Problem z obrotami na zimnym silniku Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#16 Post autor: Crazy »

Dopadł i mnie ten problem, tylko przy okazji wywala P0170, sprawdzę ten preparat i dam znać czy i u mnie pomogło.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#17 Post autor: misio »

xrs pisze:wygląda na to że u mnie pomogło te czyszczenie (bez demontażu) preparatem Liqiud Moly do przepustnic; 11 dzień i ani razu problemu z obrotami po odpaleniu, zarówno przy temperaturze -1 jak i lekkich plusowych; nawet nie zdejmowałem dolotu bezpośrednio z przepustnicy (bo kiepski dostęp do opaski zaciskowej) tylko trochę wyżej przy przepływomierzu, gdzie też przez rurę było widać lekko przepustnicę, a ten preparat Liqiud Moly ma taką długą rurkę z rozpryskiwaczem że spokojnie tam dochodzi gdzie trzeba. Preparatu zostało jeszcze sporo i myślę że tak profilaktycznie będę psikał raz na rok. Poza tym necie wyczytałem jakiś artykuł że instalacje LPG są szczególnie wrażliwe na brudne przepustnice. Może u mnie nie była aż tak bardzo zabrudzona i dlatego pomogło tylko psikanie, sam nie wiem bo przez rurę widziałem tylko kawałek przepustnicy i wyglądała na czystą, ale może boczne małe dziurki miał zapchane.
Instrukcja (jeżeli masz LPG to zrób to przy wyłączonym gazie):
1. demontujemy dolot
2. na wyłączonym silniku psikamy dość sporo i zostawiamy na ok 5 min żeby rozpuścił co trzeba
3. potem zapalamy silnik i na włączonym kilka razy psikamy po troszkę tak żeby nie zgasł silnik, bo będzie się dławił (jak zgaśnie może być chwilowy problem z odpaleniem), z rury wydechowej wypluje trochę czegoś-nie wiem czy to syf czy resztki preparatu.
4. zostawiamy żeby sobie z 5 min spokojne pochodził, można dodać trochę gazu do 2 tys obrotów.
5. zakładamy spowrotem dolot i gotowe
Tylko nie wiem, czy bez demontażu wyczyści się silniczek krokowy i kanaliki odpowietrzenia oraz odprowadzenia spalin co jest bardzo ważne, bo wkrótce może się okazać, że problemy z obrotami jałowymi się znowu pojawią.
Tu przykładowy filmik (silnik inny, ale zasady czyszczenia podobne):
https://m.youtube.com/watch?v=XKtSvB4IvmM
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

xrs
Bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: xrs »

Silniczka krokowego nie da rady bez demontażu; w moim modelu akurat nie ma krokowca więc mam problem z głowy; od ponad miesiąca jeżdżę po zwykłym psikaniu i dalej jest wszystko ok więc pewnie kanaliki też przeczyściło; generalnie ja i tak bardziej zalecam metodę na demontaż jak ktoś ma czas, narzędzia itd; przy okazji co raczej nie miało znaczenia zastosowałem preparat stp dolewany do benzyny czyszczący niby wtryskiwacze i jakiś drogi za 120zł magiczny hicior światowy ceramizer Xado 1 Stage do oleju i autko chodzi piękniusio.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2017, 15:16 przez xrs, łącznie zmieniany 3 razy.

kk

#19 Post autor: kk »

Witam ponownie !

W dalszym ciągu walczę z obrotami na zimnym silniku w mojej Zafirce B 1.8, teraz po wielu spekulacjach i diagnozach mogę powiedzieć że silnik jak jest zimny ma problem z odpaleniem ponieważ dostaje za małą dawkę paliwa . Wymieniłem czujnik temperatury do ECU , wskazania na kompie są dobre ale auto dalej ma tą sama wadę . Natomiast pokazuje mi pewne błędy takie jak : p0201 p0202 p0203 p0204 ( uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza ) . Czy ktoś z was spotkał się może z taką usterką ? , gdzie szukać ewentualnie ? co sprawdzić ?

