Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem
- Bantel
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 cze 2018, 22:45
- Imię: Jarek
- Auto: Zafira B 2.0 OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20leh
Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie . Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie . Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Sprawdź manomertem ciśnienie oleju.Bantel pisze: ↑18 sie 2018, 16:34 Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie . Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
Może być to poważna sprawa albo panewy lub pompa oleju.
Ja bym tego nie lekceważył.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Najpierw sprawdź koniecznie to, co sugerowali Ci nasi Koledzy we wcześniejszych postach, aby wykluczyć poważne, zagrażające silnikowi problemy. Jeśli ciśnienie oleju jest ok, wówczas sprawdź czujnik ciśnienia oleju - miałem już kiedyś w jednej z moich Zosiek taką sytuację, że jego uszkodzenie objawiało się właśnie czerwoną kontrolką na małych obrotach.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 20:43 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
A co z dołem?Bantel pisze: ↑18 sie 2018, 16:34 Dzień dobry,
Trochę to trwało ale właśnie zakończyłem jazdę testową po naprawie... Regeneracja turbo i kolektora, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, nowe uszczelki. Po pierwszej jeździe pojawił się błąd z czujnika ciśnienia doładowania, winnym okazał się elektrozawór sterujący recyrkulacją na turbo. Silnik chodzi bardzo fajnie, przejechane 100 km w ostrym reżimie . Jedyne co teraz się pojawiło to kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (silnik suchutki, olej jest). Tak więc kaprysików ciąg dalszy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dzisiaj po odczytaniu kodu 1243 58 wszedłem pod samochód. To, co dołączam na zdjęciach, to jest wężyk, który wchodził z elektrozaworu z tylu silnika. Objawy to spadki doładowania podczas gwałtownego przyspieszania. Jedynka ok, dwójka od dołu chwile przerwa i po kilku sekundach znowu ciąg. Ten wężyk nie trzymał ciśnienia i w tym stanie nie miał prawa. Warto przy okazji choćby przeglądu wejść pod samochód i sprawdzić sobie stan węży.
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Korczyna
- Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zafirka po testach. Przyspiesza równiutko Przez to pęknięcie nie działała jak powinna cała automatyka sterująca turbiną. WARTO posprawdzać wszystkie połączenia. Same wężyki są z mocnego.twardego materiału, ale same końce wykonane są z gumowego węża. Jak widać na powyższych zdjęciach pęknięcie było na całej długości. Przez instalację można było sobie ciągnąć i pchać powietrze ustami. Nie miało prawa działać.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Witam podepnę się pod temat. Otóż Zafirę mam od miesiąca było wszytko ok ale od wczoraj czuć że trochę jak by osłabła dziś niby wszytko ok ale po dłuższej jeździe znowu jak by osłabła i przy 4tys/obr wywaliło błąd 1106. Popatrzyłem pod maską i wiem że stanęła grucha trochę ja rozruszałem ale bardzo ciężko chodzi. Moje pytanie czy da się wymienić bądź naprawidz sama gruchę czy całe turbo muszę oddać do regeneracji
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Z tego co się orientuję to ta dźwigienka (acutator)czy jak to tam się profesjonalnie nazywa powinna na zgaszonym silniku chodzić a ledwo co się rusza. Znasz kogoś kumatego w Warszawie bądź okolicach????
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mechanik co mi naprawiał każde inne auto a teraz Zafirę twierdzi że trzeba będzie oddać turbo do regeneracji. Ale zanim to zrobię wolę się was zapytaj tutaj na forum co znają tematy jak nikt inny
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mechanik co mi naprawiał każde inne auto a teraz Zafirę twierdzi że trzeba będzie oddać turbo do regeneracji. Ale zanim to zrobię wolę się was zapytaj tutaj na forum co znają tematy jak nikt inny
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2019, 20:28 przez JarekSiwy, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Bzdury.Zapraszam na Śląsk. Po niżej masz link na FB
Ile ten mechanik naprawił Z20LEx? Czy to tylko Jego przypuszczenia? Nie dalej jak dziś miałem taki sam przypadek i tylko nie poszło do regenracji
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 14:08
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Podejrzewam że żadnego tak jak mówisz są to przypuszczenia. Ale zanim miał bym się wybrać na Śląsk a to trochę km jest . To może by ktoś coś poradzil. Bo przyjazd na Śląsk to taka już ostateczność by byla.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Rekordzista przyjechał 530km bo już stracił cierpliwość bo auto dalej nie jechało a 2 tys w plecy. Więc się zastanów czy warto iść drogą porad ludzi którzy w tym nie siedzą.