szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT
Cześćsiwy1538 pisze:Cześć
Droga Kasiu, to zdecydowanie za mało, pompa powinna cała być wypełniona olejem.
Będzie remontować pompę, wymieniać membrany?
Nigdzie nie mogę znaleźć nowych membran, wszędzie używane i to za jedną śpiewają sobie 300 zł. Zastanawiam się na kupnie nowej pompy z Anglii tam wychodzi 1330 zł z przesyłką za Continental. Tylko nie wiem jak wtedy z gwarancja.
Pozdrawiam
Jeszcze raz dzięki za pomoc
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
Kaśka a to nowa będzie Continentala? Nowa nie powinna być Siemensa?
pozdrawiam
wysyłałem Ci PW
pozdrawiam
wysyłałem Ci PW
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 11:05 przez siwy1538, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto ładnie zapala ale po rozgrzaniu wywala kontrolkę z Francuzem i nie trzeba długo czekać a wystarczy dodać gazu i zafira gaśnie.Ponowne odpalenie nie możliwe dopiero po ostygnięciu.
Błędy P1191)5B-Obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa-sygnał za wysoki.
1.Czy to regulator,czujnik czy pompa ?
EDIT.
Czy ten silnik ma powrót paliwa do baku...bo jest tylko odpowietrzanie.
Błędy P1191)5B-Obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa-sygnał za wysoki.
1.Czy to regulator,czujnik czy pompa ?
EDIT.
Czy ten silnik ma powrót paliwa do baku...bo jest tylko odpowietrzanie.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2018, 23:07 przez GOTI, łącznie zmieniany 3 razy.
Prawdopodobnie padł Ci czujnik ciśnienia paliwa na szynie .
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 paź 2018, 17:58
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Zafira B 2.2
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22YH
Witam wszystkich forumowiczów
Mam pewien problem ze swoją Zafirką, i bardzo proszę o zorientowanych w temacie o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Zacznę od początku. Podczas wymiany oleju w skrzyni biegów mechanik zdiagnozował następujące błędy:
P1191-52, U2103-70, B3843-02, U2201-00.
Wg pana mechanika największy problem jest związany z błędem nr P1191-52 niskie ciśnienie paliwa. Przy przeglądaniu różnych forów tematycznych natknąłem się na opis tego błędu:"Niskie ciśnienie (P1191 / 5A lub 52) spowodowane jest głównie wysokim poziomem
usterki pompy ciśnieniowej, w niektórych przypadkach również czujnik ciśnienia szynowego lub
regulator. "
Niestety po przewiezieniu autka do mojego "etatowego" fachowca mechanika potwierdził on wcześniejszą diagnozę i odmówił naprawy tłumacząc się brakiem pompy zamiennej.
Głównie chodziło mu o niewiadomą jakość pomp używanych na rynku, wysoką cenę oryginału i brak możliwości regeneracji pompy??? Tak, wiem można ją regenerować.
Występują u mnie następujące objawy świeci się "check engine" okresowo kontrolka autka z kluczem, auto "na zimno" działa bezbłędnie.... Po nagrzaniu się silnika występuje nierówna praca silnika i trzęsie autem jak traktorem:)
Spędziłem już jakiś czas na przeglądaniu różnych forów pod kątem tej usterki i mimo że jestem "mechanicznym analfabetą" postanowiłem zabrać się za rozkręcanie pompy wysokiego ciśnienia żeby sprawdzić stan membran....
Mam tylko prośbę czy jest ktoś kto może potwierdzić moje przypuszczenia.
I przy okazji druga prośba czy miał ktoś do czynienia z zamiennikiem w/w pompy od F5R Team http://www.sklep.f5r.co.uk/?72,en_opel- ... -cisnienia.
Na obecną chwilę zastanawiam się nad regeneracją pompy samodzielnie, zakup regenerowanej pompy lub zakup pompy wysokiego ciśnienia i regulatora ciśnienia od F5R.
Jeśli ktoś ma podobne doświadczenia proszę o pomoc w decyzji...
Mam pewien problem ze swoją Zafirką, i bardzo proszę o zorientowanych w temacie o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Zacznę od początku. Podczas wymiany oleju w skrzyni biegów mechanik zdiagnozował następujące błędy:
P1191-52, U2103-70, B3843-02, U2201-00.
Wg pana mechanika największy problem jest związany z błędem nr P1191-52 niskie ciśnienie paliwa. Przy przeglądaniu różnych forów tematycznych natknąłem się na opis tego błędu:"Niskie ciśnienie (P1191 / 5A lub 52) spowodowane jest głównie wysokim poziomem
usterki pompy ciśnieniowej, w niektórych przypadkach również czujnik ciśnienia szynowego lub
regulator. "
Niestety po przewiezieniu autka do mojego "etatowego" fachowca mechanika potwierdził on wcześniejszą diagnozę i odmówił naprawy tłumacząc się brakiem pompy zamiennej.
Głównie chodziło mu o niewiadomą jakość pomp używanych na rynku, wysoką cenę oryginału i brak możliwości regeneracji pompy??? Tak, wiem można ją regenerować.
Występują u mnie następujące objawy świeci się "check engine" okresowo kontrolka autka z kluczem, auto "na zimno" działa bezbłędnie.... Po nagrzaniu się silnika występuje nierówna praca silnika i trzęsie autem jak traktorem:)
Spędziłem już jakiś czas na przeglądaniu różnych forów pod kątem tej usterki i mimo że jestem "mechanicznym analfabetą" postanowiłem zabrać się za rozkręcanie pompy wysokiego ciśnienia żeby sprawdzić stan membran....
