Witam!
Mam problem z zwiększonym spalaniem w Zafirze B 2008 silnik Z16YNG. Problem polega na tym, że nagle zaczął palić 13-14l/100km. OP-com nie pokazuje żadnych błędów silnika. W blokach pomiarowych zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi -40, gdy silnik jest rozgrzany i na zewnątrz jest dodatnia temperatura. W programie pokazane są dwie temperatury cieczy chłodzącej (zależnie od wybranego bloku pomiarowego) i w drugim pokazuje prawidłową temperaturę. Czy ten silnik posiada dwa czujniki cieczy chłodzącej? Czy jest to powodem większego spalania? Dodam również, że przy przyśpieszaniu silnik jakby się dławił paliwem. W załączniku przesyłam bloki pomiarowe z OP-coma.
Zwiększone spalanie Z16YNG
Ja tu nie jestem fachmanem ale moim skromnym zdaniem, jesli czujnik temp podaje do komputera, że ciecz ma temp -40st to sterownik daje dużą dawkę paliwa co skutkuje tym ,że podczas przyspieszania, silnik dławi sie nadmiarem dawki paliwa. To moje proste rozumowanie ale myślę ,że prawidłowe.