Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem
- Bantel
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 cze 2018, 22:45
- Imię: Jarek
- Auto: Zafira B 2.0 OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20leh
Niestety poziom mojej wiedzy technicznej nie pozwala na rozebranie auta, internetowe źródła z kolei nie zawierają prostych instrukcji sprawdzenia turbiny w z20leh na okoliczność pobierania oleju. Krótko mówiąc - strach mnie obleciał przed samodzielnymi działaniami . Od jutra startują poszukiwania dobrych rąk do kompleksowej oceny problemu.
Na początek możesz zdjąć przewód od turbo do IC i zobaczyć czy tam nie wylewa sie olej? Już sam ten fakt świadczy o kiepskiej kondycji turbo. Zapocenie lub odrobina oleju może być ale zbyt duże ilości to oznaka ,że turbo puszcza olej..
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W gwoli ścisłości każde turbo Z20LEx puszcza olej z powodu way fabrycznej i nie koniecznie to jest kiepska kondycja turbo
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 lip 2018, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: Zafira b 2.0t opc
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z20leh
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, czytam forum od dawna, ale problemy przerosły mnie, mechanika i serwis w Rzeszowie. Moja najukochansza Zofia b 2.0t opc umiera.... Zaczęło się od zapachu oleju w kabinie, potem ubytki oleju rzędu 0,8 na tyś km. Decyzja podjęta szybko, remont generalny, jeb$ć biedę. Wymieniłem panewki, pierścienie, uszczelki reinz, zestaw nowych śrub głowicy, sama głowica wysłana do szpenia na obróbkę, olej 10w40, nie pytajcie, nie wiem dlaczego taki zalali... Gdy odebrałem auto tak do dwóch tyś wydawało się być ok, a potem rownia pochyla... Wszystko wróciło, jest jeszcze gorzej, zapach znów jest, olej 1l/1 tyś ,ale najgorszy jest huk jaki panuje w kabinie przy obrotach 4 tyś, dramat. Przebieg 230 tyś, jestem tak zakochany w tym samochodzie że jestem gotowy na wszystko żeby ją uzdrowić. Nie ważne gdzie mam podjechać, wiem że są tu przeogarnięci faceci którzy nie z takim problemem się zetknęli, help....
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A czemu nie idziesz na reklamacje do mechanika który robił "remont"? Niech odda kasę jak spartolil robotę
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 lip 2018, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: Zafira b 2.0t opc
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z20leh
bo teraz mechanik wpadł na pomysł żeby tulejować albo żeby kupić tłoki nad wymiarowe albo szukać innego dołu silnika. Dlatego szukam specjalistów , którzy znają z20leh jak nikt w świecie . Moja niebieska opc jak nikt potrafi mnie wprowadzić w stan najwyższej przyjemności nawet po 12 godzinnym dniu pracy... dlatego postanowiłem znaleźć kogoś kto powie mi co zrobić , ale przede wszystkim czy jest szansa na uratowanie silnika.
Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
Mam też lpg i nikt, ale to absolutnie nikt nie chciał się podjąć przerobienia podwójnego wydechy ze względu na butle, dlatego zmuszony byłem założyć wydech z diesla jego mać!
Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
Mam też lpg i nikt, ale to absolutnie nikt nie chciał się podjąć przerobienia podwójnego wydechy ze względu na butle, dlatego zmuszony byłem założyć wydech z diesla jego mać!