Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam.
Sprawdzałem wczoraj jak zachowuje się mój EGR, ponieważ muli na niskich obrotach.
Na kompie wyszło na rozgrzanym silniku, wolnych obrotach 4% otwarcia, podczas dodawania gazu na jałowym wartość nie wzrastała, dopiero przy zdjęciu nogi z gazu i schodzenia z obrotów wartości procentowe rosły.
Czy tak powinien zachowywać się EGR?
Dodam, że był czyszczony na lustro część mechaniczna, część elektryczna tzn cewka chodzi luźno. Skręcony razem, podpięty pod aku ładnie się otwiera i cewka pracuje.
Przyznam, że niezły rebus to dla mnie.
Sprawdzałem wczoraj jak zachowuje się mój EGR, ponieważ muli na niskich obrotach.
Na kompie wyszło na rozgrzanym silniku, wolnych obrotach 4% otwarcia, podczas dodawania gazu na jałowym wartość nie wzrastała, dopiero przy zdjęciu nogi z gazu i schodzenia z obrotów wartości procentowe rosły.
Czy tak powinien zachowywać się EGR?
Dodam, że był czyszczony na lustro część mechaniczna, część elektryczna tzn cewka chodzi luźno. Skręcony razem, podpięty pod aku ładnie się otwiera i cewka pracuje.
Przyznam, że niezły rebus to dla mnie.
- marek
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: POLSKA
- Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
Czy po wyprogramowaniu EGR z komputera (i zaślepieniu) można go odpiąć od wtyczki i całkowicie zdemontować ?
Czy komputer nie wykaże błędu ?
Czy komputer nie wykaże błędu ?
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI
- 997SinneR997
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lis 2017, 17:48
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A z jakiej firmy EGR polecacie ?
Oglądam własnie EGR firmy NTY, PIERBURG, SKV, AUTO MEGA GERMANY.
Z jakiej firmy co wymieniłem kupilibyście EGR ?
Oglądam własnie EGR firmy NTY, PIERBURG, SKV, AUTO MEGA GERMANY.
Z jakiej firmy co wymieniłem kupilibyście EGR ?
polecam raczej Pierburga.
- 997SinneR997
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lis 2017, 17:48
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki za odpowiedź w takim razie go zamówie
Niby 180zl droższy od pozostałych ale mysle ze nie warto oszczedzać 180zl
Niby 180zl droższy od pozostałych ale mysle ze nie warto oszczedzać 180zl
- 997SinneR997
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lis 2017, 17:48
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dam znać, jutro go wymieniam, dziś wyczyscilem rure do przepustnicy i przepustnice. Byli strasznie zasyfione.
Witam,
Silnik Z19DTH
Wczoraj usłyszałem jakieś dziwne "szumienie", zaobserwowałem również czarny dym z wydechu i zapach spalin w kabinie.
Zauważyłem, że w EGR brakuje jakiejś zaślepki, poniżej zdjęcie:
Na zdjęciach w necie zauważyłem, że otwór ten jest zaślepiony.
Czy taką zaślepkę można dokupić czy do wymiany cały zawór EGR?
Czy można tak jeździć bo spaliny lecą teraz w kierunku pompy abs oraz zbiorniczka z płynem chłodzącym?
Czy jeżeli odłączę wtyczkę od EGR to spaliny nadal będą leciały do komory silnika? (spaliny czuć również w kabinie) Zawór będzie wówczas otwarty czy zamknięty? Jakie będą konsekwencje odłączenie wtyczki?
Silnik Z19DTH
Wczoraj usłyszałem jakieś dziwne "szumienie", zaobserwowałem również czarny dym z wydechu i zapach spalin w kabinie.
Zauważyłem, że w EGR brakuje jakiejś zaślepki, poniżej zdjęcie:
Na zdjęciach w necie zauważyłem, że otwór ten jest zaślepiony.
Czy taką zaślepkę można dokupić czy do wymiany cały zawór EGR?
Czy można tak jeździć bo spaliny lecą teraz w kierunku pompy abs oraz zbiorniczka z płynem chłodzącym?
Czy jeżeli odłączę wtyczkę od EGR to spaliny nadal będą leciały do komory silnika? (spaliny czuć również w kabinie) Zawór będzie wówczas otwarty czy zamknięty? Jakie będą konsekwencje odłączenie wtyczki?
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Musisz koniecznie zaślepić.
Tam oryginalnie jest brok, taka zaślepka.
Nie wyskoczył Ci błąd EGRa?
Możesz to zastąpić jakąś blaszką np żaroodporna kwasówka np przykręcona na dwa wkręty i dodatkowo uszczelnione wysokotemperaturowym silikonem.
Tam oryginalnie jest brok, taka zaślepka.
Nie wyskoczył Ci błąd EGRa?
Możesz to zastąpić jakąś blaszką np żaroodporna kwasówka np przykręcona na dwa wkręty i dodatkowo uszczelnione wysokotemperaturowym silikonem.
Błąd wyskoczył raz przez te 3 dni. P2279(5A) po podłączeniu opcom'a był już nie występuje, skasowałem i jak na razie błędu brak.
Dzięki za naprowadzenie na nazwę tej zaślepki. Teraz już wiem czego szukać. Już namierzyłem tego brok'a w sklepie.
W weekend się tym zajmę.
Stara zaślepka wpadła do środka. Jak się to stało to nie wiem.
Przetestowałem EGR w opcom'ie i działa jak należy. Z powodu braku zaślepki ładnie widać jak się otwiera i zamyka podczas dodawania i puszczania gazu.
Dzięki za naprowadzenie na nazwę tej zaślepki. Teraz już wiem czego szukać. Już namierzyłem tego brok'a w sklepie.
W weekend się tym zajmę.
Stara zaślepka wpadła do środka. Jak się to stało to nie wiem.
Przetestowałem EGR w opcom'ie i działa jak należy. Z powodu braku zaślepki ładnie widać jak się otwiera i zamyka podczas dodawania i puszczania gazu.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2018, 19:33 przez GanjaFighter, łącznie zmieniany 1 raz.
Podczas jazdy zapaliła się kontrolka "autka z kluczykiem" - prędkość ok 120-140km/h.
Po zwolnieniu i wrzuceniu na luz - kontrolka zgasła. Kontynuacja jazdy. Wypalenie DPF'a - wykonano (autko z kluczykiem się świeci).
Moc jest, auto jedzie, normalnie się zbiera.
Wyrzuciło błąd P0400-04.
Czyżby zasyfiony EGR?
Czy może coś jeszcze innego?
Proszę o sugestie
Po zwolnieniu i wrzuceniu na luz - kontrolka zgasła. Kontynuacja jazdy. Wypalenie DPF'a - wykonano (autko z kluczykiem się świeci).
Moc jest, auto jedzie, normalnie się zbiera.
Wyrzuciło błąd P0400-04.
Czyżby zasyfiony EGR?
Czy może coś jeszcze innego?
Proszę o sugestie
- marek
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: POLSKA
- Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
Witam. Który z tych zestawów zaślepiających zawór EGR będzie pasował do 1.9 CDTI 120 KM ?
1.
https://allegro.pl/oferta/050-zaslepka- ... hUEALw_wcB
2.
https://allegro.pl/oferta/zaslepki-egr- ... 6899583217
1.
https://allegro.pl/oferta/050-zaslepka- ... hUEALw_wcB
2.
https://allegro.pl/oferta/zaslepki-egr- ... 6899583217
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI