przepływomierz powietrza cdti
Mam problem ze swoim przepływomierzem i nie mogę znaleźć żadnych używek co mają 3 piny, wszędzie z 4 pinami a mi to nie pasuje. Czy to jest jakieś unikatowe ? Chciałem na początek kupić jakąś używkę, to może się uda a jak nie to będę zmuszony kupić oryginał bosha za 500 zł. Tak w ogóle to jakaś częsty przypadek w tych silnikach czy co ? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z uszkodzonym przepływomierzem.
EDIT: Numer mojej przepływki FGP 55350046, co ciekawe na allegro są chyba tylko 3 szt oryginalnych ze znaczkiem GM to w takim razie te FGP co ja mam to są podróby ?
EDIT: Numer mojej przepływki FGP 55350046, co ciekawe na allegro są chyba tylko 3 szt oryginalnych ze znaczkiem GM to w takim razie te FGP co ja mam to są podróby ?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 15:35 przez organista15, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
93184406 - nr części
836646 - nr katalogowy
MIERNIK PRZEPŁYWU POWIETRZA, ZESP., FILTR POWIETRZA (NR PRODUKCYJNY 55350046)
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... fault-0113
http://sklep.dixi-car.pl/przeplywomierz ... -2426.html
836646 - nr katalogowy
MIERNIK PRZEPŁYWU POWIETRZA, ZESP., FILTR POWIETRZA (NR PRODUKCYJNY 55350046)
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... fault-0113
http://sklep.dixi-car.pl/przeplywomierz ... -2426.html
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam jeśli mogę dokleję się z moim problemem mam zafirę 1.7 cdti 2009
wyskoczył mi błąd ECN 010052 podobno to przepływomierz, dzisiaj mi dwa razy kontrolka auto z kluczem się zaświeciła i zgasła po wy pedałowaniu wyskoczył mi błąd podany wcześniej. wczoraj od spodu myłem silnik, aby znaleźć drobne wycieki ponieważ jadę jutro do mechanika na wymianę stabilizatorów i myślałem że tym myciem coś zepsułem ale jeśli ten błąd dotyczy przepływomierza to wątpię bo jest on u góry.
dwa miesiące temu wymieniłem sondę lambdę na nową.
także zdarzyło mi się że jak chciałem się zatrzymać na światłach to gasł i mam wrażenie że czasami nie równo chodzi w czasie jazdy ale to może tylko wrażenie.
Mam prośbę o opinię i jakie mogą być koszty naprawy i co trzeba zrobić
wyskoczył mi błąd ECN 010052 podobno to przepływomierz, dzisiaj mi dwa razy kontrolka auto z kluczem się zaświeciła i zgasła po wy pedałowaniu wyskoczył mi błąd podany wcześniej. wczoraj od spodu myłem silnik, aby znaleźć drobne wycieki ponieważ jadę jutro do mechanika na wymianę stabilizatorów i myślałem że tym myciem coś zepsułem ale jeśli ten błąd dotyczy przepływomierza to wątpię bo jest on u góry.
dwa miesiące temu wymieniłem sondę lambdę na nową.
także zdarzyło mi się że jak chciałem się zatrzymać na światłach to gasł i mam wrażenie że czasami nie równo chodzi w czasie jazdy ale to może tylko wrażenie.
Mam prośbę o opinię i jakie mogą być koszty naprawy i co trzeba zrobić
Witam ponowie pytanie może ktoś pomoże
Mam prośbę o radę, ostatnio nawala mi przepływomierz powietrza informacja z kompa taki błąd pokazał, błąd skasował mechanik powiedział że jak się jeszcze raz zapali to kupić nowy i wymienić, przepływomierz to 1.7CDTi PRZEPŁWOMIERZ BOSCH 0281002832 OPEL
Auto czasami lekko szarpie i chyba więcej pali, trochę gorzej jeździ.
Pytania
1. Czy taki przepływomierz mogę jakość wyczyścić aby nie kupować nowego ?
2. czy będę potrafił sam zamontować, wygląda że łatwo się to robi ?
