Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
devils pisze:A czy to przypadkiem nie jest poduszka silnika? Też jest w niej chyba olej o ile w zafirze występują własnie poduchy olejowo-gumowe. Bo przeciez do turbo powinny dochodzić m.in. rury przez które wpada powietrze. Inna sprawa jak na dwu letnie auto z autentycznym przebiegiem 67000km to turbo powinno być całe, ale zależy tez jak kto jezdzi.
Kolego to o czym piszesz i co pokazujesz na zdjęciach to w żadnym wypadku nie turbo
Ten kruciec wystający przez podłużnicę to poprostu wąż, który jest wpięty od dołu filtra powietrza(jak się nachylisz i spojrzysz pod auto to zobaczysz go między nadkolem plastikowym a zderzakiem)
Tak do końca nie wiem po co to ale wydaje mi się że to poprostu jakiś odpływ, gdyby dostało się coś do filtra, (olej lub woda) więc przez niego nie może nic dostawac się do filtra.
Olej do filtra powietrza może dostac się tylko poprzez wąż łączący filtr z turbo-jeśli pada turbo???
A co do poduszek olejowych to z tego co wiem w tym modelu nie występuje.
Darku7 mylisz się, jest to właśnie poduszka silnika gumowo-olejowa i z tego leci właśnie olej i znajduję się to właśnie pod całą obudową filtra powietrza, a sam filtr powietrza jak i jego obudowa w środku są suche jak pieprz. Tu przykładowe zdjęcie tej właśnie poduszki
[ Dodano: Sro Mar 30, 2011 15:57 ]
A jeżeli mówisz o tej rurce to masz racje przychodzi ona do obudowy filtra powietrza od spodu i wychodzi nią, np. woda na zewnątrz pojazdu.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 18:00 przez devils, łącznie zmieniany 1 raz.
devils pisze:mylisz się, jest to właśnie poduszka silnika gumowo-olejowa i z tego leci właśnie olej i znajduję się to właśnie pod całą obudową filtra powietrza, a sam filtr powietrza jak i jego obudowa w środku są suche jak pieprz. Tu przykładowe zdjęcie tej właśnie poduszki
Nie chce się kłócić ale to raczej nie jest poduszka olejowa tylko zwykła gumowa
Obejrzyj silnik może z niego wydostaje się olej i gdzieś tam"pryska"
A czy ten wąż łączący filtr z kolektorem jest suchy?
ja tez nie chce sie kłócic ale łapa silnika to zwykły silenblock (buma+tuleja metalowa
a wąz moze być od odpowietrzania komory korbowej silnika. Stare konstrukcje auta tak mają to i nowe tez - chyba (a tam zawsze jakies śladowe ilosci oleju sie gromadzą) Jako ze GM chce być EKO to wyziewy z komory silnika postanowił wykorzystać w procesie spalania i tarfiają do dolotu. Ale to tylko moje przemyślenie.
No coż też sie nie bede kłócił bo nie jestem pewny na 100% czy to jest guma-olej czy tez nie, wiem tylko tyle ze jak wkładałem palec w dziure od tej poduszki (fot. 1 )to wyciagałem go upapranego z oleju. Już nie wiem jak to z tym jest dokładnie
OOO nie mylisz się Szymonie to jest moje, jeszcze na blachach z Bielska. Ja go kupowałem w oplu Wawrosz własnie w Bielsku jako używke dwa tyg. temu i wiem ze jak go kupowałem to był na innych aukcjach. Dwa tyg. mineło od kupna a dalej jakiś komis ma wystawione
Cześć,
mam taki problem, muszę dolewać oleju nawet po jeździe w mieście (spokojnej) tak raz na 1000km. Wcześniej było to związane z przelotami po autostradach z większa prędkością i uznawałem to za normalne.
Silnik się mocno poci ( lewa strona od strony kabiny) w okolicy EGR i przepustnicy. 6 m-cy temu regenerowałem turbinę - podejrzenie większego spalania oleju podejrzewana była właśnie turbina (nieźle już gwizdała). Teraz jest lepiej ale oleju nadal ubywa. Chciałem się zabrać za czyszczenie i uszczelnienie w okolicy wycieku (cały czas jest wilgotno - zresztą na przeglądzie rocznym też zwrócono na to uwagę).
Czy ktoś może mi poradzić co jest najczęstszą przyczynną takich wycieków? I czy ich usunięcie jest możliwe samodzielnie w warunkach garażowych? W jakie elementy muszę się zaopatrzyć?
Nie mam niestety schematu dla tego silnika a szukając w hurtowaniach nie znalazłem żadnych uszczelek.
Serdeczne dzięki za pomoc.
A uszczelkę pokrywy zaworów sprawdzałeś, czy nie puszcza gdzieś. A olej powoli sobie z cieka babrając cały blok, skrzynie biegów i przewody po drodze na dół. Nie napisałeś ile tego oleju ci ubywa na ten 1000km, bo dla opla norma to 0,6L\1000km
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
Odnośnie wycieków z dolnej części silnika to u mnie standardowo cieknie z czujnika poziomu oleju i chyba poci się z rurki odmy wchodzącej do misy olejowej.
Pierwszym krokiem jest umycie silnika. W miare mozliwosci dokladnie w zakamarkach przy uzyciu nenzyny ekstrakcyjnej lub jakiegos zmywacza np do hamulcow. Troszke tego zejdzie
Potem rozgrzewasz silnik i patrzysz skad cieknie.
KAMUI pisze:u mnie standardowo cieknie z czujnika poziomu oleju
Tego nie lekceważ, bo u mnie kiedyś taka usterka mało co nie skończyła się zatarciem silnika. Zrób jak najszybciej
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie: Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH Opel Zafira B OPC Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Witam wszystkich jestem nowy na tym forum przez 8lat jeździłem Leonem teraz zakupiłem zafirke wszystko ładnie pięknie wersja cosmo dzisiaj pojechałem na przegląd zerowy a tu zonk silnik od spodu zalany oblany cały w oleju przy kupnie nie było widać do tego wycięty katalizator auto nie przeszło przeglądu co może być spowodowane takim zalaniem