[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
Witam serdecznie,
Opiszę swoją sytuację od początku. Swoją Zafirkę kupiłem sam osobiście w niemczech od właściciela. Samochód był już wymeldowany, a przy oględzinach nie dało się zrobić jazdy próbnej. Jedynie co zaobserwowałem to święcący się Check. Samochód przyjechał na lawecie do Polski i postanowiłem sam wszystko zdiagnozować, wcześniej czytając różnorakie fora ( m.in dowiedziałem się o wypedałowaniu błędów). Przebieg 260 tys.
Pierwsze co zrobiłem po przyjechaniu to odczytałem tę błędy(metodą wypedałowania) i wyszła ładna drużyna
1530
2279
0703
0070
0090
2139 7F?
1815
2139 70?
0650
0002
...no, ale mówię przejadę się. Odpalam, a tam ikona DPF , więc jadę go wypalić na trasie. Auto normalnie przyśpiesza, jedzie, wkręca się. Dpf się wypala, a ikonka znika...i znika też Check. Mówię zaje...cie naprawiłem auto. Jako, że paliwa trochę mało było, więc pojechał na stację i zatankowałem oko 3/4 baku(stacja pewna). Jadę sobie zadowolony znów i ... zapala się kontrolka auta z kluczykiem i ...furka traci moc, praktycznie zero reakcji na pedał gazu. Mija chwila i ...wszystko wraca do normy, by po chwili znów muliła.
..czytam więc dalej mądrzejszych ode mnie i ...postanowiłem zobaczyć jeszcze przewodu od podciśnienia, czujnik ciśnienia doładowania, filtr paliwa.
Kable wszystkie ok, a czujnik przeczyściłem (był zabrudzony mocno), filtr wyymieniony.
...auto z kluczykiem znikło. Jadę już zadowolony, że chyba będzie ok. 170 na blacie i...check engine(auto z kluczykiem już nie wróciło). Auto traci moc i jedzie jak nasze stare maluszki. Mija chwila i auto znów normalnie się wkręca i zapie...aż miło. ( kontrolka check świeci się cały czas, kontrolka auta z kluczykiem nie ma)
Chyba w niemczech tam kombinowali z nią sporo, bo widać nowe części (egr, klapy, przepustnica, kolektor dolotowy), ale jako, ze problem zaraz wracal, to gość sprzedał. Macie jakieś pomysły do czego się teraz zabrać? Myslę sprawdzić jeszcze turbine, intercooler, przepływomierz? niestety dziś sklepy zamknięte, ja kanału nie mam, wiec jestem ograniczony.
Jeśli ktoś z was ma jakieś pomysły, to prosze o natchnienie mnie, by po świętach wrócić silniejszym i rozwiązać problem.
Opiszę swoją sytuację od początku. Swoją Zafirkę kupiłem sam osobiście w niemczech od właściciela. Samochód był już wymeldowany, a przy oględzinach nie dało się zrobić jazdy próbnej. Jedynie co zaobserwowałem to święcący się Check. Samochód przyjechał na lawecie do Polski i postanowiłem sam wszystko zdiagnozować, wcześniej czytając różnorakie fora ( m.in dowiedziałem się o wypedałowaniu błędów). Przebieg 260 tys.
Pierwsze co zrobiłem po przyjechaniu to odczytałem tę błędy(metodą wypedałowania) i wyszła ładna drużyna
1530
2279
0703
0070
0090
2139 7F?
1815
2139 70?
0650
0002
...no, ale mówię przejadę się. Odpalam, a tam ikona DPF , więc jadę go wypalić na trasie. Auto normalnie przyśpiesza, jedzie, wkręca się. Dpf się wypala, a ikonka znika...i znika też Check. Mówię zaje...cie naprawiłem auto. Jako, że paliwa trochę mało było, więc pojechał na stację i zatankowałem oko 3/4 baku(stacja pewna). Jadę sobie zadowolony znów i ... zapala się kontrolka auta z kluczykiem i ...furka traci moc, praktycznie zero reakcji na pedał gazu. Mija chwila i ...wszystko wraca do normy, by po chwili znów muliła.
..czytam więc dalej mądrzejszych ode mnie i ...postanowiłem zobaczyć jeszcze przewodu od podciśnienia, czujnik ciśnienia doładowania, filtr paliwa.
Kable wszystkie ok, a czujnik przeczyściłem (był zabrudzony mocno), filtr wyymieniony.
...auto z kluczykiem znikło. Jadę już zadowolony, że chyba będzie ok. 170 na blacie i...check engine(auto z kluczykiem już nie wróciło). Auto traci moc i jedzie jak nasze stare maluszki. Mija chwila i auto znów normalnie się wkręca i zapie...aż miło. ( kontrolka check świeci się cały czas, kontrolka auta z kluczykiem nie ma)
Chyba w niemczech tam kombinowali z nią sporo, bo widać nowe części (egr, klapy, przepustnica, kolektor dolotowy), ale jako, ze problem zaraz wracal, to gość sprzedał. Macie jakieś pomysły do czego się teraz zabrać? Myslę sprawdzić jeszcze turbine, intercooler, przepływomierz? niestety dziś sklepy zamknięte, ja kanału nie mam, wiec jestem ograniczony.
Jeśli ktoś z was ma jakieś pomysły, to prosze o natchnienie mnie, by po świętach wrócić silniejszym i rozwiązać problem.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, 19:40 przez adin1987, łącznie zmieniany 4 razy.
