Wymiana silnika - 18XER
Wymiana silnika - 18XER
Cześć,
Niestety wysłużony silnik 1,8 sprawia coraz więcej problemów - słabo z mocą (zakładam, ze to silnik ale kto wie...) i wciąga olej że hoho (część wycieka po bloku w komorze). Samochód od przeciętnego handlarza więc po podłączeniu OP COMa wyszło, że zamiast 180k km ma już 280 k km Z tego co się zorientowałem to mam 2 opcje:
- remont kapitalny - wstępny koszt to ok 6k pln i będzie jak nowy
- wymiana silnika na coś używanego - trochę ponad połowa kwoty ale nie wiadomo w jakim stanie ten nowy silnik
Skłaniam się do tej 2 opcji bo może i po kapitalce silnik będzie latał ale nie wiadomo co z resztą. Już teraz prawdopodobnie czeka mnie wymiana piasty bo chyba zdechł czujnik ABS (to jak sam raz nie jest skomplikowane i drogie) ale coś puka w kole i nie jest to zawieszenie- wstępna diagnoza to regeneracja maglownicy. Tak wiec co z tego jak serce będzie jak nowe skoro reszta może się sypać poza tym, są też inne mankamenty ale to na razie są detale bez wpływu na komfort jazdy. Nie wiem ile będę jeszcze jeździł - zgaduję że ok 2-3 lat jak się zdecyduję na remont. Dodam jeszcze, że jeżdżę raczej mało - 10k km na rok.
Czyli opcja wymiany i tutaj kilka pytań bo może ktoś już to robił. Słyszałem o firmach które oferują wymianę wraz z silnikiem i dają gwarancję. Znalazłem nawet ogłoszenie ale z woj. Sląskiego więc od rodzinnej Warszawy dość daleko - może znacie coś podobnego w woj. Mazowieckim?
Jeżeli chodzi o używkę to myślałem o allegro i czymś z środkowej półki - ok 1500 za jednostkę. Tutaj pytanie, bawić się w poszukiwanie takiej w samochodzie i oględziny z mechanikiem czy bez rozbierania to i tak loteria? Pewnym plusem kupienia silnika odzielnie jest to, że przed wymianą można spokojnie obejrzeć i poszukać okazyjnych części na podstawowy remont jak będzie trzeba coś robić.
Niestety wysłużony silnik 1,8 sprawia coraz więcej problemów - słabo z mocą (zakładam, ze to silnik ale kto wie...) i wciąga olej że hoho (część wycieka po bloku w komorze). Samochód od przeciętnego handlarza więc po podłączeniu OP COMa wyszło, że zamiast 180k km ma już 280 k km Z tego co się zorientowałem to mam 2 opcje:
- remont kapitalny - wstępny koszt to ok 6k pln i będzie jak nowy
- wymiana silnika na coś używanego - trochę ponad połowa kwoty ale nie wiadomo w jakim stanie ten nowy silnik
Skłaniam się do tej 2 opcji bo może i po kapitalce silnik będzie latał ale nie wiadomo co z resztą. Już teraz prawdopodobnie czeka mnie wymiana piasty bo chyba zdechł czujnik ABS (to jak sam raz nie jest skomplikowane i drogie) ale coś puka w kole i nie jest to zawieszenie- wstępna diagnoza to regeneracja maglownicy. Tak wiec co z tego jak serce będzie jak nowe skoro reszta może się sypać poza tym, są też inne mankamenty ale to na razie są detale bez wpływu na komfort jazdy. Nie wiem ile będę jeszcze jeździł - zgaduję że ok 2-3 lat jak się zdecyduję na remont. Dodam jeszcze, że jeżdżę raczej mało - 10k km na rok.
Czyli opcja wymiany i tutaj kilka pytań bo może ktoś już to robił. Słyszałem o firmach które oferują wymianę wraz z silnikiem i dają gwarancję. Znalazłem nawet ogłoszenie ale z woj. Sląskiego więc od rodzinnej Warszawy dość daleko - może znacie coś podobnego w woj. Mazowieckim?