3. kolega dzisiaj za mną jechał i mówił że czasami mi auto dymi czy to może być winna tego przepływomierza, ponieważ dzisiaj także dał o sobie znać ?
z góry dzięki za pomoc
Mam prośbę o radę, ostatnio nawala mi przepływomierz powietrza informacja z kompa taki błąd pokazał, błąd skasował mechanik powiedział że jak się jeszcze raz zapali to kupić nowy i wymienić, przepływomierz to 1.7CDTi PRZEPŁWOMIERZ BOSCH 0281002832 OPEL
Auto czasami lekko szarpie i chyba więcej pali, trochę gorzej jeździ.
Pytania
1. Czy taki przepływomierz mogę jakość wyczyścić aby nie kupować nowego ?
2. czy będę potrafił sam zamontować, wygląda że łatwo się to robi ?
3. kolega dzisiaj za mną jechał i mówił że czasami mi auto dymi czy to może być winna tego przepływomierza, ponieważ dzisiaj także dał o sobie znać ?
z góry dzięki za pomoc
- marek
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: POLSKA
- Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
Witam .Chcę do Zafiry 1.9cdti po chiptuningu zamontować sportowy filtr powietrza - stożek lub wkładkę . Ale obawiam się czy olejek którym nasącza się filtr nie uszkodzi przepływomierza .Więc mam pytanie do posiadaczy Zafir 1.9 cdti ze sportowymi filtrami powietrza :czy mieliście problemy z przepływomierzem ? Będę wdzięczny za odpowiedzi .
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lut 2017, 21:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Na wstępie witam serdecznie wszystkich kolegów i koleżanki tego forum. Odgrzewam trochę stary temat, ale nie chcę otwierać nowego aby nie śmiecić.
Moje pytanie dotyczy przepływomierza i jego pracy, od dłuższego czasu walczę z dużym zużyciem paliwa po drodze wymieniłem padnięty termostat, czyszczenie wtryskiwaczy i dotarłem do przepływki. Za pomocą OC sczytałem wartości przepływomierza wyliczanego z tym mierzonym z czujnika. Różnica pomiędzy tymi dwoma wielkościami różni się o jakieś 50 % (z pomiarów to jest ok 48%). Czyli dawka powietrza jest mniejsza od tej wymaganej przez komputer jak dobrze rozumiem. Dlatego zakupiłem inną używkę przepływki i zamontowałem u siebie objaw jest taki sam. Następnym moim krokiem było sprawdzenie wtyczki do przepływomierza wersja z 3 stykami. Znalazłem masę, sygnał i zasilanie na przekręconym kluczyku napięcie 12.2 V a na uruchomionym silniku 14.2 V czyli w normie. Przy okazji sprawdziłem przewód masy jaką ma oporność i wyszło u mnie 860 Ohm jak dla mnie duża wartość.
Nie wiem co mam dalej robić, aby sprawdzić poprawne działanie przepływomierza. Nie jestem elektronikiem nie wiem jaki sygnał powinien być na przewodzie sygnał, napięcie do 5V czy coś innego.
Czy ktoś miał coś podobnego u siebie albo jakieś sugestie co robić dalej.
Moje pytanie dotyczy przepływomierza i jego pracy, od dłuższego czasu walczę z dużym zużyciem paliwa po drodze wymieniłem padnięty termostat, czyszczenie wtryskiwaczy i dotarłem do przepływki. Za pomocą OC sczytałem wartości przepływomierza wyliczanego z tym mierzonym z czujnika. Różnica pomiędzy tymi dwoma wielkościami różni się o jakieś 50 % (z pomiarów to jest ok 48%). Czyli dawka powietrza jest mniejsza od tej wymaganej przez komputer jak dobrze rozumiem. Dlatego zakupiłem inną używkę przepływki i zamontowałem u siebie objaw jest taki sam. Następnym moim krokiem było sprawdzenie wtyczki do przepływomierza wersja z 3 stykami. Znalazłem masę, sygnał i zasilanie na przekręconym kluczyku napięcie 12.2 V a na uruchomionym silniku 14.2 V czyli w normie. Przy okazji sprawdziłem przewód masy jaką ma oporność i wyszło u mnie 860 Ohm jak dla mnie duża wartość.
