Jestes pewien? Na forum ogolno-oplowskim wyczytalem, ze dla Z19DT prawidlowa maksymalna ilosc to 4,3 litra (przy robieniu pelnej plukanki). Czyli te niecale 4 litry kaliope moga sie sprawdzic.
Obawy nowego wlasciciela
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 07:46 przez Władek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
I to mi wystarczy
Teraz tylko decyzja czy 5w30 czy 5w40 jak wspominal jeden z przedmowcow. Musze sobie poczytac na ten temat, aczkolwiek wszystkie porady przyjme ochoczo!
A teraz oddalam sie w portowe odmety.
Milego dzionka drodzy Panstwo!
Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 07:50 przez Władek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jest temat na forum o olejach do diesla poczytaj popytaj, jest tam człowiek z ogromną wiedzą mi pomógł, silnik pracuje ciszej.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
U mnie 4 litry starczają zupełnie nawet z wymianą filtra oleju. Teraz mam na bagnecie 3/4 stanu.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nowiny z ASO.
Auto mialo byc tam 3 dni (powiedzmy do soboty), a mamy wrotek i zero odzewu telefonicznego. Malo tego, sam zadzwonilem do nich w piatek i po krotkich dywagacjach i spychologii urlopowej oznajmiono mi, ze jest problem z demontarzem wtryskow. Ponoc zalano je jakas chemia i trzy puscily, a jeden dalej siedzi (ale nie wiem dokladnie ktory). Dopoki ich nie zdemontuja to nie sprawdza ich na stole probierczym, bo musza wyslac komplet.
Zanim nie poczytalem sobie w sieci jak wyglada uklad wtryskowy common rail cala ta sytuacja nie niepokoila mnie. Dzis jednak mialem troche czasu i po lekturze mam juz jednak mieszane uczucia. I tu jest pies pogrzebany, poniewaz nie interesowalem sie motoryzacja poki nie kupilem wlasnego auta i teraz wychodza tego owoce. Dzis spokojnie na pewno nie zasne
Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale naczytalem sie gdzies o jakichs uszczelniajacych podkladkach miedzianych pod wtryski. Trzeba je raz na jakis czas wymieniac, a gdy tego sie nie zrobi wytworzy sie zgorzel od nagaru, ktory dostanie sie spod tej podkladki na wtrysk i calosc sie po prostu zapiecze. Tym samym moze to oznaczac, ze wszystkie wtryski beda do kosza (regeneracji/naprawy/wymiany).
Co do gasniecia na zimnym, ze startu pod gorke albo ze swiatel, znajomy podsunal mi pomysl, ze moze to byc problem z czujnikami walka i walu, bo mial podobny problem w swojej starej Alfie 156 na tym samym fiatowskim 1.9 JTD co w Naszych Zoskach.
Reasumujac powyzsze, czy ktos orientuje sie jak sprawa z tymi podkladkami ma sie w Zoskach na wspomnianym Z19DT oraz/albo nawalily mu wspomniane czujniki i moglby podzielic sie ze mna swoimi spostrzezeniami np. co do objawow?
Jutro bede atakowal ASO i nie chce tez wyjsc na durnia, ani zeby ASO nie zrobilo mnie w bambuko.
Nadmienie, ze sluzbowa Skoda w dieslu jakos jezdze i takich problemow z gasnieciem jak powyzsze nie mam, a musze przyznac, ze Skodzina lata swietnosci ma juz dawno za soba
Dodano po 49 minutach 51 sekundach:
Doczytalem sie jeszcze do tego: viewtopic.php?t=23131
W mojej Zafirze tez silnik lekko sie trzesie na niskich obrotach tj. u gustafo. Niestety dalszej relacji, czytaj co rozwiazalo problem (jesli zostal rozwiazany), nie ma
Auto mialo byc tam 3 dni (powiedzmy do soboty), a mamy wrotek i zero odzewu telefonicznego. Malo tego, sam zadzwonilem do nich w piatek i po krotkich dywagacjach i spychologii urlopowej oznajmiono mi, ze jest problem z demontarzem wtryskow. Ponoc zalano je jakas chemia i trzy puscily, a jeden dalej siedzi (ale nie wiem dokladnie ktory). Dopoki ich nie zdemontuja to nie sprawdza ich na stole probierczym, bo musza wyslac komplet.
Zanim nie poczytalem sobie w sieci jak wyglada uklad wtryskowy common rail cala ta sytuacja nie niepokoila mnie. Dzis jednak mialem troche czasu i po lekturze mam juz jednak mieszane uczucia. I tu jest pies pogrzebany, poniewaz nie interesowalem sie motoryzacja poki nie kupilem wlasnego auta i teraz wychodza tego owoce. Dzis spokojnie na pewno nie zasne
Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale naczytalem sie gdzies o jakichs uszczelniajacych podkladkach miedzianych pod wtryski. Trzeba je raz na jakis czas wymieniac, a gdy tego sie nie zrobi wytworzy sie zgorzel od nagaru, ktory dostanie sie spod tej podkladki na wtrysk i calosc sie po prostu zapiecze. Tym samym moze to oznaczac, ze wszystkie wtryski beda do kosza (regeneracji/naprawy/wymiany).