Jeżeli chodzi o używkę to myślałem o allegro i czymś z środkowej półki - ok 1500 za jednostkę. Tutaj pytanie, bawić się w poszukiwanie takiej w samochodzie i oględziny z mechanikiem czy bez rozbierania to i tak loteria? Pewnym plusem kupienia silnika odzielnie jest to, że przed wymianą można spokojnie obejrzeć i poszukać okazyjnych części na podstawowy remont jak będzie trzeba coś robić.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jest jeszcze jeden sposób- kupno auta z Anglii. Oczywiście najlepiej jakby ktoś był na miejscu i gruntownie prześwietlił wóz. Tak na szybko znalazłem auta mające poniżej 100 000mil za niecałe 1000 funtów (wg sprzedającego). Wyniesie więcej niż 6 tyś ale resztę auta możesz pogonić na części. Musisz skalkulować czy taki zabieg opłaciłby się.
Witam.
Mam aktualnie też dylemat wymiany na nowy bo ten właśnie mi zdechł. Czy udało Ci się znaleźć coś i jak skończyło się u Ciebie?
EDIT
Hej
Szukam informacji na temat naprawy silniczka mojego który mi się rozsypal. Tzn przejechałem przez kałuże i silnik zgasł . Dzisiaj sprawdzilem ze coś stuka i uwalilo mi grot od swiecy na pierwszym cylindrze . Więc czeka mnie remont , zastanawiam się co lepiej sie opłaca?
Mam aktualnie też dylemat wymiany na nowy bo ten właśnie mi zdechł. Czy udało Ci się znaleźć coś i jak skończyło się u Ciebie?
EDIT
Hej
Szukam informacji na temat naprawy silniczka mojego który mi się rozsypal. Tzn przejechałem przez kałuże i silnik zgasł . Dzisiaj sprawdzilem ze coś stuka i uwalilo mi grot od swiecy na pierwszym cylindrze . Więc czeka mnie remont , zastanawiam się co lepiej sie opłaca?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 21:57 przez Opelek97, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam ...
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Kolego miałem ten sam problem z moim 18 XER z tym że w viki.U mnie skończyła się uszczelka pod głowicą, i szczerze mówiąc nie widziałem sensu remontowania tego silnika. Kupiłem drugi silnik za ok 100 funa. Zanim poszedł pod maskę wymieniłem rozrząd i pompę plus pasek osprzętu. Również kupiłem nowy zestaw uszczelek do chłodniczki oleju, tak na wszelki skoro już wszystko na wierzchu.I po tym zabrałem się za demontaż starego. Jeśli masz choć trochę pojęcia o mechanice to zrobisz to bez problemu. Najważniejsze to każdy przewód( wtyczkę) należy sobie opisać, dużo tego nie ma. Rozrusznik, altek, czujnik na skrzyni biegów, sonda lambda, wąż od paliwa, mogłem coś pominąć ale raczej to wszystko. Oczywiście półosie trzeba też zdemontować jak i wszystkie poduszki. W wyjęciu silnika pomógł mi dźwig do tego który pożyczylem od znajomego mechanika. Choć podejrzewam że bez tego też by dało radę, acz kolwiek pewnie było by to hard. Cała robota( demontaż i montaż drugiego silnika) zajęła mi jeden dzionek. Zapomniałem dodać że również trzeba odkręcić śruby trzymające skrzynie biegów. Przy okazji sprawdzisz stan sprzęgła.piotraspl pisze:Cześć,
Niestety wysłużony silnik 1,8 sprawia coraz więcej problemów - słabo z mocą (zakładam, ze to silnik ale kto wie...) i wciąga olej że hoho (część wycieka po bloku w komorze). Samochód od przeciętnego handlarza więc po podłączeniu OP COMa wyszło, że zamiast 180k km ma już 280 k km Z tego co się zorientowałem to mam 2 opcje:
- remont kapitalny - wstępny koszt to ok 6k pln i będzie jak nowy
- wymiana silnika na coś używanego - trochę ponad połowa kwoty ale nie wiadomo w jakim stanie ten nowy silnik
Skłaniam się do tej 2 opcji bo może i po kapitalce silnik będzie latał ale nie wiadomo co z resztą. Już teraz prawdopodobnie czeka mnie wymiana piasty bo chyba zdechł czujnik ABS (to jak sam raz nie jest skomplikowane i drogie) ale coś puka w kole i nie jest to zawieszenie- wstępna diagnoza to regeneracja maglownicy. Tak wiec co z tego jak serce będzie jak nowe skoro reszta może się sypać poza tym, są też inne mankamenty ale to na razie są detale bez wpływu na komfort jazdy. Nie wiem ile będę jeszcze jeździł - zgaduję że ok 2-3 lat jak się zdecyduję na remont. Dodam jeszcze, że jeżdżę raczej mało - 10k km na rok.