Nie wiem co mam dalej robić, aby sprawdzić poprawne działanie przepływomierza. Nie jestem elektronikiem nie wiem jaki sygnał powinien być na przewodzie sygnał, napięcie do 5V czy coś innego.
Czy ktoś miał coś podobnego u siebie albo jakieś sugestie co robić dalej.
Zawsze do przodu
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lut 2017, 21:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam kolegę spectroB
filtr wymieniowy, w sprawie DPF to ten model miał kiedyś. Gdy jakiś czas temu byłem na kanale i widziałem pozostałość po tym elemencie z jednym jakimś czujnikiem temp spalin widziałem. Taki już kupiłem samochód. Ktoś to zrobiłem niestarannie te wycinanie filtra DPF czy coś jeszcze mogę zrobić sprawdzić. W sprawie Boot sensora to już też czyściłem z tego syfu jaki był na nim.
filtr wymieniowy, w sprawie DPF to ten model miał kiedyś. Gdy jakiś czas temu byłem na kanale i widziałem pozostałość po tym elemencie z jednym jakimś czujnikiem temp spalin widziałem. Taki już kupiłem samochód. Ktoś to zrobiłem niestarannie te wycinanie filtra DPF czy coś jeszcze mogę zrobić sprawdzić. W sprawie Boot sensora to już też czyściłem z tego syfu jaki był na nim.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 23:05 przez Small, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze do przodu
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lis 2015, 21:09
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wołczyn
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam Mam problem z przepływomierzem a mianowicie pokazuje o połowę wartości mniej niż wyliczona Podpinany był już inny przepływomierz dalej to samo trzeci pożyczony od kolegi z jego auta dalej to samo. Moje założone do jego auta pokazują wartości prawidłowe,czyli porównywalne z tymi wyliczonymi przez kompa ,więc niby sprawne.Dodam że filtr powietrza jest czysty nawet odpiąłem rura od filtra powietrza Aby nie powodowała jakiś zahamowań i dalej to samo, teraz pytanie co może powodować obniżanie wartości przepływomierza?co i jak można jeszcze sprawdzić co może powodować problemy?dodam że nie świeci mi się żadna lampka awaryjna oraz brak błędów z komputera.Jedynie co auto jest dość mułowate, na wyższych obrotach Tak tego się nie odczuwa ale na niskich jest to bardzo uciążliwe.Kolejna sprawa to wartości czujników położenia pedału gazu czy mają być aż tak duże rozbieżności pomiędzy nimi czy jest to też związane z jakąś usterkę w załączeniu prześle Logi z op-coma do sprawdzenia być może ktoś jeszcze wyłapie jakieś nieprawidłowości
- Załączniki
-
- zafira tom.rar
- Dane z op-coma
- (20.46 KiB) Pobrany 87 razy
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 21:53 przez tomek0267, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Cześć,
Auto: Zafira B, 2009, 150 KM
Kilka tygodni temu pojawił mi się problem na powrocie z dłuższego wyjazdu. Otóż jadą autostradą ok. 120km/h (tak, tak - nie należę do tych co grzeją 150 i więcej , na wyświetlaczu po 3 h jazdy pojawiły się 2 kontrolki: kluczyk (serwis) i alternator ("iskierka"). Auto straciło moc - jazda bez turbo Zjechałem na parking, trochę poszperałem w necie i tu na forum i wyszło na to, że winny temu był przepływomierz powietrza (po odpięciu go, błędy znikły). Przejechałem kilka km i to samo. Kolejno przeczyściłem przepływomierz sprężonym powietrzem i wd40. Działało. 10 km. Gdy skasowałem błąd za pomocą OBD, na chwilę pomogło i znów nic. Jakoś musiałem jednak dojechać do domu i tak jechałem ok. 150 k (bez turbo). Stanąłem na parkingu by odpocząć, przy okazji odpiąłem pin od przepływomierza, auto postało ok. 20 min (wyłączone). Po włączeniu silnika (i włożeniu pina), na wiele nie liczyłem, ale błędy znikły i bez przeszkód, z pełną mocą, dojechałem. I w zasadzie przez miesiąc nie było problemu.
Dziś po przejechaniu ok. 40 km drogą ekspresową, średnio. 80-90 km/h, komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie). Moc cały czas była, żadne kontrolki się nie zaświeciły, tylko to spalanie mnie przeraziło, niemal znikąd.