Mam tylko prośbę czy jest ktoś kto może potwierdzić moje przypuszczenia.
I przy okazji druga prośba czy miał ktoś do czynienia z zamiennikiem w/w pompy od F5R Team http://www.sklep.f5r.co.uk/?72,en_opel- ... -cisnienia.
Na obecną chwilę zastanawiam się nad regeneracją pompy samodzielnie, zakup regenerowanej pompy lub zakup pompy wysokiego ciśnienia i regulatora ciśnienia od F5R.
Jeśli ktoś ma podobne doświadczenia proszę o pomoc w decyzji...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 cze 2021, 21:52
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Auto: Opel Zafira B 2.2 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Witam,
Również jestem (już NIE)szczęśliwym posiadaczem Zafiry z silnikiem 2,2. Po 3 latach bez problemowego użytkowania moja Zafira stała się SAMOCHODEM ZAGADKĄ . Silnik zaczął nie równo pracować do tego stopnia że brzmi jak stary diesel, samochód nie ma mocy wyzwaniem bywa podjazd pod górki czy nawet ruszenie gdyż potrafi się przydusić, czasem mam wrażenie ze pedał gazu działa jak by z opóźnieniem, podczas jazdy odczuwalne jest szarpanie najczęściej przy prędkości 80 km/h . Zwiedziłem już kilku mechaników, którzy nie potrafią zdiagnozować przyczyny tego problemu. Zaznaczę że każdy zaczynał od podpięcia swoich komputerów ( w tym nawet jeden z fachowców posiadał oryginalny Opla) i tu niespodzianka nie pokazuje żadnego konkretnego błędu. Wymieniałem przepływomierz, świece, elektryk stwierdził że czujniki oraz cewka są sprawne, przepustnica w porządku, pompa paliwa sprawna, jeden z mechaników tłumaczył że rozrząd stawiał na znaki i jest dobrze, podmieniony był sterownik silnika lecz bez żadnych rezultatów. Podczas ciepłych dni czuć zapach benzyny. Samochód jest w automacie i również sprawdzałem pod tym względem, gdyż przez te objawy potrafi go przeciągać na biegu ( tutaj stwierdzono że problem nie leży w skrzyni gdyż płynie zmienia biegi, a to że przeciąga spowodowane jest dostosowaniem się skrzyni do pracy silnika). Pare razy podczas jazdy zapałał mi się check i samochód przechodził w stan awaryjny lecz po ponownym uruchomieniu check znikał. Ostatnio kolega podłączył swoją kostkę na której pojawiły się następujące błędy : P1614 , P1616 oraz P0301. Proszę o jakaś pomoc, pomysł, cokolwiek bo chciał bym doprowadzić wreszcie ten samochód do ładu i móc ponownie cieszyć się jego jazdą.
POZDRAWIAM.
Również jestem (już NIE)szczęśliwym posiadaczem Zafiry z silnikiem 2,2. Po 3 latach bez problemowego użytkowania moja Zafira stała się SAMOCHODEM ZAGADKĄ . Silnik zaczął nie równo pracować do tego stopnia że brzmi jak stary diesel, samochód nie ma mocy wyzwaniem bywa podjazd pod górki czy nawet ruszenie gdyż potrafi się przydusić, czasem mam wrażenie ze pedał gazu działa jak by z opóźnieniem, podczas jazdy odczuwalne jest szarpanie najczęściej przy prędkości 80 km/h . Zwiedziłem już kilku mechaników, którzy nie potrafią zdiagnozować przyczyny tego problemu. Zaznaczę że każdy zaczynał od podpięcia swoich komputerów ( w tym nawet jeden z fachowców posiadał oryginalny Opla) i tu niespodzianka nie pokazuje żadnego konkretnego błędu. Wymieniałem przepływomierz, świece, elektryk stwierdził że czujniki oraz cewka są sprawne, przepustnica w porządku, pompa paliwa sprawna, jeden z mechaników tłumaczył że rozrząd stawiał na znaki i jest dobrze, podmieniony był sterownik silnika lecz bez żadnych rezultatów. Podczas ciepłych dni czuć zapach benzyny. Samochód jest w automacie i również sprawdzałem pod tym względem, gdyż przez te objawy potrafi go przeciągać na biegu ( tutaj stwierdzono że problem nie leży w skrzyni gdyż płynie zmienia biegi, a to że przeciąga spowodowane jest dostosowaniem się skrzyni do pracy silnika). Pare razy podczas jazdy zapałał mi się check i samochód przechodził w stan awaryjny lecz po ponownym uruchomieniu check znikał. Ostatnio kolega podłączył swoją kostkę na której pojawiły się następujące błędy : P1614 , P1616 oraz P0301. Proszę o jakaś pomoc, pomysł, cokolwiek bo chciał bym doprowadzić wreszcie ten samochód do ładu i móc ponownie cieszyć się jego jazdą.
POZDRAWIAM.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeżeli znowu coś wyskoczy to nie gaś silnika i wówczas podepnij kompa ,było niedawno opisywane że wówczas odkryto błąd odpowiedzialny za awarię
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 cze 2021, 21:52
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Auto: Opel Zafira B 2.2 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Postaram się że się tak wyrażę upolować ponieważ on wyskoczył mi ze dwa czy trzy razy a z problemem się już borykam długi czas. A mimo wszystko błędy nie powinny się zapisywać w pamięci skoro nie były skasowane? Chyba ze jest to możliwe poprzez ponowne uruchomienie silnika ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Właśnie dlatego piszę o sytuacji jaka była opisywana , też była czarna magia aż błąd został upolowany , nie będę go opisywać gdyż dotyczyło to Diesla
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253