Czyli opcja wymiany i tutaj kilka pytań bo może ktoś już to robił. Słyszałem o firmach które oferują wymianę wraz z silnikiem i dają gwarancję. Znalazłem nawet ogłoszenie ale z woj. Sląskiego więc od rodzinnej Warszawy dość daleko - może znacie coś podobnego w woj. Mazowieckim?
Jeżeli chodzi o używkę to myślałem o allegro i czymś z środkowej półki - ok 1500 za jednostkę. Tutaj pytanie, bawić się w poszukiwanie takiej w samochodzie i oględziny z mechanikiem czy bez rozbierania to i tak loteria? Pewnym plusem kupienia silnika odzielnie jest to, że przed wymianą można spokojnie obejrzeć i poszukać okazyjnych części na podstawowy remont jak będzie trzeba coś robić.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 18:25 przez dany1107, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Niestety trzeba za to zapłacićdany1107 pisze:Jeśli masz papiery od auta to powinieneś mieć tam kartkę wielkości karty płatniczej i będzie tam cod car pas. 4 cyfry. Jak nie to w oplu po okazaniu nr vin i chyba papierów że jesteś właścicielem podadzą ci car pas.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Tak tak. Zapomniałem napisać że to nie za free.Bodek pisze:Niestety trzeba za to zapłacićdany1107 pisze:Jeśli masz papiery od auta to powinieneś mieć tam kartkę wielkości karty płatniczej i będzie tam cod car pas. 4 cyfry. Jak nie to w oplu po okazaniu nr vin i chyba papierów że jesteś właścicielem podadzą ci car pas.
Hej.
Dzisiaj tj. W pt zostal zamontowany komputer po wgraniu nowych orginalnych uustawień i silnik odpalił.
Kolejny krok to kontrola błędów i kasowanie.
Kolejny krok jazda autem na odcinku 200km.
Kolejne kroki ro obserwacja na wycieki , pocenie sie silnika = ok
Naprawa zakończona.
Podsumowanie:
1.koszty naprawy =2700
2.koszty czesci = 2230
a - silnik 1700 / przebieg 122tys.
b - cewka zapłonu 130 - uzywka sprawna
c - sterownik silnika 200zl + ustawienie 200zl
3. Czas naprawy = 2mc i 14dni
Konkluzja- generalnie omijać głębokie kałuże i uważać na zalanie silnika wodą oraz aby oslaniac filtr dolotu powietrza od możliwości dostania sie do niego wody a przez to zassanie przez przepustnice do ukladu powietrza.
Dzisiaj tj. W pt zostal zamontowany komputer po wgraniu nowych orginalnych uustawień i silnik odpalił.
Kolejny krok to kontrola błędów i kasowanie.
Kolejny krok jazda autem na odcinku 200km.
Kolejne kroki ro obserwacja na wycieki , pocenie sie silnika = ok
Naprawa zakończona.
Podsumowanie:
1.koszty naprawy =2700
2.koszty czesci = 2230
a - silnik 1700 / przebieg 122tys.
b - cewka zapłonu 130 - uzywka sprawna
c - sterownik silnika 200zl + ustawienie 200zl
3. Czas naprawy = 2mc i 14dni
Konkluzja- generalnie omijać głębokie kałuże i uważać na zalanie silnika wodą oraz aby oslaniac filtr dolotu powietrza od możliwości dostania sie do niego wody a przez to zassanie przez przepustnice do ukladu powietrza.
Pozdrawiam ...