Co łączy te dwa przypadki? W obu auto przed jazdą stało w nocy "pod chmurką", trochę na nie lało (ok. 2-3h), od rana było sucho i gorąco (powyżej 25 st, auto czarne, więc mogło się nieźle rozgrzać), usterka pojawiła się po pewnym czasie, nie od razu, gdy przejechałem już te kilkadziesiąt km.
Teraz do końca nie wiem, czy łączyć te fakty (bo ktoś mi gdzieś wcześniej powiedział, że przy błędach przepływomierza może być większe spalanie)?
Czy pojawiła się jakaś inna usterka? Coś, co dopiero się objawiło (dodam, że spalanie postojowe jest w normie, bez zmian od ponad roku)?
Czy po wymianie przepływomierza będzie dobrze?
W jaki sposób mogę zdefiniować najlepiej, co mogło się stać? Czy np. po chłodnej nocy auto będzie mogło pracować normalnie?
Z góry dzięki za pomoc!
Szymon
Auto: Zafira B, 2009, 150 KM
Kilka tygodni temu pojawił mi się problem na powrocie z dłuższego wyjazdu. Otóż jadą autostradą ok. 120km/h (tak, tak - nie należę do tych co grzeją 150 i więcej , na wyświetlaczu po 3 h jazdy pojawiły się 2 kontrolki: kluczyk (serwis) i alternator ("iskierka"). Auto straciło moc - jazda bez turbo Zjechałem na parking, trochę poszperałem w necie i tu na forum i wyszło na to, że winny temu był przepływomierz powietrza (po odpięciu go, błędy znikły). Przejechałem kilka km i to samo. Kolejno przeczyściłem przepływomierz sprężonym powietrzem i wd40. Działało. 10 km. Gdy skasowałem błąd za pomocą OBD, na chwilę pomogło i znów nic. Jakoś musiałem jednak dojechać do domu i tak jechałem ok. 150 k (bez turbo). Stanąłem na parkingu by odpocząć, przy okazji odpiąłem pin od przepływomierza, auto postało ok. 20 min (wyłączone). Po włączeniu silnika (i włożeniu pina), na wiele nie liczyłem, ale błędy znikły i bez przeszkód, z pełną mocą, dojechałem. I w zasadzie przez miesiąc nie było problemu.
Dziś po przejechaniu ok. 40 km drogą ekspresową, średnio. 80-90 km/h, komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie). Moc cały czas była, żadne kontrolki się nie zaświeciły, tylko to spalanie mnie przeraziło, niemal znikąd.
Co łączy te dwa przypadki? W obu auto przed jazdą stało w nocy "pod chmurką", trochę na nie lało (ok. 2-3h), od rana było sucho i gorąco (powyżej 25 st, auto czarne, więc mogło się nieźle rozgrzać), usterka pojawiła się po pewnym czasie, nie od razu, gdy przejechałem już te kilkadziesiąt km.
Teraz do końca nie wiem, czy łączyć te fakty (bo ktoś mi gdzieś wcześniej powiedział, że przy błędach przepływomierza może być większe spalanie)?
Czy pojawiła się jakaś inna usterka? Coś, co dopiero się objawiło (dodam, że spalanie postojowe jest w normie, bez zmian od ponad roku)?
Czy po wymianie przepływomierza będzie dobrze?
W jaki sposób mogę zdefiniować najlepiej, co mogło się stać? Czy np. po chłodnej nocy auto będzie mogło pracować normalnie?
Z góry dzięki za pomoc!
