[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lis 2018, 00:46
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
U mnie żadnego błędu nie było a dodam jeszcze ze pod przepustnica jest jakiś sterownik podłączony pod kostkę rozebralem plastik z obudowy i tam całą płytka była w oleju całość umylem wysuszylem
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lis 2018, 00:46
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
Dokładnie tak zero błędu rozebralem wszystko wyczyscilem jak to mówią ryzyk fizyk raz się uda albo nie i się udało
Dodano po 4 minutach 15 sekundach:
Sam byłem zdziwiony ze żadnego błędu nie ma właśnie
Dodano po 4 minutach 15 sekundach:
Sam byłem zdziwiony ze żadnego błędu nie ma właśnie
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 lis 2018, 17:46
- Imię: Cezary
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam serdecznie, podczas jazdy włączył się check, nie zdążyłem dojechać do mechanika tego dnia i na drugi dzień podczas jazdy auto straciło całkowicie moc do tego stopnia że nie potrafił podjechać na niewielkie wzniesieniepo czym zgasł i nie chciał odpalić...Po którejś próbie udało się zapalic silnik lecz po chwili jakby się dusil i zgasł. Wkoncu został przetransportowany do mechanika, stwierdzono że dpf jest na tyle pełny że nadaje się do regeracji. Przeszedł ów zabieg zamontowano tegoż dpfa i niby wszystko ok ale na drugi dzien okazało się check znów się pojawił i znów wystąpił brak mocy...
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
- Lokalizacja: Słupsk- Wawa
- Model:
Witam,
Od kilku dni mam problem z zafirą, odpala bez zarzutu, moc ma przez jakieś 20-30 km a później zaczyna się strasznie mulić, przy wyprzedzaniu ostatnio dwa razy przy około 110-120km/h wpadła mi w tryb serwisowy? Zółty kluczyk i odcięcie do 70-80h Jechała, ale bardzo wolno się rozpędzała.
Dzisiaj po rozebraniu podszybia, zobaczyłem że z tyłu za silnikiem jest wąż w dwóch miejscach w oleju, koło alternatora jest taki żółto biały zbiorniczek, trochę jak butelka oleju wyglądem z której wychodzi wąż taki wyglądem jakby trochę zbrojony? i później wchodzi za silnikiem w dół kawałkiem rurki aluminiowej wkręcany.
Pytanie co może być przyczyną i co toza wąż? Nidzie indziej oleju nie widziałem.
Dzięki z góry za pomoc.
Od kilku dni mam problem z zafirą, odpala bez zarzutu, moc ma przez jakieś 20-30 km a później zaczyna się strasznie mulić, przy wyprzedzaniu ostatnio dwa razy przy około 110-120km/h wpadła mi w tryb serwisowy? Zółty kluczyk i odcięcie do 70-80h Jechała, ale bardzo wolno się rozpędzała.
Dzisiaj po rozebraniu podszybia, zobaczyłem że z tyłu za silnikiem jest wąż w dwóch miejscach w oleju, koło alternatora jest taki żółto biały zbiorniczek, trochę jak butelka oleju wyglądem z której wychodzi wąż taki wyglądem jakby trochę zbrojony? i później wchodzi za silnikiem w dół kawałkiem rurki aluminiowej wkręcany.
Pytanie co może być przyczyną i co toza wąż? Nidzie indziej oleju nie widziałem.
Dzięki z góry za pomoc.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2019, 21:02 przez krzysztof.kt, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sprawdzałeś błędy?
Czysciles dolot i czujnik ciśnienia doładowania?
Czysciles dolot i czujnik ciśnienia doładowania?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Ten wąż i ta niby butelka to elementy układu wspomagania kierownicy. Ten wąz to wąż wysokiego ciśnienia i prawdopodobnie musiał Ci pęknąć i stąd te ślady oleju. Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z moca silnika ale warto się bliżej przyjrzeć wspomaganiu by później nie mieć większych problemów. Co do braku mocy to możesz sprawdzić przepływkę , EGR .
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam.
Mam nie mały problem z Zafirą . Wymieniłem silnik , zamontowany to prawdopodobnie Z19DT (ale to chyba nie ma różnicy) . Problem jest w tym,że po nagrzaniu do ok.60 stopni ,przechodzi w coś jakby tryb awaryjny ,wkręca się do max. 3500 obrotów , słychać wyraznie inną pracę silnika ,ale nie wyrzuca żadnego błędu .
Dopóki nie złapie temperatury ,jedzie normalnie ,ma pełną moc. . Podczas wymiany silnika wymieniłem turbosprężarkę na regenerowaną , świece żarowe , koło dwumasowe (raczej bez związku) , chłodnicę EGR na nowszą (ta ma rurkę do EGR razem z chłodnicą) .
Podmieniony:
1.czujnik doładowania
2.w przepustnicy w cześci elektronicznej zero oleju (po zakupie miałem bardzo podobny problem,wtedy okazała sie zalana olejem przepustnica)
3.wtryskiwacze sprawdzane w serwisie BOSCH - brak uwag.
4.zawór EGR- wcześniej po wymianie silnika , kilka razy pojawił się błąd P0400-5A
Zafira ma usunięty DPF fizycznie i programowo , ma też zwiększoną moc do prawie 150 KM.
I jeszcze jedno- kiedy przejadę na zimnym ok.3-4 km ,wyłączę silnik i chcę ponownie go uruchomić ,silnik nie zaskakuje .W parametrach zauważyłęm ,że wtedy ciśnienie paliwa w szynie podczas rozruchu skacze do ok 100-110 ,podczas gdy wymagane wynosi 40 .Odłączam wtedy czujnik na szynie i silnik uruchamia się . Podłączam czujnik ponownie i silnik startuje,parametry ciśn.paliwa są OK,ale nadal wkręca się do max 3500 obr.
Ciśnienia doładowania turbo wymagane i rzeczywiste są niemal takie same .
Powoli tracę cierpliwość do tego pojazdu .Z racji braku czasu ,próbuję usprawnić ZB w weekendy ,a walczę z nią wraz z wymianą silnika już 4 miesiące ,a tutaj ciągle nowe problemy.
Macie jakieś pomysły ?
Mam nie mały problem z Zafirą . Wymieniłem silnik , zamontowany to prawdopodobnie Z19DT (ale to chyba nie ma różnicy) . Problem jest w tym,że po nagrzaniu do ok.60 stopni ,przechodzi w coś jakby tryb awaryjny ,wkręca się do max. 3500 obrotów , słychać wyraznie inną pracę silnika ,ale nie wyrzuca żadnego błędu .
Dopóki nie złapie temperatury ,jedzie normalnie ,ma pełną moc. . Podczas wymiany silnika wymieniłem turbosprężarkę na regenerowaną , świece żarowe , koło dwumasowe (raczej bez związku) , chłodnicę EGR na nowszą (ta ma rurkę do EGR razem z chłodnicą) .
Podmieniony:
1.czujnik doładowania
2.w przepustnicy w cześci elektronicznej zero oleju (po zakupie miałem bardzo podobny problem,wtedy okazała sie zalana olejem przepustnica)
3.wtryskiwacze sprawdzane w serwisie BOSCH - brak uwag.
4.zawór EGR- wcześniej po wymianie silnika , kilka razy pojawił się błąd P0400-5A
Zafira ma usunięty DPF fizycznie i programowo , ma też zwiększoną moc do prawie 150 KM.
I jeszcze jedno- kiedy przejadę na zimnym ok.3-4 km ,wyłączę silnik i chcę ponownie go uruchomić ,silnik nie zaskakuje .W parametrach zauważyłęm ,że wtedy ciśnienie paliwa w szynie podczas rozruchu skacze do ok 100-110 ,podczas gdy wymagane wynosi 40 .Odłączam wtedy czujnik na szynie i silnik uruchamia się . Podłączam czujnik ponownie i silnik startuje,parametry ciśn.paliwa są OK,ale nadal wkręca się do max 3500 obr.
Ciśnienia doładowania turbo wymagane i rzeczywiste są niemal takie same .
Powoli tracę cierpliwość do tego pojazdu .Z racji braku czasu ,próbuję usprawnić ZB w weekendy ,a walczę z nią wraz z wymianą silnika już 4 miesiące ,a tutaj ciągle nowe problemy.
Macie jakieś pomysły ?
A może masz walnięty ten właśnie czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR? Może on Ci robi całe zamieszanie?
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 maja 2017, 19:52
- Imię: Greg
- Lokalizacja: Birmingham
- Auto: Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dopadło mnie dziś coś takiego, ze auto jak by nie ma mocy od 0 do 2000 obr. Brak błędów, DPD wypalony. Zauważyłem również lekki dźwięk turbiny przy dodawaniu gazu. Próbowałem pociągnąć ja do 4000obr i zauważyłem czarny dymek za mną.
Turbo do wymiany? Ktoś coś poradzi? Może ktoś jest z okolic Birmingham?
Turbo do wymiany? Ktoś coś poradzi? Może ktoś jest z okolic Birmingham?
A ubywa Ci oleju? Może to być turbina ale też i mogą lać wtryski...
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 maja 2017, 19:52
- Imię: Greg
- Lokalizacja: Birmingham
- Auto: Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Olej i filtry dopiero co wymieniane...
Dodano po 56 minutach 8 sekundach:
Faktycznie olej chyba bierze, bo pare tygodni temu mi się zaświeciła ikonka niskiego poziomu oleju i dolewalem.
Dodano po 56 minutach 8 sekundach:
Faktycznie olej chyba bierze, bo pare tygodni temu mi się zaświeciła ikonka niskiego poziomu oleju i dolewalem.
No to może być turbina w takim razie, puszcza Ci olej....warto zajrzeć do węża od turbo i do IC czy stamtąd olej sie nie wylewa. Chodzi o większą ilość oleju bo olej tam będzie zawsze śladowo ale ważne aby się nie wylewało ...
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:13
- Imię: Guru
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: opel zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
podłącze się pod temat:
Zafira B 1.8 bez gazu. w lutym wymiana filtrów, płynów, rozrządu .
Teraz wywaliło mi "check" i auto stracił moc, nie jedzie, po odpaleniu i w trakcie jazdy chodzi jak traktor.
Błędy jako pokazuje przy teście hamulec gaz:
001161
030101
001463
ktoś może zdiagnozować ewentualną uterkę, z czym konkretnie iść do mechanika? Dodam że układ chłodzenia i grzania tez był robiony i jest ok ( wcześniej auto max grzanie do 75stopni teraz spokojnie powyżej 90 )
Zafira B 1.8 bez gazu. w lutym wymiana filtrów, płynów, rozrządu .
Teraz wywaliło mi "check" i auto stracił moc, nie jedzie, po odpaleniu i w trakcie jazdy chodzi jak traktor.
Błędy jako pokazuje przy teście hamulec gaz:
001161
030101
001463
ktoś może zdiagnozować ewentualną uterkę, z czym konkretnie iść do mechanika? Dodam że układ chłodzenia i grzania tez był robiony i jest ok ( wcześniej auto max grzanie do 75stopni teraz spokojnie powyżej 90 )