Witam
Szukam i szukam i nie mogę znaleźć konkretnie nic.
Wyskoczył mi taki błąd. Silnik 19dt po wirusie bez dpf
Wiem, że wskazuje on na czujnik doładowania w kolektorze dolotowym ale on był u mnie niedawno czyszczony.
Mógł się skończyć?
Czy ten błąd może wskazywać na kończenie się turbo?
Ogólnie opowiem całą historię.
Kilka dni temu podczas jazdy usłyszałem dziwny dźwięk.
Przy puszczaniu gazu (np tak jak hamowanie motorem) z 3tys bez wciskania sprzęgła słychać było jakby upuszczanie powietrza. Czasami słychać coś takiego autach o wielu koniach w benzynie przy zmianie biegów.
Auto stało kilka dni. Duży mróz.
Odpalam a tam auto z kluczykiem po 30s.
Przejechałem z 1~2km bez mocy i kontrolka zgasła. Auto odzyskało moc.
Następnego dnia podobnie tylko, że na postoju po przejechaniu 5km kontrolka pojawia się i znika. Kilka razy tak się dzieje, później wszystko ok i powrót 5km bez błędu z mocą normalną.
Tego efektu upuszczania powietrza już nie ma.
Moja turbina na zimnym silniku trochę jęczy jak policyjny wóz
Czy to możliwe, że to się dzieje przez mrozy?
Wyjmować czujnik? Kupić nowy? Szukać w innym miejscu?
Dziś po 6h jak auto stało zdjąłem wtyczkę od czujnika doładowania i było bardzo mało jakby nalotu. Prysnąłem kontaktem i odpalam auto.
Po odpaleniu jest ok. Daję lekko gazu, wyskakuje auto z kluczykiem. Po 10s gaśnie i już się nie pojawia.
Dodam, że gdy błąd jest to auto czasami nie chce odpalić, kręci na sucho.
Jak na razie użyłem modułu LWPM aby zobaczyć błąd bo opcoma nie miałem pod ręką. Przy próbie kasowania błąd nie dał się usunąć i piszczał cim albo licznik.
Myślałem, że to może przez moduł ale na pewno nie.
https://youtu.be/FDHs-i1KoVg
P0105-03 błąd
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0105-03 błąd
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 22:27 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
- robik79
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 paź 2010, 13:05
- Imię: robik
- Lokalizacja: Radomsko
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
kolego palibrzuch masz egr-a mialem tak samo podczas wypalania dpf wyskoczyl blad podczas jazdy brak mocy skasowalem go podczas jazdy modulem i moc odzyskal obstawiam egr teraz zimno nie chce mi sie rozbierac ale mysle ze to wlasnie to
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziś - 12.5 odpaliła tak, że aż wstyd. Zero błędów.
Jeździłem blisko i wszystko było ok.
Po powrocie zrobiłem skan opcomem. W silniku 0 błędów.
Mój egr jest częściowo zaślepiony i poprzedni właściciel auta (szwagier) mówił, że nigdy nie miał błędów z nim związanych a wirus robiony był chyba w 2011 roku. Ostatnio spawałem rurkę od egr i kupiłem pełne zaślepki, gdy pęknie to wywalam dziada na dobre.
Muszę poobserwować ten błąd bo jak na razie jest spokój. Będzie cieplej to wyciągnę ten czujnik zobaczę co u niego słychać
Tak odpala moja ukochana z rana :al:
https://www.youtube.com/watch?v=ALyGzbgXTUs
Jeździłem blisko i wszystko było ok.
Po powrocie zrobiłem skan opcomem. W silniku 0 błędów.
Mój egr jest częściowo zaślepiony i poprzedni właściciel auta (szwagier) mówił, że nigdy nie miał błędów z nim związanych a wirus robiony był chyba w 2011 roku. Ostatnio spawałem rurkę od egr i kupiłem pełne zaślepki, gdy pęknie to wywalam dziada na dobre.
Muszę poobserwować ten błąd bo jak na razie jest spokój. Będzie cieplej to wyciągnę ten czujnik zobaczę co u niego słychać
Tak odpala moja ukochana z rana :al:
https://www.youtube.com/watch?v=ALyGzbgXTUs
Ostatnio zmieniony 26 lut 2018, 10:21 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety błąd jak bumerang powrócił mimo czyszczenia czujnika. Jadąc dwójką przy 2tys dziś kontrolka z kluczykiem to się wyłączała to włączała.
Czy ten błąd ewidentnie wskazuje na wadliwy czujnik?
Średnio chcę wydać 228zl jeśli okaże się, że to nie to.
Nikt nie miał takiego błędu? Jestem pierwszy?
Czy ten błąd ewidentnie wskazuje na wadliwy czujnik?
Średnio chcę wydać 228zl jeśli okaże się, że to nie to.
Nikt nie miał takiego błędu? Jestem pierwszy?
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nikt nic nie doradzi?
Błąd już nie da się skasować.
Dziś wyjąłem go ponownie. Jest czysty. Podłączyłem go wyjętego i błąd zgasł, nawet gdy nie dodawałem gazu. Założyłem i znowu błąd.
Zamówiłem już używkę (sprawdzoną i sprawną) zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dodatkowo taka moc turbiny.
Błąd już nie da się skasować.
Dziś wyjąłem go ponownie. Jest czysty. Podłączyłem go wyjętego i błąd zgasł, nawet gdy nie dodawałem gazu. Założyłem i znowu błąd.
Zamówiłem już używkę (sprawdzoną i sprawną) zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dodatkowo taka moc turbiny.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 14:58 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Temat zamknięty.
Dziękuję za wszystkie rady i wskazówki. Auto działa.
Dla potomnych napisze, że po wymianie czujnika wszystko jest ok.
Podłączyłem go na sucho i przekręcam kluczyk a tam ciśnienie w obd2 pokazuje 0.01 bara a nie jak na zdjęciu wyżej - 0.81 bara
Pomyślałem, że to dobry znak.
Wymieniłem czujnik i skasowałem błąd, auto działa jak nowe. Jak na razie tylko po parkingu jeździłem ale ciśnienie pokazuje dodatnie i zmienia się po dodaniu gazu gdzie wcześniej było non stop - 0.81
W piątek jadę w trasę to się okaże.
Dziękuję za wszystkie rady i wskazówki. Auto działa.
Dla potomnych napisze, że po wymianie czujnika wszystko jest ok.
Podłączyłem go na sucho i przekręcam kluczyk a tam ciśnienie w obd2 pokazuje 0.01 bara a nie jak na zdjęciu wyżej - 0.81 bara
Pomyślałem, że to dobry znak.
Wymieniłem czujnik i skasowałem błąd, auto działa jak nowe. Jak na razie tylko po parkingu jeździłem ale ciśnienie pokazuje dodatnie i zmienia się po dodaniu gazu gdzie wcześniej było non stop - 0.81
W piątek jadę w trasę to się okaże.