Witaj, ja mialem ostatnio problem ze swoja zafira gdzie swiecil mi sie check engine. Zaciekawiloi mnie to od razu bo nie czulem mocy od dolu dopiero okolo 2200 2300 obr zaczynalo ciagnac. Wymienilem przepustnice oraz filt powietrza ktory sie okazal rozerwany i auto odzyskalo swoja poczatkowa moc . Teraz ciagnie jakies 1800 1900 obr ;)pzdr
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Dziękuję mam pytanie czy ktoś się spotkał z problemem po oczyszczenie układu sacego i wyczyszczenu egr zafira 1.9 150 koni brak mocy czyli turbo nie działa brak reakcji samochód jedzie jak żółw
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam. Od samego początku jak tylko kupiłem samochód mam zanim mały problem,mianowicie co jakiś czas jest tak że brakuje mu mocy, to znaczy mogę mu cisnąć pedał do końca a on nie zbiera się. Na postoju obroty wchodzą tylko do 3 tys i nic więcej. Nie kiedy jest też tak że traci tak jakby tylko połowę mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Kiedyś zdarzało się to raz na 2 tyg a teraz ma to coraz częściej nie kiedy nawet codziennie. Byłem sprawdzić błędy na diagnostyce ale nic nie pokazuje ponieważ po wycięciu Dpfu został wgrany inny soft. Jeżeli podobny temat już jest to proszę o kasacje mojego i w miarę możliwości naprowadzenie mnie na odpowiedni tor :-)
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Witam serdecznie miałem Miałem problem z mocą ale wszystko już wiadomo przyczyna była DPF zapchany jedna klapa wirowa przepuszczała zaślepiony teraz wszystko okej Pozdrawiam wszystkich
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam ponownie. Wyczyściłem egr oraz przepustnice ale nie przyniosło to żadnych efektów. Auto od czasu do czasu i tak wchodzi w tryb awaryjny. Wczoraj gdy złapał błąd podjechałem do mechanika. Połączył kompa i wyświetliło "Błąd regulatora kosztów paliwa" i teraz pytanie czy to może być przyczyna mojego problemu?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 maja 2018, 15:16
- Imię: Mirek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19D
Witam,
Dołączam się do tematu. Mam roblem i proszę o pomoc. Posiadam opla Zafirę 1.9 w dieslu 2008r . Ostato miałem problemy podczas jazdy włączał się rtyb awaryjny i kontrolka ESP trakcji oraz brak reakcji na pedł gazu, wskaźnik obrotów utawia się na 1100 lub 1300. Dopiero po zgaszeniu auta podczas jazdy i opnownym zapaleniu wszystko wraca do normy, ale nie na długo. Mechanik stwierdził błędy< C 0242 i C 0237. Po wykasowaniu bęłdów i przeczyszczeniu styków czujnika położenia pedału przyśpieszenia problem powraca. Mechanik teraz chce wymienić czujnik momentu obrotowego silnika, a później bedzie szukał dalej. Z tąd moje pytanie czy ktoś miał taki problem i czy ktoś może mi pomóc by nie wymieniać wszystkiego metodą prób i bęłdów. Pozdrawiam
Dołączam się do tematu. Mam roblem i proszę o pomoc. Posiadam opla Zafirę 1.9 w dieslu 2008r . Ostato miałem problemy podczas jazdy włączał się rtyb awaryjny i kontrolka ESP trakcji oraz brak reakcji na pedł gazu, wskaźnik obrotów utawia się na 1100 lub 1300. Dopiero po zgaszeniu auta podczas jazdy i opnownym zapaleniu wszystko wraca do normy, ale nie na długo. Mechanik stwierdził błędy< C 0242 i C 0237. Po wykasowaniu bęłdów i przeczyszczeniu styków czujnika położenia pedału przyśpieszenia problem powraca. Mechanik teraz chce wymienić czujnik momentu obrotowego silnika, a później bedzie szukał dalej. Z tąd moje pytanie czy ktoś miał taki problem i czy ktoś może mi pomóc by nie wymieniać wszystkiego metodą prób i bęłdów. Pozdrawiam
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zanim zaczniesz wymieniać czujniki - ja bym sprawdził także podłączenie do ECU (styki) oraz przekaźnik sterownika silnika. Kolega miał w Astrze bardzo podobny problem (te same błędy wyskakiwały) i konserwacja styków rozwiązała problem.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 10:51 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam. Mechanik powiedział że mam wymienić czujnik ciśnienia paliwa. Pytanie czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie go znajdę i jak się do niego dostać? Jakieś zdjęcie lub filmik mile widziane ;-)
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
admiral271 pisze: ↑08 lip 2018, 12:32 Witam. Mechanik powiedział że mam wymienić czujnik ciśnienia paliwa. Pytanie czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie go znajdę i jak się do niego dostać? Jakieś zdjęcie lub filmik mile widziane ;-)
Już pisałem wcześniej. Zawór SCV.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Błąd p0001. Żaden mechanik w okolicy nie ma czasu aby mi to zrobić, więc muszę sam. Tylko nie wiem gdzie go szukać i jak się do tego zabrać
Zawór csv jest na pompie ale w silniku 1,7 CDti a kolega ma 1,9 Cdti. Być może chodziło mechanikowi na czujnik cisnienia paliwa na listwie CR
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 17:15
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Dokładnie 1.9. Powiedział też że go na zewnątrz nie widać