Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#106 Post autor: Ostap »

No tak, zapomniałam, że ja nie mam 3 rzędu ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#107 Post autor: Wojti »

Krzysiek na spokojnie to ogarnie wszystko :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Bantel
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 29 cze 2018, 22:45
Imię: Jarek
Auto: Zafira B 2.0 OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20leh

#108 Post autor: Bantel »

Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie 😉. Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#109 Post autor: Wojti »

Winą może być słaby olej lub panewki....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#110 Post autor: wampir11111 »

Bantel pisze: 18 sie 2018, 16:34 Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie 😉. Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
Sprawdź manomertem ciśnienie oleju.
Może być to poważna sprawa albo panewy lub pompa oleju.
Ja bym tego nie lekceważył.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#111 Post autor: Kocur »

Najpierw sprawdź koniecznie to, co sugerowali Ci nasi Koledzy we wcześniejszych postach, aby wykluczyć poważne, zagrażające silnikowi problemy. Jeśli ciśnienie oleju jest ok, wówczas sprawdź czujnik ciśnienia oleju - miałem już kiedyś w jednej z moich Zosiek taką sytuację, że jego uszkodzenie objawiało się właśnie czerwoną kontrolką na małych obrotach.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 20:43 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#112 Post autor: ryba1 »

Bantel pisze: 18 sie 2018, 16:34 Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie 😉. Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
A co z dołem?

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#113 Post autor: ciawron »

Dzisiaj po odczytaniu kodu 1243 58 wszedłem pod samochód. To, co dołączam na zdjęciach, to jest wężyk, który wchodził z elektrozaworu z tylu silnika. Objawy to spadki doładowania podczas gwałtownego przyspieszania. Jedynka ok, dwójka od dołu chwile przerwa i po kilku sekundach znowu ciąg. Ten wężyk nie trzymał ciśnienia :) i w tym stanie nie miał prawa. Warto przy okazji choćby przeglądu wejść pod samochód i sprawdzić sobie stan węży.
Załączniki
D089FB7F-71A8-4F5E-A2F6-219232F144D8.jpeg
506E2BA5-AC84-4A59-B84A-A46B71F70437.jpeg

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#114 Post autor: ciawron »

Zafirka po testach. Przyspiesza równiutko :) Przez to pęknięcie nie działała jak powinna cała automatyka sterująca turbiną. WARTO posprawdzać wszystkie połączenia. Same wężyki są z mocnego.twardego materiału, ale same końce wykonane są z gumowego węża. Jak widać na powyższych zdjęciach pęknięcie było na całej długości. Przez instalację można było sobie ciągnąć i pchać powietrze ustami. Nie miało prawa działać.

JarekSiwy
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#115 Post autor: JarekSiwy »

Witam podepnę się pod temat. Otóż Zafirę mam od miesiąca było wszytko ok ale od wczoraj czuć że trochę jak by osłabła dziś niby wszytko ok ale po dłuższej jeździe znowu jak by osłabła i przy 4tys/obr wywaliło błąd 1106. Popatrzyłem pod maską i wiem że stanęła grucha trochę ja rozruszałem ale bardzo ciężko chodzi. Moje pytanie czy da się wymienić bądź naprawidz sama gruchę czy całe turbo muszę oddać do regeneracji

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#116 Post autor: ryba1 »

JarekSiwy pisze: 10 kwie 2019, 19:13 . Popatrzyłem pod maską i wiem że stanęła grucha trochę ja rozruszałem ale bardzo ciężko chodzi.
Po czym to stwierdzasz że stanęła?
JarekSiwy pisze: 10 kwie 2019, 19:13 Moje pytanie czy da się wymienić bądź naprawidz sama gruchę czy całe turbo muszę oddać do regeneracji
Proponuje jechać do kogoś kumatego bo będziesz wydawał kasę nie potrzebnie.

JarekSiwy
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#117 Post autor: JarekSiwy »

Z tego co się orientuję to ta dźwigienka (acutator)czy jak to tam się profesjonalnie nazywa powinna na zgaszonym silniku chodzić a ledwo co się rusza. Znasz kogoś kumatego w Warszawie bądź okolicach????

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mechanik co mi naprawiał każde inne auto a teraz Zafirę twierdzi że trzeba będzie oddać turbo do regeneracji. Ale zanim to zrobię wolę się was zapytaj tutaj na forum co znają tematy jak nikt inny
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2019, 20:28 przez JarekSiwy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#118 Post autor: ryba1 »

JarekSiwy pisze: 10 kwie 2019, 20:23 Z tego co się orientuję to ta dźwigienka czy jak to tam się profesjonalnie nazywa powinna na zgaszonym silniku chodzić a ledwo co się rusza. Znasz kogoś kumatego w Warszawie bądź okolicach????
Bzdury.Zapraszam na Śląsk. Po niżej masz link na FB
JarekSiwy pisze: 10 kwie 2019, 20:23 Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mechanik co mi naprawiał każde inne auto a teraz Zafirę twierdzi że trzeba będzie oddać turbo do regeneracji. Ale zanim to zrobię wolę się was zapytaj tutaj na forum co znają tematy jak nikt inny
Ile ten mechanik naprawił Z20LEx? Czy to tylko Jego przypuszczenia? Nie dalej jak dziś miałem taki sam przypadek i tylko nie poszło do regenracji

JarekSiwy
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#119 Post autor: JarekSiwy »

Podejrzewam że żadnego tak jak mówisz są to przypuszczenia. Ale zanim miał bym się wybrać na Śląsk a to trochę km jest . To może by ktoś coś poradzil. Bo przyjazd na Śląsk to taka już ostateczność by byla.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#120 Post autor: ryba1 »

JarekSiwy pisze: 10 kwie 2019, 20:43 Podejrzewam że żadnego tak jak mówisz są to przypuszczenia. Ale zanim miał bym się wybrać na Śląsk a to trochę km jest . To może by ktoś coś poradzil. Bo przyjazd na Śląsk to taka już ostateczność by byla.
Rekordzista przyjechał 530km bo już stracił cierpliwość bo auto dalej nie jechało a 2 tys w plecy. Więc się zastanów czy warto iść drogą porad ludzi którzy w tym nie siedzą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”