[TUT/B]Czyszczenie boost sensor w silniku Z19DTL; DT; DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

Jest.I zamontowany jest w tym samym miejscu jak na foto na pierwszej stronie.

kicaj

#32 Post autor: kicaj »

to proponuje zmienic temat oraz uporzadkowac tematy... ;) odnosnie boostsensora, egru i kolektora...

norbert_p

#33 Post autor: norbert_p »

Treść postu zgodnie z sugestią autora przeniosłem do pierwszego postu w niniejszym temacie jako uzupełnienie postu autora tematu
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 08:55 przez norbert_p, łącznie zmieniany 1 raz.

Gal74

#34 Post autor: Gal74 »

Witam,
jestem nowy w klubie więc bardzo prosze o wyrozumiałość jeśli popełnię jakąś gafę ( nie ten temat, powtórzenie już istniejacego na forum pytania itd. itp.). Mam ogromną prośbę do doświadczonych forumowiczów. Otóż potrzebuję namiar do sprawdzonego, pewnego serwisu w warszawie lub okolicach, któremu mógłbym zlecić czyszczenie egr, przepustnicy, boost sensora. Moja Żośka (2006, DTI 150KM) ostatnio troche muli i pokazuje błąd 010008 i 227956. Po dogłąbnym przeanalizowaniu tematu w internecie - przede wszystkim na "zafiraklub" - doszedłem do wniosku, że tylko tutaj mogę otrzymać pomoc. Wiem, że czyszczenie można zrobić samemu ale ja po pierwsze niestety nie mam za bardzo czasu na eksperymety :? , po drugie nigdy tego nie robiłem :roll: , po trzecie nie ufam swoim zdolnościom :/ . Bardzo proszę Was o pomoc.

kicaj

#35 Post autor: kicaj »

Gal74 pisze:estem nowy w klubie więc bardzo prosze o wyrozumiałość jeśli popełnię jakąś gafę
pomaga przeczytanie regulaminu i przeszukanie forum...
bardzo pomaga i tobie i nam...
Gal74 pisze:Otóż potrzebuję namiar do sprawdzonego, pewnego serwisu w warszawie lub okolicach, któremu mógłbym zlecić czyszczenie egr, przepustnicy, boost sensora.
nie jestem z warszawy (i cale szczescie ;) ) ale moze ktos doradzi... mozesz tez tu zagladnac: http://forum.opel24.com/143-Mazowieckie/

Gal74

#36 Post autor: Gal74 »

Zanim zdecydowałem się napisać, przeszukiwałem forum (nie tylko to zresztą) i oczywiście jest wiele informacji o tym jak czyścić, natomiast mnie interesuje sprawdzony serwis, który mógłby to za mnie zrobić, z przyczyn podanych przeze mnie w poprzednim poście.

Aston

#37 Post autor: Aston »

Napisz na PW to dam Ci namiar do mojego mechanika mieszkasz niedaleko więc myślę że warto :)

wiesiek74

#38 Post autor: wiesiek74 »

Witam. od kilku dni walczyłem z wyłączoną turbiną i brakiem błędów /co dodatkowo utrudniało diagnozę/ wyczyściłem zaworek sterujący geometrią turbiny, za radą mechanika wyczyściłem EGR i zrobiłem z nim "chińską kombinację"a problem był banalnie prosty: zasyfiony Boost sensor, wymontowanie i czyszczenie bardzo proste w porównaniu do EGR.
Dzięki za opis co i jak. :piwo:

Wieża
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#39 Post autor: Wieża »

dzięki za opis - dziś wyczyściłem. Odkręcić się da krótkim ampulem 5, potem czujniczkiem do dołu w kieliszku od syropu, wlanie benzyny ekstrakcyjnej do poziomu okienek i obserwacja, jak czarny syf spływa na dno :) potem precyzyjne i delikatne doczyszczenie pędzlem i cienkim wkrętakiem i z powrotem do dziury, choć nie udało mi się przywrócić żółtego koloru na "dzyndzlu" :lol:

wrażenia po pierwszej jeździe: silnik jest bardziej elastyczny i chętniej wchodzi w obroty - kultura, znaczy się, wróciła ;)

pozdrv

czarny

#40 Post autor: czarny »

Witam
Powiedzcie mi czy przez zabrudzony czujnik auto źle zniera się do 2000 a pod kompem na nie włącząny silniku są różne ciśnienia ( na tym czujniku jest o 20 barów mniej) a po odpaleniu na biegu jałowym jest troszeczkę wyższe od ciśnienia atmosferycznego mieżonego z przepływki.

czarny

#41 Post autor: czarny »

Witam
Musze się pochwalić że po wyczyszczeniu czujnika wszystko wrociło do normy. Na szczęście wydałem tylko na rozlpuszczalnik :D

Awatar użytkownika
xi0nc
Posty: 4
Rejestracja: 19 sty 2018, 03:36
Imię: Michał
Auto: Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#42 Post autor: xi0nc »

Cześć,

Jakieś 1000 km po kupieniu auta 1,9dth wywaliło mi błąd P2259. Po przeczytaniu tematu zabrałem się za wyczyszczenie EGR, przepustnicy i boost sensora.
Po złożeniu wszystkiego i podłączeniu opcoma pojawił się nowy błąd- P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
Czy jest szansa, że to moja ingerencja przyczyniła się do pojawienia tego problemu?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 02:59 przez xi0nc, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”