Krzysiek

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#20 Post autor: flisiek23 »

Witam,
Od ponad pół roku błąkam się po mechanika i nikt nie potrafi mi pomóc. Mój problem polega na tym, że autko po odpaleniu ma problem z wahaniami obrotów (szarpie silnikiem) i dopóki się nie rozgrzeje to nie mogę nim ruszyć, ponieważ nie ma siły jechać i gaśnie przy hamowaniu a później jest problem z odpaleniem. Autko po rozgrzaniu jeździ bez żadnych problemów a na komputerze nie pokazuje żadnych błędów i nie ma punktu zaczepienia.

Przez te pół roku wymienione zostało:
- koła zmiennych faz rozrządu
- cefka zapłonowa
- świece
- przepustnica
- rozrząd
- czujnik temperatury cieczy

Poniżej link do filmu jak pracuje zimny silnik
https://youtu.be/-8tpoeUHy-g
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2018, 21:57 przez flisiek23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#21 Post autor: Mariusz »

Tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie?

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#22 Post autor: flisiek23 »

Problem występuje tylko jak silnik jest zimny a jak nabierze temperatury to problem znika. Zanim przełączy się na LPG to silnik się rozgrzeje i jest po problemie. Więc ciężko mi ocenić czy na benzynie i lpg jest tak samo.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#23 Post autor: Mariusz »

Proponuję sprawdzić przepływomierz, Może tutaj tkwi problem. Być może mieszanka jest za bogata i silnik się dławi.

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#24 Post autor: flisiek23 »

A jest szansa, że przepływomierz nie będzie pokazywał błędu na komputerze? Chociaż będzie zepsuty...

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#25 Post autor: Tazz »

Tak jest najczęściej że jest zepsuty A błędów nie ma.
A wchodziles w test mode i sprawdzałeś temperaturę silnika od samego odpalenia?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#26 Post autor: flisiek23 »

Niestety nie mam oryginalnego radia i nic nie mogę sprawdzić ale jutro tak w ogóle wymieniam termostat bo padł... :( kupię używany przepływomierz na allegro i sprawdzę może to pomoże bo jak nie to to chyba zostaje już tylko sterownik ECU.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#27 Post autor: Tazz »

A skąd jesteś? Uzupełnij profil proszę ;)
Może ktoś z forum mieszka nie daleko z takim samym silnikiem i byście się spotkali żeby podmienić przepływke ;) a moze nawet podpiac pod komputer i zobaczyc parametry :) po co odrazu kupowac (byc moze niepotrzebnie) części?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#28 Post autor: Mariusz »

flisiek23 pisze: 10 wrz 2018, 20:06 Niestety nie mam oryginalnego radia i nic nie mogę sprawdzić ale jutro tak w ogóle wymieniam termostat bo padł... :( kupię używany przepływomierz na allegro i sprawdzę może to pomoże bo jak nie to to chyba zostaje już tylko sterownik ECU.
To ważna informacja, nie pisałeś o padniętym termostacie. W termostacie jest grzałka i jej uszkodzenie może powodować takie zachowania silnika. W tej sytuacji zrób najpierw porządek z termostatem a w drugiej kolejności zajmij się przepływką.
Sterownik ECU bym odpuścił, nie słyszałem o awariach tych sterowników. To nie Zafira A.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#29 Post autor: Tazz »

Pytanie jakiej firmy jest ten "nowy" czujnik temperatury cieczy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#30 Post autor: flisiek23 »

Jestem z Pułtuska, 50 km od Warszawy.

Oj jakiej firmy to nie wiem bo zleciłem mechanikowi żeby kupił i tylko stary mi pokazał że wymieniony. Jutro wymienię termostat i liczę że to pomoże ale to dopiero w środę rano będę wiedział czy pomogło :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”