Problem z obrotami na zimnym silniku Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#31 Post autor: Tazz »

A masz możliwość podpiąć się pod komputer? W Wawie jest kilku z takim silnikiem jak Ty masz, no ale jest te 50 kilometrów..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#32 Post autor: flisiek23 »

Był podpinany pod 5 komputerów... Od takich za 1000 zł do takich za 20 000 zł i na żadnym nic nie pokazało. No oprócz błędu od czujnika jakości powietrza w klimatyzacji :)

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#33 Post autor: flisiek23 »

Termostat wymieniony ale problem dalej ten sam... Zamówiłem już przepływomierz może on pomoże. Zauważyłem, że jak przełączy się na LPG to obroty mu trochę się uspokajają.

Dodano po 18 minutach 29 sekundach:
A może to pompka paliwowa... Jest jakaś możliwość jej sprawdzenia?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#34 Post autor: Tazz »

Na listwie wtryskowej powinien być zaworek (taki jak wentyl przy kolach) do sprawdzania ciśnienia, jak masz manometr to możesz sprawdzić ile jest.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#35 Post autor: flisiek23 »

Nie mam w domu, może uda mi się od kogoś pożyczyć. Jak nie to kupię, nie powinno być drogie. A jakie w ogóle powinno być ciśnienie? Rozumiem że mierze to na odpalonym silniku?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#36 Post autor: Tazz »

Na odpalonym, na regulatorze masz wybite ciśnienie, powinno być większe ale nie wiem ile (strzelam ze około 4 bar) a filtr paliwa wymieniłeś?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#37 Post autor: flisiek23 »

Z tego co kojarzę to w silniku Z18XER nie ma filtra paliwa tylko jakaś siatka której się nie wymienia. Dziś już nie dam rady bo do roboty jadę ale jutro spróbuję zmierzyć to ciśnienie. Przepływomierz w drodze więc liczę że jutro przyjdzie i w sobotę sprawdzę czy pomoże.

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#38 Post autor: flisiek23 »

No niestety zafirka po wymianie termostatu i przepływomierza zachowuje się dalej tak samo. Po odpaleniu nie ma siły jechać a przy hamowaniu gaśnie i później problem z odpaleniem. Załamuje ręce :(

Skasowany użytkownik 6483

#39 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Sprawdź sobie węzyki podcisnienia bo kumpel tak miał, że mu gasła Corsa podczas hamowania i okazało sie ,że miał nieszczelności w układzie podcisnienia .

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#40 Post autor: barek16 »

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy to nie wina regulacji LPG która wywala tak korekty sterownika noPb, że nie może on potem nawet na benie utrzymać pracy silnika. Sposób montażu listwy wtrysków LPG podpowiada że mogło zabraknąć dobrego strojenia :D
Zakręć gaz na butli, wypal resztki LPG z instalacji na wolnych obrotach aż silnik zgaśnie, odłącz kleme od aku na kilka h. Wyłącz LPG przelacznikiem w kabinie, pojeździć tak kilka dni na samej benzynie.

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#41 Post autor: flisiek23 »

Dzięki Panowie! od poniedziałku biore się za sprawdzenie obu rzeczy liczę że tym razem pomoże któraś podpowiedź :)

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#42 Post autor: flisiek23 »

Niestety problem dalej nie rozwiązany. W poniedziałek jestem umówiony do "magika" od samochodów z nie rozwiązanymi problemami. Kupiłem używaną sondę lambda bo po wstępnej diagnozie stwierdził, że prawdopodobnie to ona wariuje. A czy miał ktoś kiedyś problem z zaworami??? Bo znajomy mnie naprowadził, że to może być z nimi problem.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#43 Post autor: barek16 »

Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że zimny silnik pracując w open loop nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#44 Post autor: Tazz »

A sprawdzałeś kiedyś luz zaworowy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

flisiek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:20
Imię: Piotr
Lokalizacja: Pułtusk
Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#45 Post autor: flisiek23 »

No nie wiem czy bierze pod uwagę czy nie ale liczę, że to będzie ta sonda bo nie mam już do tego siły... :/ właśnie nie sprawdzałem jeszcze luzów na zaworach. Teoretycznie robił to mechanik przed założeniem LPG ale mam co do tego bardzo duże wątpliwości. Jeśli ten "magik" w poniedziałek mi nie pomoże to pewnie nie zostanie mi nic innego jak te zawory :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”