Szymon
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Trzeba podpiąć pod kompa i zobaczyć wartości jakie pokazuje przeplywka, ewentualnie jak się pojawi błąd to jaki jest jego numer. Będzie łatwiej pomoc
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Zrobiłem jeszcze dziś mały test:szymku pisze: ↑30 maja 2018, 22:21 Cześć,
Auto: Zafira B, 2009, 150 KM
Kilka tygodni temu pojawił mi się problem na powrocie z dłuższego wyjazdu. Otóż jadą autostradą ok. 120km/h (tak, tak - nie należę do tych co grzeją 150 i więcej , na wyświetlaczu po 3 h jazdy pojawiły się 2 kontrolki: kluczyk (serwis) i alternator ("iskierka"). Auto straciło moc - jazda bez turbo Zjechałem na parking, trochę poszperałem w necie i tu na forum i wyszło na to, że winny temu był przepływomierz powietrza (po odpięciu go, błędy znikły). Przejechałem kilka km i to samo. Kolejno przeczyściłem przepływomierz sprężonym powietrzem i wd40. Działało. 10 km. Gdy skasowałem błąd za pomocą OBD, na chwilę pomogło i znów nic. Jakoś musiałem jednak dojechać do domu i tak jechałem ok. 150 k (bez turbo). Stanąłem na parkingu by odpocząć, przy okazji odpiąłem pin od przepływomierza, auto postało ok. 20 min (wyłączone). Po włączeniu silnika (i włożeniu pina), na wiele nie liczyłem, ale błędy znikły i bez przeszkód, z pełną mocą, dojechałem. I w zasadzie przez miesiąc nie było problemu.
Dziś po przejechaniu ok. 40 km drogą ekspresową, średnio. 80-90 km/h, komputer nagle zaczął pokazywać duże spalanie, rzędu 20-35l (tylko gdy dodawałem gazu, nawet spokojnie). Moc cały czas była, żadne kontrolki się nie zaświeciły, tylko to spalanie mnie przeraziło, niemal znikąd.
Co łączy te dwa przypadki? W obu auto przed jazdą stało w nocy "pod chmurką", trochę na nie lało (ok. 2-3h), od rana było sucho i gorąco (powyżej 25 st, auto czarne, więc mogło się nieźle rozgrzać), usterka pojawiła się po pewnym czasie, nie od razu, gdy przejechałem już te kilkadziesiąt km.
Teraz do końca nie wiem, czy łączyć te fakty (bo ktoś mi gdzieś wcześniej powiedział, że przy błędach przepływomierza może być większe spalanie)?
Czy pojawiła się jakaś inna usterka? Coś, co dopiero się objawiło (dodam, że spalanie postojowe jest w normie, bez zmian od ponad roku)?
Czy po wymianie przepływomierza będzie dobrze?
W jaki sposób mogę zdefiniować najlepiej, co mogło się stać? Czy np. po chłodnej nocy auto będzie mogło pracować normalnie?
Z góry dzięki za pomoc!
Szymon
po nocy oczywiście spalanie wciąż duże, więc wypiąłem wtyczkę przepływomierza. Pojawił się błąd, ale auto zaczęło normalnie spalać i nawet turbo działało (przejechałem ok. 1km). Wpiąłem więc ponownie, co prawda kontorlka nie zgasła, ale spalanie mniej więcej w normie. Myślę, że jest to jasny komunikat o usterce przepływomierza, który kwalifikuje się już do wymiany (był 2 razy czyszczony).
Używanego na pewno nie kupię. Znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/przeplywomierz-opel-z ... 49599.html
i takie:
https://e-opel24.pl/produkt/przeplywomi ... 8-2-0-2-2/
Zapewne lepiej kupić kupić oryginał, nieprawdaż?
Szymon
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jak najbardziej nowy orginal i spokój na długi czas
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Jeszcze jedno pytanie odnośnie przepływomierza. Sprawdziłem jeszcze raz przez zamówieniem nowego, kod jaki mam na obecnym: GM 55350046, czyli zapewne oryginał fabryczny.
W sieci jest sporo nowych "oryginałów" kilku producentów, ale na GM nie trafiłem. Mogę prosić o wskazanie najlepszego producenta/egzemplarza? Który Wy kupowaliście?
Niby piny pasują, oznaczenia kodowe także, ale wybór jest znaczny, także widełki cenowe spore.
Z góry dzięki za pomoc!
Szymon
W sieci jest sporo nowych "oryginałów" kilku producentów, ale na GM nie trafiłem. Mogę prosić o wskazanie najlepszego producenta/egzemplarza? Który Wy kupowaliście?
Niby piny pasują, oznaczenia kodowe także, ale wybór jest znaczny, także widełki cenowe spore.
Z góry dzięki za pomoc!
Szymon