Niebieski dym z wydechu
Niebieski dym z wydechu
Witam ostatnio dałem do regeneracji turbinę bo się bardzo pociła i ciekło z niej oczywiście żarła olej jak głupia 0,5l na 1000km i leciał niebieski dym z wydechu zapłaciłem za regeneracje 900zł tylko że zrobiłem 700km oleju narazie nie dolewałem ale rano po odpaleniu bez dodawania gazu nic sie nie dzieje ale jak ruszam przez jakieś 300m leci niebieski dym proszę o pomoc jest to 100 konny silnik z wyciętym filtrem cząsteczek stałych niemam już siły POMOCY
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Możliwe, że albo turbina została żle zregenerowana albo po prostu jeszcze dopala olej.
Jak na dwoje babka wróżyła - wg. trzeba troche pojeździć. Wyjedź na jakąś ekspresówke lub autostrade (jak masz w pobliżu) i daj mu po... palić tak żeby to wszystko zostało wypalone.
Skoro turbina przepuszczała to olej leciał do wydechu także trzeba go wypalić/przepalić
Auto będzie dymić (czarno-niebieski dym) ale lepsze to niż leżdżenie po mieście z niebieskim dymem za plecami.
Jeżeli te "dopalanie" nic nie da to albo turbina została "źle" zregenerowana albo szlak trafia pierścienie (przepuszczają) lub po prostu podjedź dop innego mechanika.
Jeżeli nie masz żadnego znajomego mechanika to najlepiej podjechać do kilku w okolicy i sprawdzać ich opinie (metodą dedukcji).
P.S. Co do dymienia to ojciec miał podobną sytuacje w Vw T5 po wymianie (bądź regeneracji - nie pamiętam) turbosprężarki. Przejeździł troche i było dobrze.
Jak na dwoje babka wróżyła - wg. trzeba troche pojeździć. Wyjedź na jakąś ekspresówke lub autostrade (jak masz w pobliżu) i daj mu po... palić tak żeby to wszystko zostało wypalone.
Skoro turbina przepuszczała to olej leciał do wydechu także trzeba go wypalić/przepalić
Auto będzie dymić (czarno-niebieski dym) ale lepsze to niż leżdżenie po mieście z niebieskim dymem za plecami.
Jeżeli te "dopalanie" nic nie da to albo turbina została "źle" zregenerowana albo szlak trafia pierścienie (przepuszczają) lub po prostu podjedź dop innego mechanika.
Jeżeli nie masz żadnego znajomego mechanika to najlepiej podjechać do kilku w okolicy i sprawdzać ich opinie (metodą dedukcji).
P.S. Co do dymienia to ojciec miał podobną sytuacje w Vw T5 po wymianie (bądź regeneracji - nie pamiętam) turbosprężarki. Przejeździł troche i było dobrze.
noi żre nadal olej dziś sie zapaliła kontrolka żółta oleju niewiem co robić
[ Dodano: Nie Cze 30, 2013 20:37 ]
albo przepuszczaja uszczelniacze na zaworach lub pierścienie pomoże ktoś
[ Dodano: Wto Lip 02, 2013 10:01 ]
Witam ponownie wczoraj wjazd na kanał i turbina cieknie w tym samym miejscu przy wejściu rury z filtra powietrza a 2 tygodnie temu wróciła z naprawy co mogło być powodem rozszczelnienia znowu zrobiłem raptem 750km i nie jedzilem szybko czy bedzie problem z gwarancją
[ Dodano: Sro Lip 03, 2013 14:51 ]
Dziś potwierdziło sie najgorsze pierścienie do wymiany koszt 2500tys jak ktoś bedzie chcial sie więcej dowiedzieć pomoge
[ Dodano: Nie Cze 30, 2013 20:37 ]
albo przepuszczaja uszczelniacze na zaworach lub pierścienie pomoże ktoś
[ Dodano: Wto Lip 02, 2013 10:01 ]
Witam ponownie wczoraj wjazd na kanał i turbina cieknie w tym samym miejscu przy wejściu rury z filtra powietrza a 2 tygodnie temu wróciła z naprawy co mogło być powodem rozszczelnienia znowu zrobiłem raptem 750km i nie jedzilem szybko czy bedzie problem z gwarancją
[ Dodano: Sro Lip 03, 2013 14:51 ]
Dziś potwierdziło sie najgorsze pierścienie do wymiany koszt 2500tys jak ktoś bedzie chcial sie więcej dowiedzieć pomoge
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Od ok.miesiąca moja Zafirka zaczęła puszczać niebieski dymek,zwłaszcza po odpaleniu po dłuższym postoju .Zbiegło się to ze zwiększonym zużyciem oleju (ok.0,5 l na 100 km) Problem w tym,że spaliny są niebieskie ,ale w ogóle nie mają zapachu oleju,a wyraznie niespalonego paliwa . W dodatku przedwczoraj przeskoczył pasek rozrządu o ok.2 zęby ,ustawiłem na nowo i jest OK,ale mam wrażenie,że od czasu epizodu z rozrządem kopci na zimnym silniku jeszcze bardziej.Mam wycięty DPF i program na prawie 150 KM .Przebieg 308 000 km , olej zmieniłem nie dawno na 10W40 (wcześniej 5W30,zmieniłem na gęstszy,mając nadzieję ,ze zużycie oleju ustąpi). Mam też wrażenie ,że spalanie również podskoczyło ,korekty wtrysków mocno rozjechane, chociasz wczesniej były podobne ,a problemu z dymieniem nie było. Turbina wymieniona ok 70 000 km temu. Zafirka opdala bez problemów.
Jakieś pomysły od czego zacząć ?
Jakieś pomysły od czego zacząć ?
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Czy ja wiem....może ta wymieniana turbina zarzuca olejem w dolot.
Jedno jest pewne olej 10W40 nie pomoże temu silnikowi a wręcz przeciwnie.
Jedno jest pewne olej 10W40 nie pomoże temu silnikowi a wręcz przeciwnie.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, 06:00 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Chodziło mi oczywiście 0,5 l na 1000 km :-)
Właśnie dostałem info,że wszystkie wtryski są OK.(service BOSCH)
Właśnie dostałem info,że wszystkie wtryski są OK.(service BOSCH)
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2018, 16:50 przez bipower, łącznie zmieniany 1 raz.