie mogę podać Sprawdzalem więc przez bluetooth na Car Scanner przez iCar 2. Wartość to ok 29tys kPasc. czyli 290 Bar przy zimnym silniku na postoju. Dodam, że cieknie mi 4ty wtrysk (w poniedziałek jade do warsztatu to zrobić).
Uzupełniam o wykresy parametrów na postoju z przed paru minut. Silnik niezagrzany.
Uzupełniam o wykresy parametrów na postoju z przed paru minut. Silnik niezagrzany.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 21:00 przez mikolay, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dane z bloków pomiarowych silnik nienagrzany na postoju (coś budzi Wasze podejrzenia?)
Napięcie akumulatora 14.3 V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 %
Pożądane jałowe 825 obr/min
Prędkość silnika 836 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
Obliczany przepływ powietrza 47 kg/h
Przepływomierz powietrza 24 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego 16 °C
Temperatura powietrza zasilanego 3.50 V
Temperatura cieczy chłodzącej 40 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 2.99 V
Temperatura paliwa 11 °C
Temperatura paliwa 3.67 V
Poziom oleju Normalne
Ciśnienie oleju Normalne
Status poziomu oleju silnika Okay
Ciśnienie atmosferyczne 101 kPa
Ciśnienie atmosferyczne 4.00 V
żądanie ciśnienia ładowania 120 kPa
Ciśniemnie ładowania 106 kPa
Ciśniemnie ładowania 1.70 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania 75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 45 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 33 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy 5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa 25.05 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa 1.04 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 27 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 36 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa 1.39 a
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 88 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 0.51 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 38 %
Przełącznik informacyjny A/C Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 405 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 0.7 V
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła Nieaktywny
Prędkość pojazdu 0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control) Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V
Dodano po 2 minutach 10 sekundach:
I wtryski z wczoraj silnik nienagrzany odpowiednio bez gazu i 2 2,5 3tys obrotów:
Napięcie akumulatora 14.3 V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 %
Pożądane jałowe 825 obr/min
Prędkość silnika 836 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
Obliczany przepływ powietrza 47 kg/h
Przepływomierz powietrza 24 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego 16 °C
Temperatura powietrza zasilanego 3.50 V
Temperatura cieczy chłodzącej 40 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 2.99 V
Temperatura paliwa 11 °C
Temperatura paliwa 3.67 V
Poziom oleju Normalne
Ciśnienie oleju Normalne
Status poziomu oleju silnika Okay
Ciśnienie atmosferyczne 101 kPa
Ciśnienie atmosferyczne 4.00 V
żądanie ciśnienia ładowania 120 kPa
Ciśniemnie ładowania 106 kPa
Ciśniemnie ładowania 1.70 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania 75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 45 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 33 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy 5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa 25.05 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa 1.04 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 27 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej 0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 36 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa 1.39 a
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 88 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 0.51 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 38 %
Przełącznik informacyjny A/C Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 405 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 0.7 V
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła Nieaktywny
Prędkość pojazdu 0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control) Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V
Dodano po 2 minutach 10 sekundach:
I wtryski z wczoraj silnik nienagrzany odpowiednio bez gazu i 2 2,5 3tys obrotów:
-
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 paź 2018, 15:11
- Imię: Mikołaj
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 2006
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
I parametry z dzisiaj. Rano zaraz po odpaleniu i potem krótka przejażdżka do osiągnięcia temp 85stC
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 12:10 przez mikolay, łącznie zmieniany 3 razy.