Co do gasniecia na zimnym, ze startu pod gorke albo ze swiatel, znajomy podsunal mi pomysl, ze moze to byc problem z czujnikami walka i walu, bo mial podobny problem w swojej starej Alfie 156 na tym samym fiatowskim 1.9 JTD co w Naszych Zoskach.
Reasumujac powyzsze, czy ktos orientuje sie jak sprawa z tymi podkladkami ma sie w Zoskach na wspomnianym Z19DT oraz/albo nawalily mu wspomniane czujniki i moglby podzielic sie ze mna swoimi spostrzezeniami np. co do objawow?
Jutro bede atakowal ASO i nie chce tez wyjsc na durnia, ani zeby ASO nie zrobilo mnie w bambuko.
Nadmienie, ze sluzbowa Skoda w dieslu jakos jezdze i takich problemow z gasnieciem jak powyzsze nie mam, a musze przyznac, ze Skodzina lata swietnosci ma juz dawno za soba
Dodano po 49 minutach 51 sekundach:
Doczytalem sie jeszcze do tego: viewtopic.php?t=23131
W mojej Zafirze tez silnik lekko sie trzesie na niskich obrotach tj. u gustafo. Niestety dalszej relacji, czytaj co rozwiazalo problem (jesli zostal rozwiazany), nie ma
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, 22:00 przez Władek, łącznie zmieniany 8 razy.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jest co całkiem możliwe, bo JTD to dokładnie ta sama konstrukcja, co silniki w Zośkach i Saab-ach.Co do gasniecia na zimnym, ze startu pod gorke albo ze swiatel, znajomy podsunal mi pomysl, ze moze to byc problem z czujnikami walka i walu, bo mial podobny problem w swojej starej Alfie 156 na tym samym fiatowskim 1.9 JTD co w Naszych Zoskach.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 14:21 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No i stalo sie!
Diagnoza - 3 wtryski do regeneracji. Cena - 750 zl za sztuke. Dostalem informacje (narazie tylko telefonicznie), ze uszkodzonymi elementami wtryskow sa rozpylacze. Zadzwonilem do serwisu Boscha. Regeneracja rozpylacza - 170 zl sztuka. Plus oczywiscie oplata za diagnistyke, czytaj 35 zl za sztuke, co daje 140 zl. I gownoburza w ASO, bo one musza zostac w pelni zregenerowane, ale z raportu wynika, ze tylko rozpylacze sa uszkodzone. Pytam sie grzecznie, na psi ch** robic cale skoro diagnosta stwierdzil, ze to tylko rozpylacze. Odpowiedz? A no bo wie Pan, gwarancje daja 12 miesiecy. Odbijam pileczke, ze serwis Boscha daje taka sama gwarancje. Malo tego! Jesli rzeczywiscie jeden z wtryskow jest ok, to mi go za piec dyszek tylko porzadnie wyczyszcza i tez dadza na niego gwarancje. I cisza w sluchawce a potem dalej gadka typu "no wie Pan, bo... bla bla bla".
PA RA NO JA !!!
Kazalem im nic nie robic. Nawet nie montowac poniwnie wtryskow. Auto na lawete (bo udalo mi sie w koncu namierzyc mechanika co sie wezmie za Opla), wtryski sam zaniose do Boscha, odbiore, oddam mechanikowi. Wymieni mi przy tym filtr paliwa (bo trzeba) i cala ta eskapada wyniesie mnie jakies 1100 zl plus filtr paliwa.
A niby auto bylo caly czas serwisowane w ASO... Wlasnie widac jak bardzo albo jak dobrze. Zapewnie nikt nie robil w nim okresowego przegladu technicznego (nie mylic z obowiazkowym badaniem w SKP) patrzac po tym, ze wtryski byly zapieczone
Ah... Mial chlop hopla - kupil se Opla
Jednakowoz, oby mi ta Zoska jeszcze sluzyla, bo auto samo w sobie jest swietne
Diagnoza - 3 wtryski do regeneracji. Cena - 750 zl za sztuke. Dostalem informacje (narazie tylko telefonicznie), ze uszkodzonymi elementami wtryskow sa rozpylacze. Zadzwonilem do serwisu Boscha. Regeneracja rozpylacza - 170 zl sztuka. Plus oczywiscie oplata za diagnistyke, czytaj 35 zl za sztuke, co daje 140 zl. I gownoburza w ASO, bo one musza zostac w pelni zregenerowane, ale z raportu wynika, ze tylko rozpylacze sa uszkodzone. Pytam sie grzecznie, na psi ch** robic cale skoro diagnosta stwierdzil, ze to tylko rozpylacze. Odpowiedz? A no bo wie Pan, gwarancje daja 12 miesiecy. Odbijam pileczke, ze serwis Boscha daje taka sama gwarancje. Malo tego! Jesli rzeczywiscie jeden z wtryskow jest ok, to mi go za piec dyszek tylko porzadnie wyczyszcza i tez dadza na niego gwarancje. I cisza w sluchawce a potem dalej gadka typu "no wie Pan, bo... bla bla bla".
PA RA NO JA !!!
Kazalem im nic nie robic. Nawet nie montowac poniwnie wtryskow. Auto na lawete (bo udalo mi sie w koncu namierzyc mechanika co sie wezmie za Opla), wtryski sam zaniose do Boscha, odbiore, oddam mechanikowi. Wymieni mi przy tym filtr paliwa (bo trzeba) i cala ta eskapada wyniesie mnie jakies 1100 zl plus filtr paliwa.
A niby auto bylo caly czas serwisowane w ASO... Wlasnie widac jak bardzo albo jak dobrze. Zapewnie nikt nie robil w nim okresowego przegladu technicznego (nie mylic z obowiazkowym badaniem w SKP) patrzac po tym, ze wtryski byly zapieczone
Ah... Mial chlop hopla - kupil se Opla
Jednakowoz, oby mi ta Zoska jeszcze sluzyla, bo auto samo w sobie jest swietne
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 13:47 przez Władek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No to masz przygody na wstępie Ale myślę, że później odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Skoro masz zapieczone rozpylacze to czy nie warto by było na początek postarać sie je oczyścić chemią tylu LM? Teraz są cuda na rynku jesli chodzi o te sprawy.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zobacze jutro badz pojutrze raport z analizy na stole probierczym oraz korekty dawek plus to jak wygladaja same wtryski. Generalnie podobna rzecz powiedzial mi koles z Boscha. Moze sie okazac, ze wyczyszcza mi je za 5 dyszek od sztuki i bedzie cacy.
Generalnie szkoda, ze nie znalazlem szybciej mechanika, ktory niebalby sie Opla. Oszczedzilbym 4 stowki za to pieprzone ASO.
Co do LM czy innego TECa to taki mam generalnie plan, aczkolwiek tego LM do smarowania, co go gdzies tu na forum wyczytalem. Pojdzie do tego nowy filtr paliwa oczywiscie i mam nadzieje, ze Zosia bedzie smigac jak talala
Zastanawiam sie jeszcze czy nie wyeliminowac DPFa, czyli "Dawaj Pinionszki Frajerze", ale to, jak mowie, musze jeszcze przemyslec i przede wszystkim dowiedziec sie czy auto na tym motorze (Z19DT) przejdzie badanie w SKP po takim zabiegu.
Generalnie szkoda, ze nie znalazlem szybciej mechanika, ktory niebalby sie Opla. Oszczedzilbym 4 stowki za to pieprzone ASO.
Co do LM czy innego TECa to taki mam generalnie plan, aczkolwiek tego LM do smarowania, co go gdzies tu na forum wyczytalem. Pojdzie do tego nowy filtr paliwa oczywiscie i mam nadzieje, ze Zosia bedzie smigac jak talala
Zastanawiam sie jeszcze czy nie wyeliminowac DPFa, czyli "Dawaj Pinionszki Frajerze", ale to, jak mowie, musze jeszcze przemyslec i przede wszystkim dowiedziec sie czy auto na tym motorze (Z19DT) przejdzie badanie w SKP po takim zabiegu.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 00:18 przez Władek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jak na razie badanie będzie przechodzić bez problemu bo te ich analizatory spalin tego nie wychwycą. Fizycznie widać tylko, że nie ma dpf, przynajmniej u mnie. W mojej dpfa nie ma od 2010 chyba bez problemu przeglądy. Kiedy się wezmą za to? Ciężko powiedzieć
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 maja 2019, 15:03
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kopci Ci Zoska przez to?
Glownym powodem moich dywagacji co do wyciecia "wyrostka" jest fakt, ze diesel sie do miski olejowej cofa i rozrzedza olej jak przerwe wypalanie. Nie dosc, ze sam DPF generuje koszta to moze spwowdowac uszkodzenie silnika, jesli nie bede pilnowal auta.
Btw, co do wypalania
Moja zona jest przy nadzei. Wyobrazcie sobie np. ze musze po cos szybko leciec i wrocic, i co?
Takze tego, no...JA: Kochanie, wracam pozniej. Musze przegonic Zoske po obwodnicy, bo sie procedura wypalania DPFa zalaczyla.
ZONA: Ja Ci ku*** dam jakies procedury! Sledzie miales przywiezc! I co to ku*** za Zoska?!!!!!!
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 07:24 przez Władek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie kopci jeśli jest używana często z mocnym pedałowaniem jak będziesz zamulał I jeździł tak powiedzmy 3tyg to później przy mocnym dodaniu gazu będziesz miał zasłonę z czarnej sadzy
Kiedyś nawet mnie motocyklista zaczepił o to na światłach twierdząc, że musiał zwolnić bo nic nie widział jak dałem kopa
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Kiedyś nawet mnie motocyklista zaczepił o to na światłach twierdząc, że musiał zwolnić bo nic nie widział jak dałem kopa
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka